Supplementen op restaurant

Polle32

Well-known member
Restaurants die extra geld vragen bij een steak voor de saus :wtf:
das precies iets nieuws , lijkt me...

Vroeger mocht je toch steeds je saus kiezen, inclusief. Nu meer en meer restaurants, vragen 3,5 euro voor een sausje erbij. Als ik dat zie, dan neem ik uit principe al een ander gerecht.
Dat is toch niet nieuw? Als jij een steak natuur wil, dus zonder saus, verwacht je toch ook dat je minder moet betalen dan iemand die pepersaus of bearnaise wil?
 
Restaurants die extra geld vragen bij een steak voor de saus :wtf:
das precies iets nieuws , lijkt me...

Vroeger mocht je toch steeds je saus kiezen, inclusief. Nu meer en meer restaurants, vragen 3,5 euro voor een sausje erbij. Als ik dat zie, dan neem ik uit principe al een ander gerecht.
Dat zou idd toch in de prijs moeten zitten! Heb ik op restaurant ook nog niet geweten.
Wel als je bij McDo/Quick of BK apart moet betalen voor een potje saus voor je frietjes.
 
Restaurants die extra geld vragen bij een steak voor de saus :wtf:
das precies iets nieuws , lijkt me...

Vroeger mocht je toch steeds je saus kiezen, inclusief. Nu meer en meer restaurants, vragen 3,5 euro voor een sausje erbij. Als ik dat zie, dan neem ik uit principe al een ander gerecht.
Goh, is tegenwoordig toch meer wel dan niet denk ik. Maar ik snap je wel, het is gortig aan het worden op sommige plekken.
 
Goh, is tegenwoordig toch meer wel dan niet denk ik. Maar ik snap je wel, het is gortig aan het worden op sommige plekken.
Voor mij kloten ze er enkel maar zichzelf mee.

Als ik zie dat ze dat doen, bestel ik iets anders, en ga ik vaak niet meer terug naar zulke zaken. Ik ben daar principieel in.

Zelfde als nu heel dat "gratis pasfoto systeem" bij de gemeenten. 7 op 10 doen daar aan mee.
Mijn gemeente weer niet, om "de locale fotograaf" te beschermen.
Welnu, ik haal mijn pasfoto's straks wel in bangkok, nog voor geen 2,5 euro heb ik er daar 8.
 
Voor mij kloten ze er enkel maar zichzelf mee.

Als ik zie dat ze dat doen, bestel ik iets anders, en ga ik vaak niet meer terug naar zulke zaken. Ik ben daar principieel in.

Zelfde als nu heel dat "gratis pasfoto systeem" bij de gemeenten. 7 op 10 doen daar aan mee.
Mijn gemeente weer niet, om "de locale fotograaf" te beschermen.
Welnu, ik haal mijn pasfoto's straks wel in bangkok, nog voor geen 2,5 euro heb ik er daar 8.
Ja. Dat is de oplossing. Allemaal naar bangkok voor pasfoto's :unsure:
 
Dat is toch niet nieuw? Als jij een steak natuur wil, dus zonder saus, verwacht je toch ook dat je minder moet betalen dan iemand die pepersaus of bearnaise wil?
Ja en nee natuurlijk. Het is toch duidelijk dat het tegenwoordig meer is als vroeger. Vroeger betaalde je voor een gerecht, nu betaal je precies altijd voor deelgerechten. Hoeveel restaurants zijn er inderdaad niet waar je een steak bestelt, waar je dan nog voor je saus, mayo, groenten en frieten/kroketten/... apart moet betalen? Dat kan je goed vinden als je enkel een steak wilt eten, maar je kan er zeker van zijn dat als je alles bestelt, je een pak duurder uitkomt dan vroeger. Op de duur kan een restaurant alle deelgerechten gaan aanbieden natuurlijk.
 
Dat is toch niet nieuw? Als jij een steak natuur wil, dus zonder saus, verwacht je toch ook dat je minder moet betalen dan iemand die pepersaus of bearnaise wil?
Das een kromme vergelijking.

Krijg jij korting als je de augurken van uw bicky burgers weg laat bij de frituur?

Krijg jij korting als je de groenten niet wil , bij uw hoofdgerecht?

Trouwens... Een steak zonder sausje :help:

Bij mij hoort een vlees nu eenmaal samen te komen met een sausje. En daar dan apart voor bijbetalen, lijkt me ridicuul.
Ik heb het hier al aangegeven: bij de quick of mcdonalds heb ik meestal mijn eigen fles ketchup in de auto liggen, en gebruik ik die gewoon. No way dat ik 1,5 euro betaal voor een miezerig klein potje waar je amper 5 frieten in kan dopen.
(is dit trouwens iets typisch Belgisch? In veel andere landen heb ik al vaak gezien dat daar grote potten staan waar je naar hartelust op mag duwen, en saus gratis is)

Maar bij een restaurant, kan je dat natuurlijk niet maken, om daar uw eigen ketchup te gebruiken.
 
