Werk jij in een IT functie?

Werk jij in een IT functie?


  • Totaal aantal stemmers
    229
Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij gaan IT'ers meer de neiging hebben dit topic open te klikken en te stemmen dan niet-IT.

Niet IT'er trouwens. Transport en logistiek.
 
Volgens mij gaan IT'ers meer de neiging hebben dit topic open te klikken en te stemmen dan niet-IT.
Misschien, sowieso altijd opletten met dit soort polls. Maar momenteel zeggen 98 mensen ja tegenover 77 nee. Dus 44% van wie stemt zit dan in al die andere sectoren. Dat geeft me toch de indruk van een zeker overwicht, wat wel sommige van de IMO vreemde posts hier kan verklaren.

Anyway, hier niet-IT, chemie gestudeerd, nu materiaalonderzoek aan de universiteit.
 
Dat zeg ik ook niet he. Maar je wil weten 'of iets werkelijk zo is' - ik geef gewoon aan dat de resultaten wat vertekend kunnen zijn :)
Sowieso, al zie ik hier ook mensen zeggen dat ze niet in de IT werken terwijl de leek (en dus ook HR en iedereen buiten IT) dat wel zou zeggen.
 
ik ben ook netwerk/System engineer en huiver ook van code. dat is denk ik eigen aan het vak :D . programmeren zegt me 0 de kloten. ik haatte het en vond het jammer dat er zoveel tijd aan gehangen werd in toegepaste informatica en dat heel het netwerk gedeelte een vak of 3 in uw laatste jaar zijn. ondertussen is dat verbeterd heb ik gehoord maarja. toch spijtig dat er geen dedicated opleding bestaat voor cloud- systeem en netwerkbeheer. Die markt is gigantisch.
Heel herkenbaar. Ook system engineer en niet scheutig op programmeren.
Als snap ik de insteek van veel programmeren tijdens de opleiding wel. Vooral omdat ge veel met scripting kunt doen en dan is een bepaalde achtergrond in programmeren wel handig.
 
Volgens mij gaan IT'ers meer de neiging hebben dit topic open te klikken en te stemmen dan niet-IT.

Niet IT'er trouwens. Transport en logistiek.
Lies!

Neen, maar terecht. Als de titel was: "werk je in boekhouding?" Zou ik ook niet rap klikken...
 
"werk je in IT" en "ben je IT'er" zijn voor mij raar genoeg twee verschillende vragen.

Met een "IT'er" verstaan de "meeste" mensen (ik toch) iemand die tech support, installatie, opzetten van bedrijfsnetwerken en systemen doet.

De IT als sector is breder dan dat, en omvat ook de eigenlijk software ontwikkeling, data science (het eigenlijke verwerken dan, niet per se de analyse en trekken van conclusies, alsook de presentatie en de volgende stappen), een deel ook wetenschappelijk onderzoek (ook buiten de informatica zelf).

Dusja, ik trek de effectiviteit van de vraagstelling in vraag.
 
Ah de 1 en 0 mannen... Eerste twee pagina's discussie over wat nu juist wel of niet bij IT hoort :)
Het is eerder de familie/omgeving/random people die zeggen "ah gij werkt toch in den IT? Mijn internet is nie meer geinstalleerd op mijne computer. En mijne Microsoft stuurt geen mails meer door. En als ik een documentje in Windows open is de layout helemaal kapot."

Waardoor iedereen (ik toch) die dit al heeft meegemaakt in een kramp schiet als het over "IT" gaat.
 
"werk je in IT" en "ben je IT'er" zijn voor mij raar genoeg twee verschillende vragen.

Met een "IT'er" verstaan de "meeste" mensen (ik toch) iemand die tech support, installatie, opzetten van bedrijfsnetwerken en systemen doet.

De IT als sector is breder dan dat, en omvat ook de eigenlijk software ontwikkeling, data science (het eigenlijke verwerken dan, niet per se de analyse en trekken van conclusies, alsook de presentatie en de volgende stappen), een deel ook wetenschappelijk onderzoek (ook buiten de informatica zelf).

Dusja, ik trek de effectiviteit van de vraagstelling in vraag.
Ik wou nog toevoegen: als je een marketingmedewerker bent in een IT-bedrijf, werk je in IT(?)
 
Vraag het anders eens aan chatGPT en steek het daarna agile in een scrum blockchain.

Ziezo, mijn portie buzzwords voor vandaag weer kunnen uitspuwen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan