Japan

Specifiek Japan maar PE algemeen is ook welkom.
Ik vind dat voor lange vluchten toch zeker het waard. BC niet altijd en zeker niet voor de surplus. Ik doe het wel vaak via bidding, is zo goed als altijd goedkoper, maar hangt natuurlijk af wanneer je juist gaat. Hoe meer volk/drukke periode = hoe kleiner de kans dat je upgrade hebt.

Ik vind dat voor lange vluchten toch zeker het waard. BC niet altijd en zeker niet voor de surplus. Ik doe het wel vaak via bidding, is zo goed als altijd goedkoper, maar hangt natuurlijk af wanneer je juist gaat. Hoe meer volk/drukke periode = hoe kleiner de kans dat je upgrade hebt.
Wij zouden dus eind februari/begin maart gaan. We hebben altijd al business class gevlogen maar voor Japan is het toch wel erg gortig op dit moment. Zelfs Zuid-Amerika was niet zo duur voor 2 volwassenen en een kind. Daarom dat we dus aan het kijken zijn voor PE.

Wij zouden dus eind februari/begin maart gaan. We hebben altijd al business class gevlogen maar voor Japan is het toch wel erg gortig op dit moment. Zelfs Zuid-Amerika was niet zo duur voor 2 volwassenen en een kind. Daarom dat we dus aan het kijken zijn voor PE.
Via welke vliegtuigmaatschappij? Of welke heb je op het oog? Want daar kunnen ook serieus verschillen tussen zitten. PE/BC is niet overal hetzelfde :p

Meestal vliegen we KLM maar ik zie dat hun vluchten wel een slag duurder zijn dan de Star alliance maatschappijen.

Bon, de vrouw blijft maar zeuren om volgende zomer te gaan, dus het zal dan toch in JULI gaan gebeuren!

nog ff de thread doornomen. Ik denk dat we wel gaan moeten afzien van NIKKO, ongetwijfeld erg mooi, maar naar wat ik lees moet je nog een 5 a 6 kilometer wandelen na aankomst daar in het treinstation. Juli zal al een erg warme en broeierige maand worden, dus om dan nog 6 km te wandelen om nog maar aan de eerste highlights of mooie plekjes te komen, lijkt me om problemen vragen?

Verder. We willen een glimps opvangen van mount fuji, maar er heen gaan is geen must. Waar kan ik dit best? We zouden de bullet train nemen van tokio naar kyoto. is er een mogelijkheid om ergens af te stappen onderweg, en te overnachten? Hakone schijnt ook een mooi uitzicht te hebben, maar is nogal moeilijk te doen met openbaar vervoer lees ik, en vrij warrig. (eerst van tokio naar Odawara , en daarna nieuwe trein naar hakone Tozan Train zegt google, maar dan zit je nog steeds niet in Hakone centrum?)

Of gewoon staren naar mt fuji vanuit de shinkansen dan maar?

Zou zowiezo met het openbaar vervoer allemaal gebeuren (shinkansen)

Nikko: het is echt geen 5-6km. Als ik mij goed herinner was het een halfuurtje wandelen van het station tot de bekende brug. (gewoon een straat rechtdoor). Alle tempels liggen daar dan op een zakdoek. En in het slechtste geval staan er taxi's aan het station.

Mt Fuji: ik kan zeker Fujikawaguchiko aanraden. Veel dichter bij Fuji ga je niet komen, tenzij je een beklimming doet. Het is een ideale daguitstap vanuit Tokyo. Voordeel van een daguitstap ipv een overnachting is dat je erg flexibel kan zijn. De berg zit erg vaak in de mist. Je kan dan het weerbericht in de gaten houden en enkele dagen vooraf beslissen welke dag je gaat. Wij deden er Chureito Pagoda en Oishi park. Was ideaal zo.

Op de trein van Tokyo naar Kyoto zit je dan bij voorkeur aan de rechterkant. Bij goed weer (en wij hadden dat geluk) heb je dan een prachtig zicht op Fuji.