  • Haha
Waarderingen: Z2H
Goh, is tegenwoordig toch meer wel dan niet denk ik. Maar ik snap je wel, het is gortig aan het worden op sommige plekken.
Een restaurant in de buurt maakt regelmatig reclame via Social Deal. Goed. Ik bestel een steak:

Steak is in verhouding kleiner dan wat je normaal krijgt
  1. Saus apart te betalen: €3,5
  2. Frieten apart te betalen: €4 (en dan nog geserveerd in zo'n klein mini-frituurmandje waardoor het zogezegd niet opvalt dat het er echt maar een handvol zijn.
  3. Sla apart te betalen: €4 voor wat schijfjes tomaat, komkommer, bladje sla en twintig sliertjes geraspte wortels met een druppel vinaigrette

Ja, zo kan ik het ook.
Das een kromme vergelijking.

Krijg jij korting als je de augurken van uw bicky burgers weg laat bij de frituur?

Krijg jij korting als je de groenten niet wil , bij uw hoofdgerecht?

Trouwens... Een steak zonder sausje :help:

Bij mij hoort een vlees nu eenmaal samen te komen met een sausje. En daar dan apart voor bijbetalen, lijkt me ridicuul.
Ik heb het hier al aangegeven: bij de quick of mcdonalds heb ik meestal mijn eigen fles ketchup in de auto liggen, en gebruik ik die gewoon. No way dat ik 1,5 euro betaal voor een miezerig klein potje waar je amper 5 frieten in kan dopen.
(is dit trouwens iets typisch Belgisch? In veel andere landen heb ik al vaak gezien dat daar grote potten staan waar je naar hartelust op mag duwen, en saus gratis is)

Maar bij een restaurant, kan je dat natuurlijk niet maken, om daar uw eigen ketchup te gebruiken.
Gij hebt dus altijd een fles ketchup in uw auto liggen en ge neemt die dan mee naar binnen? :laugh:
 
Een restaurant in de buurt maakt regelmatig reclame via Social Deal. Goed. Ik bestel een steak:

Steak is in verhouding kleiner dan wat je normaal krijgt
  1. Saus apart te betalen: €3,5
  2. Frieten apart te betalen: €4 (en dan nog geserveerd in zo'n klein mini-frituurmandje waardoor het zogezegd niet opvalt dat het er echt maar een handvol zijn.
  3. Sla apart te betalen: €4 voor wat schijfjes tomaat, komkommer, bladje sla en twintig sliertjes geraspte wortels met een druppel vinaigrette

Ja, zo kan ik het ook.

Dus wat wil je zeggen? Dat je met die Social Deal eigenlijk ook geringeld bent?
Gij hebt dus altijd een fles ketchup in uw auto liggen en ge neemt die dan mee naar binnen? :laugh:
Niet zo opzichtig natuurlijk. Mijn vrouw moffelt die gewoon in haar handtas.
Beetje zoals naar de kinepolis gaan met eigen drankske. #bigdeal. Ik ben wie ik ben, en verander voor niemand.
 
Of naar een lokaal photo bootje in een station of supermarkt of dergelijke.
Opties genoeg toch, om het goedkoper te kunnen.
Inderdaad, dus waarom over the top reageren met prijzen uit bangkok. Uw steak zou in bangkok ook goedkoper zijn.
 
Gij hebt dus altijd een fles ketchup in uw auto liggen en ge neemt die dan mee naar binnen? :laugh:
Niet dat ik dit zelf doe maar als je ketchup zelf mee neemt dan zou ik onderstaande gebruiken :tongue:
Zo'n mini potjes vallen niet op en dat is voldoende voor ne steak

ketchup.png


Niet zo opzichtig natuurlijk. Mijn vrouw moffelt die gewoon in haar handtas.
Hint* Hint* (hierboven)
 
Een restaurant in de buurt maakt regelmatig reclame via Social Deal. Goed. Ik bestel een steak:

Steak is in verhouding kleiner dan wat je normaal krijgt
  1. Saus apart te betalen: €3,5
  2. Frieten apart te betalen: €4 (en dan nog geserveerd in zo'n klein mini-frituurmandje waardoor het zogezegd niet opvalt dat het er echt maar een handvol zijn.
  3. Sla apart te betalen: €4 voor wat schijfjes tomaat, komkommer, bladje sla en twintig sliertjes geraspte wortels met een druppel vinaigrette
Vooral die mandjes zijn frustrerend. Gooi toch gvd een fatsoenlijke hoeveelheid frieten in een kom.
 
