Huis beveiligen

Ik bedoel van die woningen die eruitzien als versterkte burcht met camera's en waarschuwingen dat er honden lopen en parlefoons met camera en weet ik veel :D
Wel goeie beschrijving van hier. Maar eens je zelf zo woont is dat echt wel de moeite. Ik heb ook maar 1 buur, dus hoef me niet aan te trekken wat de omgeving denkt :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
En ze geven ook overduidelijk aan wanneer je niet thuis bent! ;) Misschien toch niet zo'n fantastisch plan?

Voorzijde niet naar beneden laten uiteraard, achterkant mag alles dicht.

Neem het van mij aan, ze komen niet binnen.

Heb werkelijk nog nooit braakschade moeten betalen aan rolluiken, alleen deuren en vensters.

Heb je een groot schuifraam, laat elektrische rolluiken plaatsen, kunnen ze niet opheffen.
 
Heb werkelijk nog nooit braakschade moeten betalen aan rolluiken, alleen deuren en vensters.
Nogal logisch hé.

Als er 10K€ op tafel ligt zichtbaar wordt die sowieso gestolen als er een gelegenheidsdief langs komt. Die gooit wel gewoon het raam in ipv de rolluik te forceren en dan het raam in te gooien ;) .

Dat gezegd zijnde is een alarm enkel nuttig om de dieven het meest noodzakelijke te laten stelen. Maar als er van buiten uit niets te zien is met een alarm systeem gaan ze wel bij de buren zonder alarm.
Zelfde voor een (grote) hond, het is een rem, maar als ze weten waarom ze bij jou komen is die verdoofd of dood hoor.

Alarmen verkopen is makkelijk, als je weet dat ze in de straat van squid deze week hebben ingebroken verkoop je er makkelijk 5 per dag :cool:
 
Onze tuin is bij toeval volledig omheind met draad (2 meter hoog) en een haag (in groei naar 2 meter), omdat dat moest om onze Podenco te mogen adopteren. Naast het huis achter de oprit is een even hoog houten hekwerk met poort in die op slot kan, bijkomstig grenst onze tuin dan nog eens aan 3 buren, dus ze zullen al sneller daar naartoe gaan denk ik.
Vooraan geen rolluiken, maar achteraan wel, die gaan als we lang weg zijn en 's nachts sowieso naar beneden.

Bijkomend dus een Podenco (niet echt angstaanjagend) en een 30kg zware "mix/straathond" die superlief is, maar er door zijn uiterlijk en zware blaf zeer gevaarlijk kan uitzien en voor mensen die hij niet kent, niet zo lief zal zijn :unsure:.
 
Nogal logisch hé.

Als er 10K€ op tafel ligt zichtbaar wordt die sowieso gestolen als er een gelegenheidsdief langs komt. Die gooit wel gewoon het raam in ipv de rolluik te forceren en dan het raam in te gooien ;) .

Dat gezegd zijnde is een alarm enkel nuttig om de dieven het meest noodzakelijke te laten stelen. Maar als er van buiten uit niets te zien is met een alarm systeem gaan ze wel bij de buren zonder alarm.
Zelfde voor een (grote) hond, het is een rem, maar als ze weten waarom ze bij jou komen is die verdoofd of dood hoor.

Alarmen verkopen is makkelijk, als je weet dat ze in de straat van squid deze week hebben ingebroken verkoop je er makkelijk 5 per dag :cool:
Ze mogen eens proberen, maar met een steen gooi je niet zomaar een driedubbel glas in :p

En een alarm heeft wel degelijk nut, maar je moet er slim mee om springen. Hier is de garagepoort waarschijnlijk het zwakke punt, maar de binnendeur van de garage is ook op slot. Dat kunnen ze ook gewoon openbreken, maar het is een extra vertragende factor waardoor ze minder tijd binnen kunnen zijn.

Uiteindelijk is elke vorm van inbraakpreventie nutteloos als ze weten waarom ze bij jou moeten binnen zijn hoor. Het komt er vooral op aan om duidelijk te maken dat uw huis beter beveiligd is als dat van uw buurman.
 
Uiteindelijk is elke vorm van inbraakpreventie nutteloos als ze weten waarom ze bij jou moeten binnen zijn hoor. Het komt er vooral op aan om duidelijk te maken dat uw huis beter beveiligd is als dat van uw buurman.
Dit he. Wij hebben voor we kochten een jaar een huis gehuurd, daar waren ook overal rolluiken. Wij gingen een weekendje weg en deden alle rolluiken naar beneden, datzelfde weekend is er bij onze toenmalige buren ingebroken, die hadden geen rolluiken en daar hebben ze gewoon een raam achteraan ingegooid met een steen.
Die dieven moeten duidelijk gezien/geweten hebben dat wij niet thuis waren, maar toch kozen die dat andere huis, waarschijnlijk omdat het makkelijker was om daar in te breken.
 
Dit he. Wij hebben voor we kochten een jaar een huis gehuurd, daar waren ook overal rolluiken. Wij gingen een weekendje weg en deden alle rolluiken naar beneden, datzelfde weekend is er bij onze toenmalige buren ingebroken, die hadden geen rolluiken en daar hebben ze gewoon een raam achteraan ingegooid met een steen.
Die dieven moeten duidelijk gezien/geweten hebben dat wij niet thuis waren, maar toch kozen die dat andere huis, waarschijnlijk omdat het makkelijker was om daar in te breken.
Is een beetje zoals dat mopje van 2 man die worden aangevallen, en ene gaat lopen. Zegt die andere "denkt ge nu echt dat ge sneller kunt lopen dan een leeuw?". Zegt de ene "nee, maar wel sneller als u"...
 
Grof genomen is inbraak in te delen in 2 categorieen:
Gelegenheid en Doelgericht.
De eerste categorie is ook relatief eenvoudig tegen te beschermen. Alles wat de inbraakpoging kan vertragen, bemoeilijken of doen opvallen is goed. Die mannen willen gewoon zo rap mogelijk zo veel mogelijk "winst" graaien, elke seconde die ze langer moeten morrelen aan een deur of over een hek klimmen verhoogt het risico.

Het tweede is veel moeilijker en kostelijker, dat zijn vaak ook eerder "professionals" die weten wat ze doen, waar ze moeten zijn, hoe de meest gangbare tegenmaatregelen te omzeilen,... ook hier ist weer kosten/baten voor hun. Hoe moeilijker/riskanter de inbraak, hoe minder kans dat ze zelfs maar proberen.

Ik dacht dat een inbreker ofwel binnen de 5min binnenstaat ofwel gewoon niet.

En als effectieve tip: ik heb'm nogal gegeven, een detector buiten die binnen verlichting bedient. Een dief die langs het huis loopt en uw faar tegen de gevel gaat aan is blij met het betere zicht (die weet ook wel dat dat automatisch is), eentje die door de achtertuin loopt en plots het ganglicht ziet aan gaan denkt wel 2x na.
 
Komkom, je weet goed genoeg over wat voor type huis ik het heb he.

Hier is ook een draad en een poort naast het huis, ik bedoel van die woningen die eruitzien als versterkte burcht met camera's en waarschuwingen dat er honden lopen en parlefoons met camera en weet ik veel :D

Ik vraag mij dan gewoon af of die mensen met bepaalde angsten zitten ofzo.

Ah en't gaat hier niet over Remake he. Zijn omschrijving deed mij daar gewoon aan denken.
Ik snap ook niet waarom je een tuin in een soort versterke burcht wil veranderen met hoge hekken of gewoon betonnen afsluitingen, maar in se doet iedereen wat hij wil (binnen wettelijke grenzen) met zijn eigendom hé. Als iemand beter slaapt omdat er bij wijze van spreken tralies voor de vensters hangen moet die persoon dat maar doen vind ik.

Bij mijn ouders destijds hebben ze 3x ingebroken, 2x voor mijn geboorte, en 1x toen ik 16 was. Sowieso leidde dat tot een hoge afspanningen en een duidelijk aangegeven alarmsysteem, lijkt me ergens logisch.

Dit doet me denken aan een discussie, nog op 9lives denk ik, waar van leer werd getrokken tegen rolluiken want die waren asociaal. Buiten dat ik het absurd vind dat je niet zou mogen je huis deftig verduisteren omwille van de gevoeligheden van de toevallige passant, hebben deze ook hun nut om een huis tegen inbraak te beveiligen duidelijk.
 
Ik snap ook niet waarom je een tuin in een soort versterke burcht wil veranderen met hoge hekken of gewoon betonnen afsluitingen, maar in se doet iedereen wat hij wil (binnen wettelijke grenzen) met zijn eigendom hé. Als iemand beter slaapt omdat er bij wijze van spreken tralies voor de vensters hangen moet die persoon dat maar doen vind ik.

Bij mijn ouders destijds hebben ze 3x ingebroken, 2x voor mijn geboorte, en 1x toen ik 16 was. Sowieso leidde dat tot een hoge afspanningen en een duidelijk aangegeven alarmsysteem, lijkt me ergens logisch.

