Supplementen op restaurant

In Italië betaal je zelfs voor het gebruik van het bestek (en nog vrij veel geld zelfs). Er komen er daar ook toe met hun eigen bestek mee.
 
Saus apart aanrekenen op de steak dat bestaat al eeuwen volgens mij. Als kind was dat toch al toen ik met onze pa op resto ging omdat ie geen zin had om te koken als ons ma met de avond stond.
Kan me ook nie anders herinneren

Grappig forum ook. Iedereen (wil) grote lonen, dikke auto's
Maar 3€ voor een peperroomsaus bij uwe steak? Howla dat is erover

Mijn grootste zorg zou zijn dat die saus uit een pakje komt ipv vers gemaakt
 
Ik steun @TRUMP - met een nuance:

- ik ga niet eten in een restaurant (middenklasse - dus geen snackbar) waar men supplement vraagt voor frietjes, mayo, ..

Gewoon principe, je betaald daar doorgaans 30-35€ voor een hoofdgerecht, 9-15€ voor aperitief .. dan afkomen met 2€ voor wat frietjes - imo not done. Supplement van 4-5€ voor een deftige saus - prima.
 
Bijbetalen voor uw saus lijkt me normaal. Ik heb volgens mij nooit anders geweten of wel ben ik altijd in zaken geweest waar dat standaard was.

Voor extra frieten/kroketten daarentegen, dat vind ik er wel over (zeker als de porties klein zijn). Zo heb ik vorig jaar eens ergens een reuzebrochette met kip besteld met kroketten en dat waren er volgens mij geloof ik maar 3 (mss max 4 maar ik dacht 3). Ik had dus 2x kroketten extra gevraagd zonder bewust te zijn van het feit dat die extra werden aangerekend. Toen iedereen klaar was met eten zei ik nog iets in de trend van: "Amai, goed gegeten voor een schappelijk prijs, hier kunnen we nog eens komen." Tot we de rekening kregen en allemaal in de mot kregen dat extra frieten/kroketten werden aangerekend. :unsure: Dan was de prijs opeens toch niet zo schappelijk meer.

Nu de gerechten an sich waren lekker, maar bijbetalen voor een paar kroketten/frietjes is toch wel een beetje overdreven. Het stond ook nergens vermeld op de kaart want anders hadden we dit op voorhand wel opgemerkt. Zoiets zou toch wel vermeld mogen staan imo.
 
Maar ik gebruik 1 à 2 x per jaar gebruik van die Social Deal in een restaurant bij ons in de buurt en ge betaalt daar voor 5 gangen €40 (de 3de gang is een sorbet dus niet direct volwaardige gang maar ok) en dat is echt fantastisch lekker.

Over welk restaurant gaat het?
 
Nu de gerechten an sich waren lekker, maar bijbetalen voor een paar kroketten/frietjes is toch wel een beetje overdreven. Het stond ook nergens vermeld op de kaart want anders hadden we dit op voorhand wel opgemerkt. Zoiets zou toch wel vermeld mogen staan imo.
Dus je bestelde een gerecht en wou het dan aanpassen aan uw wensen en het is vreemd dat ze daar voor aanrekenen?

Is zaken klant specifiek maken niet altijd een meerprijs?
 
In Londen eens een kippenborst besteld. Bordje met exact dat. 1 kippenborst.

Valt hier nog mee met supplementen
 
Over het algemeen vind ik de klassieke brasseries en wat "betere" restaurants (dus geen sterrenzaken) in dit land wel duur voor wat het is. Ik kan me wel voorstellen dat zaken zoals aparte mayonaise, warme saus, extra frieten, worden gebruikt om op het eerste gezicht geen hoge prijzen te vragen.

Ik heb daar eigenlijk niet echt een probleem mee, aangezien je dat ook gewoon op de kaart kan zien, en (zoals gezegd) ik altijd wel verwacht relatief veel te betalen. Ik vind het dan veel erger als het gerecht effectief tegenvalt.
 
Je zou echt bijna denken dat ze hier effectief mee lezen.

Gisteren toevallig aan het zappen en kwam bij De Tafel van Gert uit.

Het ging over de hogere prijzen in restaurants en ze hadden iemand uitgenodigd van een brasserie ergens aan de kust en plots begint Gertje over supplementen als saus en frieten

:wtf:
 
Je zou echt bijna denken dat ze hier effectief mee lezen.

Gisteren toevallig aan het zappen en kwam bij De Tafel van Gert uit.

Het ging over de hogere prijzen in restaurants en ze hadden iemand uitgenodigd van een brasserie ergens aan de kust en plots begint Gertje over supplementen als saus en frieten

:wtf:
Zoek eens in het brutoloontopic, mssh heeft gertje daar al gepost.
 
Je zou echt bijna denken dat ze hier effectief mee lezen.

Gisteren toevallig aan het zappen en kwam bij De Tafel van Gert uit.

Het ging over de hogere prijzen in restaurants en ze hadden iemand uitgenodigd van een brasserie ergens aan de kust en plots begint Gertje over supplementen als saus en frieten

:wtf:

Shit, ik ben betrapt. En onze Victor maar zeggen dat het ni ging opvallen!
 
Voor mij kloten ze er enkel maar zichzelf mee.

Als ik zie dat ze dat doen, bestel ik iets anders, en ga ik vaak niet meer terug naar zulke zaken. Ik ben daar principieel in.

Zelfde als nu heel dat "gratis pasfoto systeem" bij de gemeenten. 7 op 10 doen daar aan mee.
Mijn gemeente weer niet, om "de locale fotograaf" te beschermen.
Welnu, ik haal mijn pasfoto's straks wel in bangkok, nog voor geen 2,5 euro heb ik er daar 8.

 
Terug
Bovenaan