Voor mij kloten ze er enkel maar zichzelf mee.
Dat hangt ook af van de concurrentie in de buurt. Zo is hier een frituur bankroet gegaan (ja een frituur).

Hoe dit mogelijk is? Een grote friet bij die frituur was kleiner dan een mini bij de concurrent 0,5 km verder. Dat zijn echt mega veel frieten (!).
En de hamburgers waren kleiner. Kwaliteit was even goed maar ja ... niet beter ..

Zoiets gaat natuurlijk rond he. Als je dan niet uw hoeveelheid aanpast dan gaan de mensen in koor naar de andere frituur.

In restaurants is dat nog iets anders. Daar heb je naast de hoeveelheid ook nog zoiets als 'service en de kwaliteit'. MAAR de mix moet goed zijn he. Er is hier ook een restaurant failliet gegaan omdat de prijzen hoger waren dan de concurrentie en de service was ook slecht (heel onvriendelijk). En ook het eten was niet super. Dat gaat dan ook echt rond. Maar mits een goeie service geraken restaurants er wel vlotter mee weg.

Kijk als het mij niet aanstaat, dan ga ik géén sauskes mee smokkelen of een drankje of zo. Dan kom ik daar gewoon NIET meer en ga ik naar het restaurant aan de overzijde. :tongue:

Vooral die mandjes zijn frustrerend. Gooi toch gvd een fatsoenlijke hoeveelheid frieten in een kom.
Dat zijn dus de locaties waar ik de deur dichttrek en ik pas terug kom als de frituur is overgenomen.
Ik moet geen mega hoeveelheid frietjes geserveerd krijgen, maar met 5 frietjes (figuurlijk) heb ik niet gegeten. :oi22:
(Ik weet het. De frietjes zijn deel van een menu maar toch. Soms wil ik alleen maar frieten eten met een sausje en niets anders)
 
Laatst bewerkt:
Dus wat wil je zeggen? Dat je met die Social Deal eigenlijk ook geringeld bent?

Niet zo opzichtig natuurlijk. Mijn vrouw moffelt die gewoon in haar handtas.
Beetje zoals naar de kinepolis gaan met eigen drankske. #bigdeal. Ik ben wie ik ben, en verander voor niemand.
Jammer dat je het niet zelf verstopt:
Mc Donalds werknemer: "Is dat een fles ketchup in uw broek of ben je gewoon blij om mij te zien?"
 

Het gaat toch in veel sectoren hard met prijsstijgingen?

Reden waarom in BE meer dan bijvoorbeeld FR: wij hebben de hard stijgende inflatie minder goed aangepakt of gemitigeerd. FR blijkbaar wel of beter. Die auto index doet lonen en loonkost ook harder stijgen dan bij buurlanden. Zie je dan aan supermarkt prijzen, resto prijzen... Hier is het soms een schaamtelijk dure cash grab aan het worden, met soms belachelijke shrinkflatie ook, hoeveelheid product ferm minderen voor al een meerprijs. Zie vb die frituur die Makila aanhaalt, een groot kleiner dan een kleintje ergens anders is ridicuul gierig zijn.

Als alles al supplement is in een resto is het triest gewoon. Ze gaan klanten verliezen zulle. Belgen zijn altijd al bourgondisch geweest en ver van arm. Maar er staat een maat op denk ik. En er zal een deel publiek nu minder of zelfs niet meer op resto gaan en gewoon thuis wel zelf frieten bakken met een steak.
 
Zie vb die frituur die Makila aanhaalt, een groot kleiner dan een kleintje ergens anders is ridicuul gierig zijn.
No offence maar daar geloof ik echt geen hol van he. Alsof een mini friet, da's dus echt een klein kinderfrietje, ergens groter gaat zijn dan een groot pak friet. Wat is een mini friet dan in die frituur?
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
No offence maar daar geloof ik echt geen hol van he. Alsof een mini friet, da's dus echt een klein kinderfrietje, ergens groter gaat zijn dan een groot pak friet. Wat is een mini friet dan in die frituur?
Waarom zou een zaakvoerder dat ook doen, het zijn volgens mij niet de frieten waarop je het merendeel van je winst maakt. Iedereen weet toch dat de gemiddelde klant als motto heeft "als het maar veel is".
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
No offence maar daar geloof ik echt geen hol van he. Alsof een mini friet, da's dus echt een klein kinderfrietje, ergens groter gaat zijn dan een groot pak friet. Wat is een mini friet dan in die frituur?
Moet je aan Makila vragen hé, is idd wat extreem voorbeeld.

ps. wel frituren gierig weten zijn op saus en portie frieten hoor, maar niet zo extreem.
 
Terug
Bovenaan