Werk jij in een IT functie?

Werk jij in een IT functie?


  • Totaal aantal stemmers
    229
Status
Niet open voor verdere reacties.
sorry jongens, ik ben dan ook geen professioneel topicstarter
Misschien dat je professioneel nog de titel en/of de poll kan wijzigen zodat het wat duidelijk is hé :)

Had er niet bij stilgestaan en vind het inderdaad tegenstrijdige en verwarrende titel/pollonderwerp. Niets mis van daar iets van te zeggen, je kan ook gewoon "iets doen" met die info ipv de geslagen hond spelen :rofl:
 
Zo is het gewoon een beetje 'tell me you're an IT'er without telling me you're an IT'er' 😉
Puur afgaand op mijn eigen referentiekader kan ik de IT'ers er hier uitpikken op basis van een paar eenvoudige checks:

- geruit hemd, in de zomer met korte mouwen
- blauwe jeans
- sneakers genre Le Coq Sportif enz...

8/10 kans dat die een IT functie heeft :)
 
sorry jongens, ik ben dan ook geen professioneel topicstarter
Om profesioneel te zijn in iets moet je er wel een loon voor trekken eh...

</sarcasme> ;)

Mijn broer is architect en eerder het creatieve type. En zelfs die zegt zo half tegen mij om te lachen: "ja, t'is weer nen ingenieur zijn gedacht, ze..."

Just is just

En soms zijn we gewoon graag beetje tegendraads just because ^^

Then again, ik heb grafisch designers een uur aan een stuk zien discussieren of welke shade van groen er op de banner thuishoort. Ik raak niet verder dat het standaard paint-palletje. Elk zijn mierenneukerij.
 
Om profesioneel te zijn in iets moet je er wel een loon voor trekken eh...

</sarcasme> ;)

Mijn broer is architect en eerder het creatieve type. En zelfs die zegt zo half tegen mij om te lachen: "ja, t'is weer nen ingenieur zijn gedacht, ze..."

Just is just

En soms zijn we gewoon graag beetje tegendraads just because ^^

Then again, ik heb grafisch designers een uur aan een stuk zien discussieren of welke shade van groen er op de banner thuishoort. Ik raak niet verder dat het standaard paint-palletje. Elk zijn mierenneukerij.
Specifiek in mijn job heb je typisch 2 profielen. De data-engineers die de data combineren en bruikbaar maken voor analyses. En de rapportbouwers die zich bezig moeten houden met layout etc.
Ik durf absoluut toegeven dat ik dat 2e absoluut niet kan. Ik kan wel een rapport bouwen dat makkelijk interpreteerbaar is etc, maar ik kan mij écht niet bezig houden met 50 tinten grijs te vergelijken en te discussiëren over de font-size van een titeltje... Dat mag echt iemand anders doen.
 
Specifiek in mijn job heb je typisch 2 profielen. De data-engineers die de data combineren en bruikbaar maken voor analyses. En de rapportbouwers die zich bezig moeten houden met layout etc.
Ik durf absoluut toegeven dat ik dat 2e absoluut niet kan. Ik kan wel een rapport bouwen dat makkelijk interpreteerbaar is etc, maar ik kan mij écht niet bezig houden met 50 tinten grijs te vergelijken en te discussiëren over de font-size van een titeltje... Dat mag echt iemand anders doen.
Ja, BDSM is ook mijn ding niet.

But hey, each to his own.
 
Laatst bewerkt:
geruit hemd, blauwe jeans en sneakers?

bij ons lopen er toch andere types ITer rond.
vooral ongeschoren, hoodies, band/muziek/nerdprint t-shirts met stoffen broeken.
en headphones, geen ene die hier in-ears gebruikt.
shorts en sleffers in de zomer. regelmatig blootvoets .
 
geruit hemd, blauwe jeans en sneakers?

bij ons lopen er toch andere types ITer rond.
vooral ongeschoren, hoodies, band/muziek/nerdprint t-shirts met stoffen broeken.
en headphones, geen ene die hier in-ears gebruikt.
shorts en sleffers in de zomer. regelmatig blootvoets .
Sleffers? Welke sector in de IT is dat dan specifiek? Ik ben ze nog nooit tegengekomen.
De rest van je beschrijving ben ik trouwens al in verschillende functies tegengekomen, niet enkel IT’ers. Je vindt alle soorten wel in allerhande functies.
 
Sleffers? Welke sector in de IT is dat dan specifiek? Ik ben ze nog nooit tegengekomen.
De rest van je beschrijving ben ik trouwens al in verschillende functies tegengekomen, niet enkel IT’ers. Je vindt alle soorten wel in allerhande functies.
Ik ben er zo wel al tegengekomen. In de tv-shows waar ze een karikatuur van de IT-er nodig hebben. Ik heb nog nooit iemand met sleffers gezien, en ik heb nu toch al wel wat IT-afdeling en gezien.
 
Ik ben er zo wel al tegengekomen. In de tv-shows waar ze een karikatuur van de IT-er nodig hebben. Ik heb nog nooit iemand met sleffers gezien, en ik heb nu toch al wel wat IT-afdeling en gezien.
Inderdaad, persoonlijk heb ik ook nog nooit IT'ers gezien in sleffers of blootvoets.

Nerd Tshirts, dat wel. Maar... let's face it, dat is niet alleen IT'ers maar mannen in het algemeen...
 
  • Geweldig
Waarderingen: Lint
Bij ons lopen er toch een paar met slippers rond, of blootvoets. Maar goed, ik zit ook in de culturele sector.

Ik ben geen IT'er, maar doe business en technische analyse voor onze website, dus werk wel continue samen met IT'ers.
 
Bij ons lopen er toch een paar met slippers rond, of blootvoets. Maar goed, ik zit ook in de culturele sector.
De enige IT'er die ik ooit blootvoets heb zien rondsleffen (op een externe vergadering begot) was idd enen van de culturele sector. Speciaal geval trouwens, zelfs voor een IT'er. En ook nog eentje die ik regelmatig in putje winter met sandalen weet rondlopen. Swat, heb een niet-IT collega die dat ook doet.
 
Bij ons lopen er toch een paar met slippers rond, of blootvoets. Maar goed, ik zit ook in de culturele sector.

Ik ben geen IT'er, maar doe business en technische analyse voor onze website, dus werk wel continue samen met hippies.
FTFY. Kwestie van de stereotiepen te respecteren he.
 
Het is eerder de familie/omgeving/random people die zeggen "ah gij werkt toch in den IT? Mijn internet is nie meer geinstalleerd op mijne computer. En mijne Microsoft stuurt geen mails meer door. En als ik een documentje in Windows open is de layout helemaal kapot."

Waardoor iedereen (ik toch) die dit al heeft meegemaakt in een kramp schiet als het over "IT" gaat.

Herkenbaar. Mijn vrouw elke week "oh Zantas, hier een job voor x euro per maand op LinkedIn in IT, solliciteer daar eens op, gij werkt toch in IT?"

Ja gestemd, ik werk in IT. Begonnen als 1e lijn helpdesk, daarna teamlead, ondertussen O-365 helpdesk sinds een jaar. Ik had initieel de hoop dat ik snel kon doorgroeien naar O-365/Azure consultant, maar gezien ze zwaar hebben gelogen en ik uiteindelijk nog minder rechten heb dan destijds op de 1e lijn, sta ik al een jaar stil. Maar goed, niet te veel klagen of topic laten ontsporen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan