Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ze bouwen vlakbij bij een appartementsblok van 24 stuks.

Er stonden daar 2-3 bouwvallige huisjes, dat wordt nu een blok van 24 stuks. Er staat een torenkraan die 20-30 keer per dag een kleine tuut maakt (ik denk als die beweegt)
Het is een nauw straatje, dat is een jaar eenrichtingsverkeer geworden omdat het anders niet te doen is met de camions.
Het is ook de hele dag op en af gerij van camions, die moeten hun gerief uiteraard komen brengen (nu is het bijna elke dag gewelven leveren). Daardoor zijn alle gazonnen natuurlijk kapotgereden door de diepe bandensporen.
Ramen zijn uiteraard de hele tijd vuil, als je ze kuist is het een dag erna om zeep.
Er zijn kleine barstjes in de pleister, waardoor het een heel gedoe zal zijn om dit te laten herschilderen op hun kosten.
Als er nu een student in de blok zat, zou het niet mogelijk zijn hier thuis te studeren door het permanente geluid.

Het is eigenlijk geen bouwproject gepast in de rest van de straat. Ik vind het eigenlijk onwaarschijnlijk hoeveel last men mag veroorzaken voor privaat gewin. Alle baten zijn voor de promotor, en alle last moeten de buurtbewoners maar kosteloos slikken.

Alle baten zijn voor de promotor, en alle last moeten de buurtbewoners maar kosteloos slikken.
Het zijn verkiezingen, ga eens rond in de straat, verzamel de grieven en trek ermee naar het gemeentebestuur de bevoegde schepen. Een magische oplossing zal het niet zijn en je houdt de vragen of voorstellen best realistisch, maar ze zullen ongetwijfeld wel gevoelig zijn voor een groep malcontente kiezers.

Laatst bewerkt:
Ik dien een paar weken geleden klacht in bij de politie omdat er zo'n Pools bouwbedrijf hier altijd de laadplaatsen inpalmde met hun niet-elektrische bestelwagens.

Nu mailt de wijkagent dat bedrijf met mijn klacht en mij in CC... Snitches get stitches :unsure:
Hoe lomp zeg.
Mét parkeerborden of zonder?
Sowieso wel lomp van die wijkagent. :wtf:

Ze bouwen vlakbij bij een appartementsblok van 24 stuks.

Er stonden daar 2-3 bouwvallige huisjes, dat wordt nu een blok van 24 stuks. Er staat een torenkraan die 20-30 keer per dag een kleine tuut maakt (ik denk als die beweegt)
Het is een nauw straatje, dat is een jaar eenrichtingsverkeer geworden omdat het anders niet te doen is met de camions.
Het is ook de hele dag op en af gerij van camions, die moeten hun gerief uiteraard komen brengen (nu is het bijna elke dag gewelven leveren). Daardoor zijn alle gazonnen natuurlijk kapotgereden door de diepe bandensporen.
Ramen zijn uiteraard de hele tijd vuil, als je ze kuist is het een dag erna om zeep.
Er zijn kleine barstjes in de pleister, waardoor het een heel gedoe zal zijn om dit te laten herschilderen op hun kosten.
Als er nu een student in de blok zat, zou het niet mogelijk zijn hier thuis te studeren door het permanente geluid.

Het is eigenlijk geen bouwproject gepast in de rest van de straat. Ik vind het eigenlijk onwaarschijnlijk hoeveel last men mag veroorzaken voor privaat gewin. Alle baten zijn voor de promotor, en alle last moeten de buurtbewoners maar kosteloos slikken.

Hier ook een soortgelijk project bezig.

En het cynische is dat wanneer je zélf een verbouwing doet op mensenmaat (dus veel kleinschaliger), je ook een band hebt met de buren die je niet op het spel wil zetten. Dus de kleinere overlast die je veroorzaakt, ga je ook maximaal proberen inperken en mitigeren.

Die bouwpromotoren veroorzaken sowieso al 10 keer meer overlast door de grootte van het project, maar boven zijn ze ook anoniem en moeten ze er later niet zelf gaan wonen. De overlast kan hen dus geen hol schelen. Dan krijg je ook gewoon bot gedrag, geen rekening houden met de buren, parkeerborden met dreigementen à la "BIJ NIET NALEVEN TAKELEN WE WEG! KOSTEN: 300 EURO!", ... En dat werkt nog ook. Terwijl ik heel mijn verbouwing lang heb moeten gaan smeken bij de buren of ze toch aub de borden willen respecteren en hun auto willen verplaatsen.

