Gisteren naar The Park VR in Gent geweest, ben er nog "zat" van, echt misselijkmakend die VR. Begon al bij het eerste introductie stuk waar je over een wiebelend plankje moet gaan dat dan zogezegd op grote hoogte in VR is, is echt een vies zicht/kennismaking want vervolgens moet je af dat plankje stappen en val je naar beneden.
Dan een filmpje met tekst uitleg over het spel dat je gaat doen, waarvoor je een cursus snellezen moet gevolgd hebben. Dan het echt spel zelf, we hebben die NanoClash gedaan, was het enige voor zoveel personen. Schietspel met 2 groepen in 2 arena's Totaal geen introductie of controle of je die headset goed aan hebt, er kan toch perfect een tutorial op u bril komen? Werkte mijn geweer deftig? geen idee, je wordt direct in het chaotisch spel gesmeten. Een poepsimpele target range om alles te testen had niet misstaan, maar dan had je misschien gemerkt hoe slecht het eigenlijk werkt. Met het start geweer moest ik mensen minstens 5x raken voor ze dood zijn, zij 1 keer op u en dood natuurlijk. Bepaald moment zie ik een vijand staan die naar ergens anders aan het schieten is en mij niet ziet, ben daar echt 10sec op aan het schieten (en raken denk ik want crosshair werd rood) wil maar niet sterven, komt er een teammate van mij, vuurt 1 keer en jawel, zijn kill natuurlijk. Je ziet een hoofd, schiet raak, tegenstander wandelt gewoon verder. Je kon op bepaalde punten betere wapens krijgen, zelfde probleem, ik sta daar te sukkelen om dat te nemen, teammate komt en heeft dat direct mee. Direct kunnen respawnen, 0 persoonlijke gevolgen om als rambo te spelen maar je kan wel u team laten verliezen. Er waren upgrades, 1 ervan: wallhack, wat zie je: je kunt enkel muren van de tegenstander zien door u muren ... ja want dat is wat een wallhack is. Minimum effort gedaan om de VR content deftig te maken.
Die arena's zitten ook nog constant rond te draaien, om zeker te zijn dat ge misselijk buiten gaat. Arena's die trouwens veel te klein waren voor het aantal spelers. (en volgens hun site kan je met nog meer dit spel spelen ...)