In welke sector werk je?

In welke sector werk je?

  • Horeca en Toerisme

    Stemmen: 3 1,4%
  • Onderwijs

    Stemmen: 11 5,0%
  • Audio, Film, Gaming, Events, socio-cultureel

    Stemmen: 5 2,3%
  • Sociale Economie

    Stemmen: 0 0,0%
  • IT-Consultancy

    Stemmen: 24 10,9%
  • Andere consultancy

    Stemmen: 14 6,3%
  • Informatica (hardware/softwarebedrijven)

    Stemmen: 15 6,8%
  • Bouw, Vastgoed & facility

    Stemmen: 17 7,7%
  • Voeding & Tabaksbedrijven

    Stemmen: 7 3,2%
  • Transport, Logistiek

    Stemmen: 17 7,7%
  • Textiel, kleding

    Stemmen: 2 0,9%
  • Metaalindustrie

    Stemmen: 9 4,1%
  • Scheikunde

    Stemmen: 8 3,6%
  • Hout- en meubelindustrie

    Stemmen: 0 0,0%
  • Gezondheidsdiensten (welzijnswerk, ziekenhuizen, kinderopvang, gehandicaptenzorg)

    Stemmen: 10 4,5%
  • Grafische, papier, karton

    Stemmen: 3 1,4%
  • Overheid en openbaar bestuur

    Stemmen: 32 14,5%
  • Land, Tuin & bosbouw

    Stemmen: 1 0,5%
  • Energie/Water

    Stemmen: 10 4,5%
  • Bank, verzekeringen, post, telecom

    Stemmen: 24 10,9%
  • Handel

    Stemmen: 3 1,4%
  • Andere diensten aan bedrijven (schoonmaak, HR, bedrijfsadvocatuur, ...)

    Stemmen: 11 5,0%
  • Andere diensten aan particulieren (schoonmaak, vakbond, ...)

    Stemmen: 2 0,9%
  • Nog andere

    Stemmen: 16 7,2%
  • Geen werk

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    221

JPV

Crew Member
Crowdfunder FE
We hadden begin juli de topic "werk je in IT", maar toen was de vraag naar een algemenere onderverdeling. Dit is een poging.

Heb je verschillende jobs? Geef dan voor elk de meest toepasselijke categorie aan.
 
Ik mis een R&De optie. Zowel de universiteiten alsook verscheidene bedrijven die op basis van onderzoek nieuwe ontwikkelingen uitbrengen. Sure, die passen altijd in een van de andere categoriën, maar dat doet toch af aan die subsector.
 
Altijd als jurist voor overheid en openbaar bestuur gewerkt, eerst federaal, sinds een kleine 5 jaar lokaal.
 
Verzekeringen, heb getwijfeld om te stemmen toen ik zag dat ik in hetzelfde schuitje zat als de Post of Telecom :biglaugh:

En de grootste sector van België, farma/life science

Kan je dan geen Scheikunde kiezen?

Desnoods Andere: Poetsbedrijven kiezen hé :D
 
Ik mis een R&De optie. Zowel de universiteiten alsook verscheidene bedrijven die op basis van onderzoek nieuwe ontwikkelingen uitbrengen. Sure, die passen altijd in een van de andere categoriën, maar dat doet toch af aan die subsector.
Universiteiten zijn een moeilijke natuurlijk, meestal wordt je daar ook zowel voor onderwijs als R&D ingeschakeld. Ik vermoed dat de meesten die niet thuis zijn daarin dat wel gewoon onder onderwijs steken.
 
En de grootste sector van België, farma/life science
Nochtans een van de kleinere qua tewerkstelling (en daar gaat het hier over, niet over omzet). De grootte van grote bedrijven daar misleiden wat. Zitten in scheikunde qua tewerkstelling.

Ik mis een R&De optie. Zowel de universiteiten alsook verscheidene bedrijven die op basis van onderzoek nieuwe ontwikkelingen uitbrengen. Sure, die passen altijd in een van de andere categoriën, maar dat doet toch af aan die subsector.
R&D zit in verschillende sectoren en zoals je zegt is het een sub-sector, geen sector. Anders moet je pakweg "onthaalbediende" ook apart zetten. Het gaat hier over de sector waarin je werkt, niet de job die je doet.

Soit, een volledige lijst is onmogelijk en je moet soms wat kleine categorieën hebben (zoals landbouw) omdat je die moeilijk samen met metaalindustrie kan gooien.
 
Eugh, geen idee welk ik moet aanduiden: als ik op trendstop.knack kijk vallen we onder sector 'veiligheid', nacebel 'schrijnwerkerij' en ik ben hier met een stage kunnen beginnen omdat ze onder pc van metaal vielen :p
Anyway, technisch tekenaar in een bedrijf dat brandpoorten maakt. Kies zelf maar waar het onder valt :)
 
Gevoelsmatig transport en logistiek, in realiteit in de logistiek van een distributeur, dat valt dan onder handel?
 
Andere diensten aan bedrijven -> HR (IT van Sociaal secretariaat)
 
Afvalverwerking, ophaling, recyclage, ... staat er helaas niet in maar ik werk wel bij een van de grootste spelers van het land (en Europa).
 
Terug
Bovenaan