Werk jij in een IT functie?

Werk jij in een IT functie?


  • Totaal aantal stemmers
    229
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik was het tweede of derde jaar die de richting electronica/ICT kon volgen in KAHO in Gent (nu noemen ze dat Odysee).

En toen lag de nuance enorm op programmeren en erger: websites. Want... dat was toen "hot". Ik vond het toen zelfs een hele hoop opgeblazen lucht. Websites zijn commodity geworden.

En nog altijd is het zo dat er niet echt een dedicated richting is voor systeem/netwerk beheer. Programmeurs: genoeg ervan. Van elke taal en platform ga je wel iemand vinden.

Systeembeheer en netwerken, dat is iets anders. En al helemaal hopeloos als je verder gaat dan wat schoolkennis.
Och, de memories ... Ik was er gestart toen de richting aan zijn derde jaar bestaan begon. Webtech met Rogier van der Linde enz ... En hoewel ik er indertijd van baalde snap ik intussen zoveel jaren later waarom er heel wat algemene vakken in zitten, samen met bv programmeren en webtechnieken. Ik begrijp wel de opmerking van hierboven. Mijn job is al vijftien jaar puur infrastructuur. Ik kon gerust wat extra inzicht hebben verworven dankzij wat vakken die dieper kon worden uitgediept. Aan de andere kant wijzigt het zodanig snel dat in the field het nog het beste ging, omringd door ervarener collega's. Gelukkig ook aangevuld met voldoende opleiding die dan specifiek zeer diep ging. Ze deden in de KaHo wel hun best vond ik, rekening houdende met de "leeftijd" van de richting. Besturingssystemen met Mario Wyns toen hij nog geen opleidingshoofd was, CCNA inderdaad (heel handig gebleken, zelfs al werk ik amper met Cisco), Beveiliging met de heer Johan Donné, ... Verder kan ik bevestigen dat mijn louter academische programmeerervaring mij in al die jaren al enkele keren goed heeft geholpen. Een klant kunnen helpen met iets wat ze niet van een infra-persoon verwachten schept vertrouwen en versterkt banden.
 
elke sector heeft zijn eigen type ITer denk ik. bij ons (spin off van universiteit van Antwerpen, meer R&D, maar ook consultancy) heeft precies wat lossere kledingsnormen.
 
Business analyst: ik werk nauw samen met IT, maar ben zelf geen ITer.
Als je constant nauw samenwerkt met IT, dan ben je ook gewoon een IT'er, maar eentje die zich toespitst op requirements analyse.

Gesloten wegens algemenere topic:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan