Supplementen op restaurant

Vooral die mandjes zijn frustrerend. Gooi toch gvd een fatsoenlijke hoeveelheid frieten in een kom.
Idd, wat kost da nu in godsnaam, een friet of 20 extra?

Mijn vaste frituur die geeft u altijd extra frieten. Zoals hier al aangehaald, een aardappel extra kost de frituur echt niet veel (moeite).
Is gewoon bijna gratis reclame, als je er gewoon extra bij geeft.

Zo doet mijn vaste frituur het toch, en hij heeft mij zo "gehooked".
 
Dus wat wil je zeggen? Dat je met die Social Deal eigenlijk ook geringeld bent?

Niet zo opzichtig natuurlijk. Mijn vrouw moffelt die gewoon in haar handtas.
Beetje zoals naar de kinepolis gaan met eigen drankske. #bigdeal. Ik ben wie ik ben, en verander voor niemand.
Social deal is quasi altijd oplichting.

Ja je betaalt minder, maar je krijgt ook effectief minder.
Is me al vaak opgevallen.

Tenzij het bij zo'n all-you-can-eat is of zo. (Dan neem je toch zelf zoveel je wilt.)
Of bij zo'n brasserieke met een moemoe in de keuken. (Dikwijls nog de beste eetgelegenheden, prijs-kwaliteit.)
 
Laatst bewerkt:
Of bij zo'n brasserieke met een moemoe in de keuken. (Dikwijls nog de beste eetgelegenheden, prijs-kwaliteit.)
Hewel das ook mijn gedacht zie.

Wij gaan minder naar gewone restaurants, want voor stoofvlees, een steak, vol au vent, een zalmfilet, vind ik dat je toch telkens overpriced betaald voor hetgeen je krijgt. En die zaken die ik hier op noem, kan je makkelijk zelf maken voor een fractie van die prijs.

We gaan eigenlijk meer en meer naar zo'n brasserie's, om een croque monsieur, een spaghetti, een vispannetje of een burger van het huis te eten.
Of een thais of mexicaans restaurant, maar dan selecteren we vooraf de goeie er uit.
 
Onlangs naar een restaurant geweest.

Steak + een drankje. Was haast 40 euro kwijt yikes.

We zijn iets verderop nog gaan drinken.
Kon je blijkbaar ook eten. Uitgebaat door een Maria en Jef.
Kon je tevens een steak krijgen. We waren max 24 euro kwijt geweest, hadden wsl meer gekregen, en mss nog lekkerder ook.
 
Das een kromme vergelijking.

Krijg jij korting als je de augurken van uw bicky burgers weg laat bij de frituur?

Krijg jij korting als je de groenten niet wil , bij uw hoofdgerecht?
Nee, dit is een kromme vergelijking.
Mocht er ook een bicky zonder augurk op de kaart staan, zou je verwachten dat ie minder kost dan ene met augurk.

Als er een gerecht zonder groenten op de kaart staat, idem.

Als er steak natuur op de kaart staat, is het niet vreemd dat een steak met een saus meer kost.

Dat het vaak belachelijk duur is, is weer iets anders.
 
Frieten op restaurant krijg je toch gewoon gratis als je er extra vraagt? Nog nooit moeten voor bijbetalen zover ik weet.
Frituur neem ik ook meestal een klein pak frieten, met de toren die ze erop gooien en ernaast heb je bijna evenveel als een tussenslag en zeker meer dan genoeg.
 
Frieten op restaurant krijg je toch gewoon gratis als je er extra vraagt? Nog nooit moeten voor bijbetalen zover ik weet.
Frituur neem ik ook meestal een klein pak frieten, met de toren die ze erop gooien en ernaast heb je bijna evenveel als een tussenslag en zeker meer dan genoeg.
Meestal surplus betalen als je er nog vraagt.

Waar wij al paar jaar af en toe gaan eten was het vroeger 1 grote kom frieten voor 2, 1x betalen.
Nu is het een middelmaat kom, 2x betalen.
Prijs eten is nog hetzelfde gebleven, maar wel minder groenten.
 
Meestal surplus betalen als je er nog vraagt.
Idd @Str8_6 ik weet niet in welke restaurants jij dan gaat, of zit jij in een gelukzalige "goede herders" streek,
maar bij ons toch ook overal bijbetalen hoor.

Onlangs zijn wij met 8 mensen weest gaan eten, en wij krijgen 2 BORDJES frieten, platte borden hé, geen diepe, voor 8 personen (!!)
Dat is dus een kwart bordje frieten per persoon. Ruw geteld misschien 10 a 15 frieten.

