Huis beveiligen

Squidward

Redacteur
In deze omgeving zijn relatief vaak inbraken maar zaterdag was de arrestatie effectief in onze straat. Nu vraag ik mij af hoe jullie eventueel je woning beveiligen. Inbraken hier zijn quasi uitsluitend overdag. Hebben jullie echt een alarm, camera’s of anders tips/positieve ervaringen?
 
Er loopt hier meer dan 80kg alarmsysteem rond, met fysieke gevolgen voor een inbreker.
Daarnaast hangt er ook een gewoon alarmsysteem en is het hier volledig omheind: 4m hoge haag en draad, plus volledig gesloten poort. Ik zit met niet veel in. :unsure:

We zouden wel nog camera's willen, 1 aan de poort en dan enkele om de hele tuin te kunnen zien.
 
Ja, Fluffy is ne goeien maar na dat incident met dat hondje Dribbel maak ik mij zorgen dat zo een individu ook een mes zou hebben.
Met een hond schrik je sowieso al gelegenheidsinbrekers af plus een groot deel van de "geplande" inbraken. Als je dan niet in een uitzonderlijk huis woont of een uitzonderlijke auto hebt, is de kans klein dat er nog iemand binnenkomt.

Ahja, wat we hier ook nog hebben, waar niet altijd als eerste aan gedacht wordt, maar wel effectief is: speciale sloten met (in ons geval) 7-puntsvergrendeling. Een lockpicker gaat al extreem pro moeten zijn om daar nog door te raken.
 
Dat is ook wel waar, het is hier niet de Wolvendreef of iets in die aard. Het zijn meest gelegenheidsinbrekers vanuit Frankrijk, die doen veel huizen á minimale buit per huis. Daarmee dat ik toch soms schrik heb.
 
In de veranda van het ouderlijke huis lag er standaard een metalen staaf in de goot van alle schuifdeuren als wij niet thuis waren. Mocht men er dan al in slagen om het slot te openen dan kon men nog steeds de deur niet fysiek openen. Indien wij een langere periode op verlof gingen kwam er ook zo'n lat in de rails van de garagepoort zodat deze ook niet meer open kon.
 
Dat is ook wel waar, het is hier niet de Wolvendreef of iets in die aard. Het zijn meest gelegenheidsinbrekers vanuit Frankrijk, die doen veel huizen á minimale buit per huis. Daarmee dat ik toch soms schrik heb.
Ik heb een ring doorbell, abonnement kost me 30 euro per jaar, maar filmt dus elke beweging en slaat die op én heeft parlefoon functie. Als iemand aanbelt kan je dus gewoon reageren.

Daarnaast zijn honden een goed preventief middel, als jij een rottweilerkop op een "hier waak ik"- bordje aan je voordeur hangt en Hercule blaft, dan gaan ze er van uit dat daar Rambo de Rottweiler woont en niet Hercule de levende dweil. 😁
 
In de veranda van het ouderlijke huis lag er standaard een metalen staaf in de goot van alle schuifdeuren als wij niet thuis waren. Mocht men er dan al in slagen om het slot te openen dan kon men nog steeds de deur niet fysiek openen. Indien wij een langere periode op verlof gingen kwam er ook zo'n lat in de rails van de garagepoort zodat deze ook niet meer open kon.
Mijn vader stak standaard twee betonijzers in de het mechanisme van de garagepoort en de muur. Maar uiteindelijk hangt alles toch gewoon af van hoe hard ze willen binnenraken en hoeveel tijd ze hebben daarvoor. Toen ik 16 was dan ook een inbraak: raam van de veranda gebroken, daar kon hij niet verder wegens zware rolluik, dus een ander raam gebroken en dan het alarm laten afgaan.

Een grote hond zal wel voor veel gelegenheidsinbrekers als afschrikking dienen, maar daarvoor speciaal een hond in huis halen, ik weet het zo niet. Een alarmsysteem is dan misschien een betere optie.
 
Mijn vader stak standaard twee betonijzers in de het mechanisme van de garagepoort en de muur. Maar uiteindelijk hangt alles toch gewoon af van hoe hard ze willen binnenraken en hoeveel tijd ze hebben daarvoor. Toen ik 16 was dan ook een inbraak: raam van de veranda gebroken, daar kon hij niet verder wegens zware rolluik, dus een ander raam gebroken en dan het alarm laten afgaan.

Een grote hond zal wel voor veel gelegenheidsinbrekers als afschrikking dienen, maar daarvoor speciaal een hond in huis halen, ik weet het zo niet. Een alarmsysteem is dan misschien een betere optie.
Akkoord. Ik ben niet 100% zeker maar ik geloof dat alle beneden ramen thuis (inbraakwerend) veiligheidsglas waren in combinatie met aluminium profielen voor de ramen en deuren. De enige manier (die ik mij kan inbeelden) is dan inbreken met zeer zwaar geweld maar ik zou denken dat die kans quasi onbestaande is aangezien mijn ouders in een rijwoning wonen.
 
Met een hond schrik je sowieso al gelegenheidsinbrekers af plus een groot deel van de "geplande" inbraken. Als je dan niet in een uitzonderlijk huis woont of een uitzonderlijke auto hebt, is de kans klein dat er nog iemand binnenkomt.

Ahja, wat we hier ook nog hebben, waar niet altijd als eerste aan gedacht wordt, maar wel effectief is: speciale sloten met (in ons geval) 7-puntsvergrendeling. Een lockpicker gaat al extreem pro moeten zijn om daar nog door te raken.
Specifiek heel dure zaken thuis liggen of gewoon paranoïde? :unsure:

Alle no offense je doet wat je wil maar ik vind vaak zo het type woningen met én hoge draad, én poort, én camera's etc etc etc altijd enorm associaal overkomen :D
 
Specifiek heel dure zaken thuis liggen of gewoon paranoïde? :unsure:

Alle no offense je doet wat je wil maar ik vind vaak zo het type woningen met én hoge draad, én poort, én camera's etc etc etc altijd enorm associaal overkomen :D
Of, als je een bepaald type hond hebt....
Is die poort + omheining goed en voorzichtig gedrag van hondenliefhebbers?
 
Of, als je een bepaald type hond hebt....
Is die poort + omheining goed en voorzichtig gedrag van hondenliefhebbers
Komkom, je weet goed genoeg over wat voor type huis ik het heb he.

Hier is ook een draad en een poort naast het huis, ik bedoel van die woningen die eruitzien als versterkte burcht met camera's en waarschuwingen dat er honden lopen en parlefoons met camera en weet ik veel :D

Ik vraag mij dan gewoon af of die mensen met bepaalde angsten zitten ofzo.

Ah en't gaat hier niet over Remake he. Zijn omschrijving deed mij daar gewoon aan denken.
 
Rolluiken, beste investering dat er is.

Als wij hier thuis weg gaan, ook al is het naar de winkel voor 2u laten wij overal de rolluiken af achteraan boven en beneden.

In de 12 jaar dat ik verzekeringen doe met honderden diefstallen is er minder dan 1% inbraken waar er rolluiken zijn.

Dieven willen gemakkelijk en vooral snel binnen geraken, met rolluiken maak je het hen al heel moeilijk.
 
Rolluiken, beste investering dat er is.

Als wij hier thuis weg gaan, ook al is het naar de winkel voor 2u laten wij overal de rolluiken af achteraan boven en beneden.

In de 12 jaar dat ik verzekeringen doe met honderden diefstallen is er minder dan 1% inbraken waar er rolluiken zijn.

Dieven willen gemakkelijk en vooral snel binnen geraken, met rolluiken maak je het hen al heel moeilijk.
En ze geven ook overduidelijk aan wanneer je niet thuis bent! ;) Misschien toch niet zo'n fantastisch plan?
 
Specifiek heel dure zaken thuis liggen of gewoon paranoïde? :unsure:

Alle no offense je doet wat je wil maar ik vind vaak zo het type woningen met én hoge draad, én poort, én camera's etc etc etc altijd enorm associaal overkomen :D
Vorige eigenaar was paranoïde, ik vind d3 rust gewoon tof. :unsure:
 
  • Haha
Waarderingen: Musk
Terug
Bovenaan