Internationaal Covidnieuws

Vandaag wou ik bij de ICI Paris een cadeaubon gaan halen voor m'n moeder (onorigineel, I know), en kreeg daar de boodschap dat dat vandaag niet zou lukken omdat hun systeem overbelast was. Volgens de winkelierster omdat er vandaag ook veel Nederlanders naar België aan het komen waren, dus dat begint al goed.

Anderzijds ik denk dat er sowieso al veel Nederlanders naar België kwamen want ook nu moest daar alles al dicht vanaf 17h00.

Ben hier nu in Düsseldorf. 70% Hollanders ofzo :lol:

Als er hier een lockdown komt dan ben ik ook weg, naar Spanje ofzo (zolang de grenzen open zijn)
Hopelijk blijft de storm in Nederland en laten ze ons hier met rust.
En hopelijk wachten ze tot na de kerst met die zever, als de "experts" het toch nodig achten.

Laatst bewerkt:
Ik wou die vraag hier ook stellen. Nederland heeft in verhouding alleszins minder IC bedden dan België. Maar is dat de enige reden?
Ze hebben het daar totaal niet onder controle. 15% is al heel veel, maar 1/4 wil zeggen dat je echt geen idee hebt van wie positief is (vorige keer was max 5% aangeraden, met de zelftests kan dat wel wat hoger).

Samen met een gebrek aan boosters, lage ziekenhuiscapaciteit en onduidelijke ziektebeeld van omikron, moet je daar sterk ingrijpen.

Bijlagen

• Screenshot_20211218-190526.jpg
    Screenshot_20211218-190526.jpg
    440,9 KB · Weergaven: 21
Ja man, als die subiet een harde lockdown afkondigen gaat heel Holland in het buitenland shoppen en de feestdagen vieren :p
Dat is gewoon een kettingreactie he dan :p Nederlanders gaan naar Duitsland/Belgie -> die gaan verstrengen ,die mensen gaan naar Fra/Esp -> vervolgens daar dan verstrengen .

Kans is reeël dus dat we na nieuwjaar hier gaan verstrengen .

Tja, alsof die rellen vorige keer wat uitgehaald hebben.

Volgende keer stemmen op minder austeriteit partijen hé, dan zou er meer ziekenhuiscapaciteit geweest zijn.

Meanwhile in Gauteng: dalende besmettingen nu effectief geconfirmeerd, al meerdere dagen op rij, op een niveau van 10% minder dan de piek van de delta golf daar paar maand geleden.

Wachten op confirmatie van een westers 'ouder' land, maar er is dan toch info over omicron die we niet kennen ofwel is het toch niet zo besmettelijk op 1 of andere manier.

In Londen volgen de ziekenhuiscijfers ook de ‘manageble’ curve van Delta en niet de torenhoge curve van vorig jaar. Lijkt dus effectief doenbaar te blijven, gegeven de hoge besmettingscijfers. Weer een indicatie dat de variant niet heel ziekmakend is.

In Londen volgen de ziekenhuiscijfers ook de ‘manageble’ curve van Delta en niet de torenhoge curve van vorig jaar. Lijkt dus effectief doenbaar te blijven, gegeven de hoge besmettingscijfers. Weer een indicatie dat de variant niet heel ziekmakend is.
Feit dat Omikron daar nu pas zwaar aan het uithalen is zal je pas later in de ziekenhuiscijfers zien en niet op het moment dat iedereen besmet geraakt?

Volgens Dr.John Campbell zijn ook de cijfers in Londen goed , vooral fever en hoestklachten . Omicron zou duren tot ongeveer maart

Tip is goed slapen, zink en vitamine D waarden opkrikken .

Ik lees hier net dat britse experts denken dat ze binnenkort aan 2 miljoen besmettingen zitten en 6000 doden per dag door omicron :unsure:

Britse experts schetsen doembeeld: tot mogelijk 2 miljoen besmettingen en 6.000 doden per dag tegen jaareinde door omikron

Ik lees hier net dat britse experts denken dat ze binnenkort aan 2 miljoen besmettingen zitten en 6000 doden per dag door omicron :unsure:

Britse experts schetsen doembeeld: tot mogelijk 2 miljoen besmettingen en 6.000 doden per dag tegen jaareinde door omikron

Is Geert Molenberghs het kanaal overgewaaid?

Dat klinkt toch echt als een scare tactic. Johnson wil niet weten van verdere grote verstrengingen, dus dan poneer je als adviesraad gewoon het worstcase scenario, om de publieke opinie te beinvloeden met angst.

