Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Hier ook een soortgelijk project bezig.

En het cynische is dat wanneer je zélf een verbouwing doet op mensenmaat (dus veel kleinschaliger), je ook een band hebt met de buren die je niet op het spel wil zetten. Dus de kleinere overlast die je veroorzaakt, ga je ook maximaal proberen inperken en mitigeren.

Die bouwpromotoren veroorzaken sowieso al 10 keer meer overlast door de grootte van het project, maar boven zijn ze ook anoniem en moeten ze er later niet zelf gaan wonen. De overlast kan hen dus geen hol schelen. Dan krijg je ook gewoon bot gedrag, geen rekening houden met de buren, parkeerborden met dreigementen à la "BIJ NIET NALEVEN TAKELEN WE WEG! KOSTEN: 300 EURO!", ... En dat werkt nog ook. Terwijl ik heel mijn verbouwing lang heb moeten gaan smeken bij de buren of ze toch aub de borden willen respecteren en hun auto willen verplaatsen.
En nog ruzie gekregen met uw buren zeker?

Ik viel ook van mijne stoel en vroeg 2 keer aan hem effectief Rivierenhof?? Ik ben daar ook vroeger vaak met mijn gezin gaan wandelen en nooit iets van probleem. Veel volk. Ergste is dat dit gewoon op klaarlichte dag gebeurd?!
Ik ga daar elke dag lopen, is wss het veiligste park in België. Is trouwens echt vaak politie dat langskomt. Moet idd wel traumatiserend zijn voor de kinderen

Restaurants die extra geld vragen bij een steak voor de saus :wtf:
das precies iets nieuws , lijkt me...

Vroeger mocht je toch steeds je saus kiezen, inclusief. Nu meer en meer restaurants, vragen 3,5 euro voor een sausje erbij. Als ik dat zie, dan neem ik uit principe al een ander gerecht.

Restaurants die extra geld vragen bij een steak voor de saus :wtf:
das precies iets nieuws , lijkt me...

Vroeger mocht je toch steeds je saus kiezen, inclusief. Nu meer en meer restaurants, vragen 3,5 euro voor een sausje erbij. Als ik dat zie, dan neem ik uit principe al een ander gerecht.
En dan nog achter mayonaise vragen...

Hup weer 2 euro erbij voor een miezerig potje mayo :D

Zelfde als nu heel dat "gratis pasfoto systeem" bij de gemeenten. 7 op 10 doen daar aan mee.
Mijn gemeente weer niet, om "de locale fotograaf" te beschermen.
Welnu, ik haal mijn pasfoto's straks wel in bangkok, nog voor geen 2,5 euro heb ik er daar 8.
lifehack:

ga in zo'n kotje zitten. positioneer u goed voor die witte achtergrond, en maak een selfie (volgens pasfotonormen).
print af op glossy papier: gratis pasfoto.

En dat allemaal om 1 keer om de 10 jaar 12 euro uit te sparen. :unsure:
Fotograaf in de buurt - 6 pasfoto's = 10€

En ik denken dat we hier op BG zaten.
BG = Ruimdenkende mensen, extremisten, gematigden, laaggeschoolden, hooggeschoolden, tieners, waarschijnlijk minstens een paar 80 plussers, een paar ministers, misschien ook nog eens koning Flupke & Ruben Van Gucht :tongue:

Je vergeet dat hier allerlei mensen zitten. Van alle geuren en kleuren.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat m'n oren naar de kloten zijn van een leven op bars/clubs/raves ( dat ofwel ik herken gewoon geen kwaliteit )

Tijdje terug een setje in ears gehaald ( met een hoop gratis bonnen dus moest maar 40 Euro zelf opleggen ) van rond de 250 Euro.
Overal omschreven als 1 van de beste sets maar heel eerlijk ik hoor niet heel veel verschil met m'n oud bedraad setje van 30 Euro van JBL.

Alle EQ's geprobeerd, ook degene die een persoonlijk profiel maakt als je geluiden hoort en dan 1,2 of 3 kiest van wat je het beste vind klinken.
Als ik dan toch iets moet zeggen dan denk ik wel dat trage zachtere nummers waar de focus echt de stem is wel wat zuiverder klinken en ze gaan wat luider dan m'n ouder paar maar ik denk dat m'n gehoor gwn niet goed genoeg is, zeker als al die reviewers ook bezig zijn van " in nummer x hoor ik echt instrument Y en Z met dit paar buds " en ik heb iets van ja ok ik hoor een stem en instrumenten :unsure:

Pas op het blijven wel goede in ears ook qua noise cancelling en functies zoals automatisch om omgevingsgeluid kunnen gaan, maar moest ik nu zelf de volle 250 Euro hebben betaald dan was ik toch wel teleurgesteld.
Nuja zoals ik zei wss fucked up van alle clubs en raves.
M'n telefoon en de buds kunnen LDAC aan qua codec en staan op quality over stability en ik gebruik Apple Music met lossless maar voor mij is er nu geen 220 Euro verschil tussen beide pairs.

Moet mij weer overkomen, wil je van het werk naar huis fietsen, platten band achteraan.
En natuurlijk staken ze weer bij de lijn, kan ik helemaal te voet van het werk naar huis. 😡

lifehack:

ga in zo'n kotje zitten. positioneer u goed voor die witte achtergrond, en maak een selfie (volgens pasfotonormen).
print af op glossy papier: gratis pasfoto.
Gratis... + de kost van ne nieuwe printer.

Want het is 10j geleden dat ge nog eens uw foto's moest afprinten.
En nu krijgt ge "ik kan geen appelblauwzeegroen afdrukken", waarvan ge na 3u zoeken eindelijk op het internet vindt dat het komt omdat "uw fluo geel inktbakske niet meer werkt".
Maar ze maken geen fluogeel inktbakskes meer voor uw model, alleen nog maar donkerfluogele bakskes, en de printer is een picky bitch en vindt dat geen mooie kleur.

Dus... ge kunt alleen maar ne nieuwe kutprinter kopen :angry:.

En nu krijgt ge "ik kan geen appelblauwzeegroen afdrukken", waarvan ge na 3u zoeken eindelijk op het internet vindt dat het komt omdat "uw fluo geel inktbakske niet meer werkt".
Maar ze maken geen fluogeel inktbakskes meer voor uw model, alleen nog maar donkerfluogele bakskes, en de printer is een picky bitch en vindt dat geen mooie kleur.

Mijn ervaringen met printen konden niet beter omschreven worden.

Heb exact hetzelfde voor, maar dan voor gewoon zwarte zaken te printen. you can read my mind @Lint

Dus ik heb 3 kleuren patronen, dan een zwart, en dan NOG een zwart. Waarom 2 zwarte is mij onduidelijk maar soit.
Ik heb nogtans allemaal nieuwe patronen gestoken, amper 2 weken later zijn het allemaal zwarte strepen die uit mijn printer komen.
Eens met warm water en washandje die printkopkes gekuist, maar blijft zelfde probleem....

Jeezes vroeger was dat toch allemaal beter hoor 1 kleur en 1 zwart cartridge.

Terug
Bovenaan