Dit doet me denken aan een discussie, nog op 9lives denk ik, waar van leer werd getrokken tegen rolluiken want die waren asociaal. Buiten dat ik het absurd vind dat je niet zou mogen je huis deftig verduisteren omwille van de gevoeligheden van de toevallige passant, hebben deze ook hun nut om een huis tegen inbraak te beveiligen duidelijk.
Ik heb ook nergens gezegd dat dat niet mag he. Mensen doen met hun eigendom wat ze willen :)
 
En een stokoude macbook pro maar die hebben ze ook laten liggen, waarschijnlijk omdat ze Windows gewoon waren.
Laptops zijn volgens mij gewoon niet interessant voor dieven.
Bij ons zijn ze ook ooit eens ingebroken en omdat ik toen redelijk wat verschillende klanten met dedicated laptops had lagen er 5 verschillende laptops in de keuken, geen enkele is gestolen.
 
Elektronica die te “groot” is wordt zelden gestolen tegenwoordig, vooral geld en juwelen.

De tijd dat ze aan de haal gaan met tv’s, computers en laptop is voorbij.

Apple toestellen laten ze ook dikwijls links liggen, wss door “vind mij functie” denk ik.

Als ze niet vinden wat ze willen beschadigen ze tegenwoordig ook zo veel mogelijke uwe inboedel.

Om terug te komen op de rolluiken, net dossier afgehandeld waarbij er cash en juwelen werden gestolen, mensen waren gaan werken en hadden rolluiken maar niet afgelaten achteraan, achterdeur geforceerd en weg.

Buren hadden wel rolluiken, bepaalde aanwijzigingen teruggevonden dat ze op hun terras hebben gestaan maar verder niks gebeurd.

Dus beste mensen, rolluiken rolluiken en nog is rolluiken :p
 
Dus beste mensen, rolluiken rolluiken en nog is rolluiken :p

Telt toch niet voor iedereen die nieuwe rolluiken heeft hoor. Vaak zijn deze van plastic en kun je ze met uw pink naar boven duwen als je wilt. De vroegere houten rolluiken die je zonder motor niet naar boven kreeg, zetten ze niet meer zo ver ik weet? :p
 
Telt toch niet voor iedereen die nieuwe rolluiken heeft hoor. Vaak zijn deze van plastic en kun je ze met uw pink naar boven duwen als je wilt. De vroegere houten rolluiken die je zonder motor niet naar boven kreeg, zetten ze niet meer zo ver ik weet? :p

Dat klopt wel maar rolluiken schrikt hoe dan ook af, plastiek of hout. :)
 
Telt toch niet voor iedereen die nieuwe rolluiken heeft hoor. Vaak zijn deze van plastic en kun je ze met uw pink naar boven duwen als je wilt. De vroegere houten rolluiken die je zonder motor niet naar boven kreeg, zetten ze niet meer zo ver ik weet? :p
Elektrische ga je niet zomaar naar boven duwen. En voor zover ik weet bestaan er ook manuele die geblokkeerd worden.
 
Specifiek heel dure zaken thuis liggen of gewoon paranoïde? :unsure:

Alle no offense je doet wat je wil maar ik vind vaak zo het type woningen met én hoge draad, én poort, én camera's etc etc etc altijd enorm associaal overkomen :D
Inderdaad, een hoge haag en poort is juist nadelig als je goeie buren hebt, zij kunnen sociale controle doen en jou of de politie verwittigen als er iets niet klopt.
 
Inderdaad, een hoge haag en poort is juist nadelig als je goeie buren hebt, zij kunnen sociale controle doen en jou of de politie verwittigen als er iets niet klopt.
Buren die continu op uw hof zien zie ik niet als goeie buren persoonlijk. :p
Zoals al gezegd wonen wij in zo'n "asociale" woning (kan goed zijn dat men dat in de buurt effectief denkt), maar de rust zou ik niet meer willen ruilen. Je mag hier gerust eens over de poort klimmen om de sociale controle te ondervinden, ik denk niet dat een goede buur even efficiënt werkt. :unsure:
 
Rolluiken, beste investering dat er is.

Als wij hier thuis weg gaan, ook al is het naar de winkel voor 2u laten wij overal de rolluiken af achteraan boven en beneden.

In de 12 jaar dat ik verzekeringen doe met honderden diefstallen is er minder dan 1% inbraken waar er rolluiken zijn.

Dieven willen gemakkelijk en vooral snel binnen geraken, met rolluiken maak je het hen al heel moeilijk.
Wat is de statistiek met een poort?
 
En ze geven ook overduidelijk aan wanneer je niet thuis bent! ;) Misschien toch niet zo'n fantastisch plan?
Hier een away schema in de domotica die wat semi random zaken doet zoals s avonds wat lichten aan en uit. Verbruik is toch minimaal allemaal LED.

Nu in februari waren we in het buitenland tijdens de storm en stond er wel nog 1 auto op de oprit. Door dat afwezigheidsprogramma hebben mijn buren zelfs niets is gedaan toen er 4 pannen gaan vliegen zijn :')
Ze hadden het wel gezien...

Verder hier Dahua camera's.
 
Terug
Bovenaan