Dan heb ik toch ook eens nadien een negatieve review geschreven hoor, toen we zagen dat er nog 2 SUPLLEMENTEN FRIETEN werd aangerekend, nadat we kloegen dat we echt te weinig frieten hadden....
 
Idd @Str8_6 ik weet niet in welke restaurants jij dan gaat, of zit jij in een gelukzalige "goede herders" streek,
maar bij ons toch ook overal bijbetalen hoor.

Onlangs zijn wij met 8 mensen weest gaan eten, en wij krijgen 2 BORDJES frieten, platte borden hé, geen diepe, voor 8 personen (!!)
Dat is dus een kwart bordje frieten per persoon. Ruw geteld misschien 10 a 15 frieten.

Dan heb ik toch ook eens nadien een negatieve review geschreven hoor, toen we zagen dat er nog 2 SUPLLEMENTEN FRIETEN werd aangerekend, nadat we kloegen dat we echt te weinig frieten hadden....
Nu, ik heb eigenlijk ook nog nooit deftig de rekening bekeken hoor, ik ga er eens op letten. Misschien dat die dan toch aangerekend werden. Maar het is niet dat ik iedere week op restaurant ga, dan kijk ik ook niet naar de prijs.
 
No offence maar daar geloof ik echt geen hol van he. Alsof een mini friet, da's dus echt een klein kinderfrietje, ergens groter gaat zijn dan een groot pak friet. Wat is een mini friet dan in die frituur?
De Frituur van een Chinees koppel in Hallaar. Aan de boekhandel.
Ik ben er al wel even niet meer geweest. Dus ik zal nog eens terug moeten gaan om te zien of de porties nog steeds zo groot zijn.

Moet je aan Makila vragen hé, is idd wat extreem voorbeeld.

ps. wel frituren gierig weten zijn op saus en portie frieten hoor, maar niet zo extreem.
Ben je toevallig Chinees van oorsprong? Want het zijn toevallig Chinese uitbaters in die frituur.

Idd, wat kost da nu in godsnaam, een friet of 20 extra?
Dat klopt. Dus ik begrijp dat ook niet goed. Een goeie frituur gaat toch tenminste eens zien bij de concurrentie of gaat gewoon die extra frietjes op uw bord gooien voor de service? Maar goed er is een reden waarom sommige mensen hun zak op de fles gaat.
 
Hewel das ook mijn gedacht zie.

Wij gaan minder naar gewone restaurants, want voor stoofvlees, een steak, vol au vent, een zalmfilet, vind ik dat je toch telkens overpriced betaald voor hetgeen je krijgt. En die zaken die ik hier op noem, kan je makkelijk zelf maken voor een fractie van die prijs.

We gaan eigenlijk meer en meer naar zo'n brasserie's, om een croque monsieur, een spaghetti, een vispannetje of een burger van het huis te eten.
Of een thais of mexicaans restaurant, maar dan selecteren we vooraf de goeie er uit.
Ik zie het verschil niet met hetgeen die erboven staat.

Ik denk dat het gewoon mooi aantoont dat iedereen een ander mening over heeft over waar hij voor wil betalen.
 
  • Leuk
Waarderingen: ugar
Ik zie het verschil niet met hetgeen die erboven staat.
Mijn punt was dat de zaken die ik bovenaan noemde, nogal overpriced zijn in de meeste restaurants, tegenover wat je krijgt.
Voorbeeldje: een steak en een pak friet heb je echt wel rap zelf gemaakt imo, en zijn zoveel malen goedkoper. (zelfde kwaliteit makkelijk te verkrijgen).

Terwijl je de zaken die je er onder ziet staan: een croque monsiour met uitgebreid groenten assortiment, spaghetti, vispannetje, burger van het huis, toch aan een prijs/kwaliteit betere voorwaarden krijgt:
Spaghettisaus heb je niet in 1,2,3 gemaakt, idem voor croque met al die groenten, idem voor vispannetje....
Daar vind ik de prijs/kwaliteit over het algemeen wél gerechtvaardigd.
Ik denk dat het gewoon mooi aantoont dat iedereen een ander mening over heeft over waar hij voor wil betalen.
Das een ander paar mouwen, en geef ik je gelijk in.
 
@makila Vlaams van stamboom. Nickname is zinspeling op m'n naam.