Fujikawaguchiko is wel 2,5 u enkel met de trein van uit tokio, dus das al zeker 5 uur sporen, en je moet dan nog es telkens van en naar het station in tokio en Fujikawaguchiko . ben je toch rap 7 uur kwijt, en dat voor een dag uitstap... lijkt me wel wat overkill.
Daar slapen lijkt me het enige alternatief, want vanuit daar dan door reizen naar Kyoto is ook niet mogelijk, je moet terug via Tokyo

Fujikawaguchiko is wel 2,5 u enkel met de trein van uit tokio, dus das al zeker 5 uur sporen, en je moet dan nog es telkens van en naar het station in tokio en Fujikawaguchiko . ben je toch rap 7 uur kwijt, en dat voor een dag uitstap... lijkt me wel wat overkill.
Daar slapen lijkt me het enige alternatief, want vanuit daar dan door reizen naar Kyoto is ook niet mogelijk, je moet terug via Tokyo
Ben al 2x in Fujikawaguchiko geweest. Ik zou zeker overwegen om er 1 of 2 nachten door te brengen. Voor een dagtrip inderdaad te ver.
Deze keer ook fietsen gehuurd en rond 1 van de meren gefietst met prachtige Mt Fuji views. Genoeg activiteiten om enkele dagen gevuld te krijgen in de buurt, kan je wel wat tips geven indien je er wilt verblijven. In juli ga je wel geen besneeuwde top meer hebben.

Is de golden route nog aan te raden als je voor de eerste keer gaat of is dat te commercieel geworden? Wij gaan normaal een 2.5 tot 3 weken.

Ieder reist natuurlijk op zijn eigen tempo dus ik kan zeker begrijpen dat anderen het niet of minder haalbaar zien als daguitstap.
Het zou gewoon erg jammer zijn om naar daar te gaan terwijl je de berg niet ziet, vandaar dat ik toch sterk voorstander blijf van de daguitstap optie.

Om een indruk te geven adhv de timestamps op de fotos:
7u38: op metrostation aan hotel
10u14: aankomst station aan chureito pagoda
11u10: bovenop chureito pagoda
13u44: Oishi Park aankomst
16u44: in de trein terug naar Tokyo
19u18: foto in restaurant in Shinjuku

Uiteraard ga je er meer kunnen uithalen als je er twee dagen zou zijn, maar voor een eerste indruk, meer dan prima zo.

Het zou gewoon erg jammer zijn om naar daar te gaan terwijl je de berg niet ziet, vandaar dat ik toch sterk voorstander blijf van de daguitstap optie.
Zoals @Racing_Genk eigenlijk terecht opmerkte, zal je die sneeuw al niet meer zien liggen... Vraag me dan ook af of het wel nog zo'n must see is, die mt Fuji...
Ga zowiezo al de Etna bezoeken in december op sicilië...

Misschien zet ik het gewoon wel uit m'n hoofd, want zal hem toch zowiezo zien vanuit de trein. En zonder die sneeuwtoppen lijkt het me echt geen zo'n must see meer .

Ik was er op 30 oktober vorig jaar en zelfs toen lag er geen sneeuw (erg uitzonderlijk blijkbaar).
Persoonlijk vond ik het nog steeds de moeite, maar dat is iets dat je voor jezelf zal moeten uitmaken.

Het is trouwens geen garantie dat je hem ziet vanuit de trein aangezien hij erg vaak in de mist zit.

Bon, de vrouw blijft maar zeuren om volgende zomer te gaan, dus het zal dan toch in JULI gaan gebeuren!

nog ff de thread doornomen. Ik denk dat we wel gaan moeten afzien van NIKKO, ongetwijfeld erg mooi, maar naar wat ik lees moet je nog een 5 a 6 kilometer wandelen na aankomst daar in het treinstation. Juli zal al een erg warme en broeierige maand worden, dus om dan nog 6 km te wandelen om nog maar aan de eerste highlights of mooie plekjes te komen, lijkt me om problemen vragen?