Tof hoor, zo'n wasmachine die met een timer aangeeft wanneer ze klaar gaat zijn. Maar dat de timer halverwege een was plots drie kwartier van de tijd afhaalt is toch een raar dingetje. En bij elke knop waar je op duwt kan dat ding een piepje geven, maar piepen wanneer de was klaar is? Ho maar, gaat niet. Waarschijnlijk puur om u te pushen richting een duurder model met app.
Uw wasmachine gaat af van gewicht en water om de tijd van een wasbeurt aan te passen. Als de machine vol handdoeken zit en die nemen veel water op, zal dat anders getimed worden dan als je bijvoorbeeld een machine met ondergoed er door draait. Bij een vaatwas hetzelfde.
Ons machine tuut vier keer bij einde cyclus. En dan dertig minuten later nog vier keer, zo nog twee maal en dan na een hele poos zo een laatste, tragische single tuuuut om aan te geven dat ze haar best gedaan heeft en er ook niet kan aan doen dat je nog steeds te leeg bent om op de ‘off’ knop te gaan duwen.

Tof hoor, zo'n wasmachine die met een timer aangeeft wanneer ze klaar gaat zijn. Maar dat de timer halverwege een was plots drie kwartier van de tijd afhaalt is toch een raar dingetje. En bij elke knop waar je op duwt kan dat ding een piepje geven, maar piepen wanneer de was klaar is? Ho maar, gaat niet. Waarschijnlijk puur om u te pushen richting een duurder model met app.
Bij de meeste toestellen kan je het gebiep toch uitzetten? Eens kijken in uw handleiding.

Iemand heeft op sociale media het gerucht verspreid dat mijn vader vorige nacht is overleden aan een hartslagaderbreuk. Er is helemaal niks van aan, maar de telefoon bij mijn ouders staat blijkbaar roodgloeiend. Blij dat ik dat roddeldorp heb verlaten, maar wie doet zoiets?

Elke keer dat ik naar de cinema ga zit er wel iemand op zijn gsm op zijn ze lawaai aan het maken.
Blijf toch eens thuis.

Mensen die net samen zijn en meteen een kleine op de wereld kweken, om dan even gauw uiteen te gaan.

Ondertussen al een paar van die gevallen op korte tijd.

Het eerste wat steeds in me opkomt als ik dat hoor: "blij dat ik hem niet ben."

Hoe Twitter gatachterlijke Russen-trollen constant zit te pushen op mijn timeline. Ik volg die mensen niet maar die blijven gewoon tevoorschijn komen als paddenstoelen uit de grond.

Dat Twitter-algoritme promoot gewoon volle bak dommigheid en complottheorieën. En dat komt allemaal terecht bij naïeve, kwetsbare mensen aan de onderkant van onze samenleving die dat allemaal beginnen te geloven en die allemaal stemrecht hebben.
Ik zou het zonder overdrijven durven bestempelen als een gevaar voor onze democratische samenleving. Het is niet moeilijk dat extremistische partijen het zo goed doen in de peilingen.

Elon Musk is toch ook serieus gezakt in mijn achting hoor. Jezus.

Laatst bewerkt:
Nee, misschien niet te veel achter een mopke zoeken. Kan wonderen doen soms. Maar zelfs als je het serieus neemt, hoeveel topics ben je al tegengekomen waar mensen hun kar 180 graden hebben gedraaid? Er is een reden waarom al een hoop users het daar (of zelfs volledig op het forum) zijn afgebold eh. Terwijl die wel +10 jaar member zijn geweest op 9lives.

Sommige discussies vallen er inderdaad in herhaling, maar als je gewoon lurked is het wel interssant om up to date te blijven.

En zelfs die herhalende discussies vallen uiteindelijk stil nadat iedereen het beu is (zie bv het Gaza topic wat 1 grote heen-en-weer was en is stil gevallen. In het Oekraine topic daarentegen kwamen lang vaak interessante dingen)

De lijn, zelfs te lomp om in een examenperiode de bussen op de dan relevante uren te laten rijden.

Voor de eerste examendag dan maar een flexbus/hoppin besteld. Fiasco, toch alles aan de kant mogen gooien en er om rijden met de auto. Flexbus stopte aan de verkeerde kant van de weg en was al vertrokken voor ze groen licht had om over te steken.

Vanaf morgen dan maar taxi oma/opa :sarcastic:

ik heb zo'n wasser-droger model, als die droogt gaat daar ook altijd een heel deel tijd af.
maar de was is dan wel gedaan en droog.

Hier geregeld het omgekeerde. Geeft nog 30' aan, 45' later kijk ik terug. Nog 15' te gaan...

Terug
Bovenaan