Takayama vond ik wel de moeite hoor. Wij waren daar wel tijdens het lentefestival, dus dat was wel een extra reden om het te bezoeken. En bij ons lag het op onze weg richting Kanazawa.
Kawaguchiko is een serieuze daguitstap wel, meen ik me te herinneren. Wij hebben er uiteindelijk voor gekozen om minder lang in Tokyo zelf te verblijven en 2 nachten in Hakone te overnachten, om van daaruit richting Matsumoto te gaan (en dan naar Tsumago, Magome, Takayama, Kanazawa, Kyoto, ...).
Ik geloof best dat moeite is, maar op die 3 dagen gaan ze helft van de dag aan het travelen zijn, wat wel veel tijd kwijt is voor maar 17 dagen daar te zijn, alle 15 als je de aankomst en vertrek dag eraf trekt.
tokyo - Takayama is een snelle 4,5h a 5 uur reizen
Takayama - kyoto ook snel 3,5 u a 4 uur reizen
Deur tot deur waarschijnlijk een uur a anderhalf uur erbij.
Lijkt me gewoon zeer ambitieus en zonde van de beperkte tijd, om zo lang op een trein te zitten. Hoewel de trein ritten awesome zijn.
Wrs kan je voor helft van travel tijd, minstens even awesome plekken vinden om te bezoeken.
Bv 2 nachten Nagoya (underrated), van van daaruit Tsumago <-> Magona, Nakasendo route wandelen. De oude post route tussen 2 goed bewaarde steden.
Kan ook paar Nachten Osaka doen, of een nacht langer in Hiroshima en dan Miyajima doen.
@sandpatt Als je deze route doet kan ik zeker Kuro Neko luggage forwarding service aanraden. Uw valies opsturen vanuit tokyo naar kyoto en lichter reizen naar Takayama. Kost wrs een 2500 yen per valies, maar is echt awesome service.