Verder. We willen een glimps opvangen van mount fuji, maar er heen gaan is geen must. Waar kan ik dit best? We zouden de bullet train nemen van tokio naar kyoto. is er een mogelijkheid om ergens af te stappen onderweg, en te overnachten? Hakone schijnt ook een mooi uitzicht te hebben, maar is nogal moeilijk te doen met openbaar vervoer lees ik, en vrij warrig. (eerst van tokio naar Odawara , en daarna nieuwe trein naar hakone Tozan Train zegt google, maar dan zit je nog steeds niet in Hakone centrum?)

Of gewoon staren naar mt fuji vanuit de shinkansen dan maar?

Zou zowiezo met het openbaar vervoer allemaal gebeuren (shinkansen)
Je kan ook gewoon bus nemen vanuit het station naar de tempels/shrines in Nikko. Je hoeft niet te wandelen.
De Protip is wandel wel naar het JR station (als je via andere maatschappij zou komen) om daar de bus te nemen, want dat is de eerste halte en minder druk.
te voet is het volgens google maps ook maar 2,8 km.

MT fuji is wel een gok in de zomer: beste periode (minst in de wolken) is tussen December - Februari. Zomer periode is de slechtste periode (minste kans) om Fuji zonder wolken te zien.

Is de golden route nog aan te raden als je voor de eerste keer gaat of is dat te commercieel geworden? Wij gaan normaal een 2.5 tot 3 weken.
Je bezoekt wel de drukkere plaatsen, maar helemaal niets mis mee met deze route te nemen. Er is een reden dat veel mensen deze route nemen (naast marketing).
Je kan altijd de hoofdplaatsen verblijven en van daaruit eigen dag uitstappen kiezen.

Je bezoekt wel de drukkere plaatsen, maar helemaal niets mis mee met deze route te nemen. Er is een reden dat veel mensen deze route nemen (naast marketing).
Je kan altijd de hoofdplaatsen verblijven en van daaruit eigen dag uitstappen kiezen.
We zouden gaan van 17 februari tot 8 maart.
Het is dus met onze (tegen dan) 4 jaar en 10 maand oude dochter.

We zouden gaan van 17 februari tot 8 maart.
Het is dus met onze (tegen dan) 4 jaar en 10 maand oude dochter.
Ik vraag mij af wat je docher zich nog zal herinneren van zo'n reis aan die leeftijd? Heb ook een schoonzus die vanalles deed met haar kinderen als ze 5 jaar of jonger waren en als je nu 5-6 jaar later vraagt aan die kinderen dan hebben ze geen flauw benul meer wat ze deden aan de leeftijd van 4 jaar. Is het dan niet beter om nog een paar jaar te wachten zodat ze wel herinneringen hebben aan zo'n mooie reizen?

Gezien het vanaf 2027 nog eens wat duurder word en de populariteit niet snel lijkt te dalen ook eens aan het kijken voor 2026. Eind february of eind september.

Zal wel via parijs worden waar de reistijd onder de 14u blijft en de prijzen het scherpst als ik zo eens snel bekijk.

Ik vraag mij af wat je docher zich nog zal herinneren van zo'n reis aan die leeftijd? Heb ook een schoonzus die vanalles deed met haar kinderen als ze 5 jaar of jonger waren en als je nu 5-6 jaar later vraagt aan die kinderen dan hebben ze geen flauw benul meer wat ze deden aan de leeftijd van 4 jaar. Is het dan niet beter om nog een paar jaar te wachten zodat ze wel herinneringen hebben aan zo'n mooie reizen?
Zie hieronder als redenen:
Uw eigen herinneringen tellen toch ook?

Ja het zal een beetje rustiger zijn in die preiode, maar ik vrees dat het de komende jaren iedere periode druk zal zijn.
Het wordt er niet goedkoper en rustiger op en vanaf 5 is ze schoolplichtig. Later gaan zonder haar voelde ook niet zo goed omdat ze zich meer en meer zal herinneren. Maar we beseffen zeker dat 4 a 5 eigenlijk te jong is voor haar om echt nuttig te zijn.

Ik wil ook heel graag Korea doen als taekwondoin wat we eventueel later kunnen zonder haar.

Terug
Bovenaan