Dat het leven peperduur wordt ergert wel meer mensen.
Basis dingen zoals wonen, eten en drinken, energie ... Na ja, BG'ers hebben daar geen last van hé :p
Van één frituurrekening van sommige hier (1persoon dan), kan ik 3 dagen eten! :unsure:
 
Ik heb het hier al aangegeven: bij de quick of mcdonalds heb ik meestal mijn eigen fles ketchup in de auto liggen, en gebruik ik die gewoon. No way dat ik 1,5 euro betaal voor een miezerig klein potje waar je amper 5 frieten in kan dopen.
(is dit trouwens iets typisch Belgisch? In veel andere landen heb ik al vaak gezien dat daar grote potten staan waar je naar hartelust op mag duwen, en saus gratis is)
Is het niet 80 cent voor een potje ?
Anyway, die pompen had je vroeger hier ook, ik geloof late jaren 90/heel early 2000 ( toen zat er witte frietsaus in ipv van die gele )
Maar ik zag geregeld van dat marginaal volk binnen komen met bv ne lege pot van thuis en dan vullen en de handtas in en dan opeens waren de potjes gele frietsaus geboren.

Ik weet niet in welke landen je die pompen nog hebt, UK geloof ik wel daar zit er mayo, ketchup en BBQ in.
Duitsland en Nederland zijn het ergste daar zit alles in van die kut zakjes.

Doet me denken aan een brasserie die ik eens tegenkwam ergens in Limburg, stond een bord buiten "balletjes in tomaten saus 13 Euro" en dan eronder "Met frieten +3,50" ja mannekes met wat zijn we dan bezig.
Het was trouwens idem voor hun luikse ballen, stoofvlees en vol au vent, zet het dan niet op de kaart voor 13 euro maar voor 16 euro, komt minder schraal over dan eronder "met frieten +3,50 Euro"
 
Social deal is quasi altijd oplichting.

Ja je betaalt minder, maar je krijgt ook effectief minder.
Is me al vaak opgevallen.

Tenzij het bij zo'n all-you-can-eat is of zo. (Dan neem je toch zelf zoveel je wilt.)
Of bij zo'n brasserieke met een moemoe in de keuken. (Dikwijls nog de beste eetgelegenheden, prijs-kwaliteit.)

Oplichting is veel gezegd e, als je minder betaalt dan weet je dat de hoeveelheid of kwaliteit niet hetzelfde kan zijn.

Maar ik gebruik 1 à 2 x per jaar gebruik van die Social Deal in een restaurant bij ons in de buurt en ge betaalt daar voor 5 gangen €40 (de 3de gang is een sorbet dus niet direct volwaardige gang maar ok) en dat is echt fantastisch lekker.

Vooral tijdens het wildseizoen is dat populair in dat restaurant, de hertenkalf filet is idd wel iets kleiner maar even goed van kwaliteit en smaak.
 
Oplichting is veel gezegd e, als je minder betaalt dan weet je dat de hoeveelheid of kwaliteit niet hetzelfde kan zijn.
Dat zou toch niet mogen, of ze zouden het moeten vermelden.


Dit weekend hebben we weest gaan eten in DE MOZART, via een nieuw systeem (denk ik toch) thefork.be.
kregen we 40 % korting op alles van eten hoor (niet op de drank).

Die ribbetjes en zalmsteak van ons zagen er net hetzelfde uit als die van onze buren hoor...
 
Dat zou toch niet mogen, of ze zouden het moeten vermelden.


Dit weekend hebben we weest gaan eten in DE MOZART, via een nieuw systeem (denk ik toch) thefork.be.
kregen we 40 % korting op alles van eten hoor (niet op de drank).

Die ribbetjes en zalmsteak van ons zagen er net hetzelfde uit als die van onze buren hoor...

Thefork is idd meer een reservatie systeem voor restaurants, anders dan social deal.

Maar social deal staat daar nu eenmaal voor gekend, je kan gewoon niet verwachten dat je voor minder dan de helft dan de normale prijs hetzelfde krijgt. Kwaliteit is, waar wij dikwijls gaan, krak hetzelfde alleen zijn de porties iets anders, kleiner stuk vlees bijvoorbeeld. 200 gram ipv 300 gram ofzo.

Die mensen naast u hadden mss ook dezelfde korting gekregen :unsure:
 
Thefork is idd meer een reservatie systeem voor restaurants, anders dan social deal.

Maar social deal staat daar nu eenmaal voor gekend, je kan gewoon niet verwachten dat je voor minder dan de helft dan de normale prijs hetzelfde krijgt. Kwaliteit is, waar wij dikwijls gaan, krak hetzelfde alleen zijn de porties iets anders, kleiner stuk vlees bijvoorbeeld. 200 gram ipv 300 gram ofzo.

Die mensen naast u hadden mss ook dezelfde korting gekregen :unsure:
In België the fork nog nooit gebruikt, in buitenland wel en soms idd belachelijk goedkoop gegeten (tot 50%)
 
Terug
Bovenaan