En uiteraard springt een sensatievod als HLN daar hier gretig op om er een sensationele headline uit te schudden die kliks genereert en hun achterlijke achterban apeshit laat gaan in de comments.

Feit dat Omikron daar nu pas zwaar aan het uithalen is zal je pas later in de ziekenhuiscijfers zien en niet op het moment dat iedereen besmet geraakt?
Ging over een 1-op-1 vergelijking van de eerste x dagen tussen delta en omikron. Ik vind het niet meer direct terug wie het tweette.

Apeldoornse arts in Zuid-Afrika: ‘Misschien is omikron uiteindelijk wel een zegen’

De omikronvariant is ‘heel duidelijk minder ziekmakend’ dan de eerdere varianten van het coronavirus. Dat zegt Hugo Tempelman, een arts uit Apeldoorn die al een lange tijd in Zuid-Afrika werkt. ,,Misschien is omikron uiteindelijk wel een zegen", zegt hij met een slag om de arm.

Apeldoornse arts in Zuid-Afrika: ‘Misschien is omikron uiteindelijk wel een zegen’

De omikronvariant is ‘heel duidelijk minder ziekmakend’ dan de eerdere varianten van het coronavirus. Dat zegt Hugo Tempelman, een arts uit Apeldoorn die al een lange tijd in Zuid-Afrika werkt. ,,Misschien is omikron uiteindelijk wel een zegen", zegt hij met een slag om de arm.

Een artikel enkel voor abonnees...

Hier al 2 posts met de kanttekeningen daarrond: https://www.beyondgaming.be/threads...dates-persconferentie-03-12.10260/post-453917 en https://www.beyondgaming.be/threads...dates-persconferentie-03-12.10260/post-453937 .

Nog altijd best om cijfers in VK en Denemarken af te wachten.

Volgens Dr.John Campbell zijn ook de cijfers in Londen goed , vooral fever en hoestklachten . Omicron zou duren tot ongeveer maart

Tip is goed slapen, zink en vitamine D waarden opkrikken .
Dr John Campbell is een verpleger met een PhD in verpleging, en geen arts. Dus neen, geen relevante bron

Uit Denemarken zag ik net dit:

Is wel over alle leeftijden heen. Maar hoopgevend (0,6% vs 1,5%). Als ze er dan ook nog eens minder lang zouden liggen zou dat goed nieuws zijn.
Dat is absoluut niet hoopgevend. Dat zou een bewijs zijn dat we echt dik in de problemen geraken. De hogere besmettelijkheid geeft een veel sterkere exponentiële groei die niet gecompenseerd wordt door de ernstgraad van de besmettingen...
Laten we nog even het voorbeeld geven
delta : Rt: 2 en 1.5% mensen worden ernstig ziek
omicron: Rt: 4 (dus dubbel zo besmettelijk) en 0.5% mensen worden ernstig ziek.

We starten met 100 besmettingen
delta
Week 1 : 100 besmettingen * 1.5% = 1.5 hospitalisatie​
Week 2 : 200 besmettingen * 1.5% = 3 hospitalisaties​
Week 3 : 400 besmettingen * 1.5% = 6 hospitalisaties​
Week 4 : 800 besmettingen * 1.5% = 12 hospitalisaties​
Week 5 : 1600 besmettingen * 1.5% = 24 hospitalisaties​
Week 6 : 3200 besmettingen * 1.5% = 48 hospitalisaties​
Week 7 : 6400 besmettingen * 1.5% = 96 hospitalisaties​
Week 8 : 12800 besmettingen * 1.5% = 192 hospitalisaties​

omicron
Week 1 : 100 besmettingen * 0.5% = 0.5 hospitalisatie​
Week 2 : 400 besmettingen * 0.5% = 2 hospitalisaties​
Week 3 : 1600 besmettingen * 0.5% = 8 hospitalisaties​
Week 4 : 6400 besmettingen * 0.5% = 128 hospitalisaties​
Week 5 : 25600 besmettingen * 0.5% = 512 hospitalisaties​
Week 6 : 102400 besmettingen * 0.5% = 2048 hospitalisaties​
Week 7 : 409600 besmettingen * 0.5% = 8192 hospitalisaties​
Week 8 : 1638400 besmettingen * 0.5% = 32768 hospitalisaties​

Ik denk dat dit duidelijk is dat met die cijfers omicron echt wel een issue is.
Zelfs indien de ernstgraad 10 x lager was, zou een dubbel zo besmettelijke variant nog altijd meer impact hebben (want dan hadden we in week 8 16328400 besmettingen * 0.15% = 2457 hospitalisaties .

En omicron is meer dan twee keer zo besmettelijk dan delta

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan