E-mail service (evt. betalend) om spam tegen te gaan.

Ruigen Das

Well-known member
Naar aanleiding van deze thread in algemeen, en ook de spam/scamthread uiteraard vroeg ik me af of het gebruik van een (betalende) e-mail client, protonmail werd daar genoemd, effectief spam kan tegengaan.

Ik gebruik momenteel enkele Outlook adressen en 1 Yahoo adres. Volgens wat ik heb begrepen kan je bestaande adressen toevoegen in het portaal van protonmail. Het beste zou dus waarschijnlijk zijn om met een nieuw mailadres te starten (protonmail biedt ook gratis adressen aan), en eventueel ervoor te betalen (aan 3,50 voor 24 maanden aan te gaan)

Blijkbaar werden mijn mailadressen van outlook geleaked bij zo'n security breach, maar nu kom ik tot mijn vraag:

Doet zulke service iets aan spammails, die met zogezegde reclame voor producten en diensten komen of soms letterlijk scamelementen bevatten? De mails die ik report als fishing, of ongevraagde e-mails komen gewoon telkens terug, vaak met een andere afzender, maar dus alles heel dodgy en louche.

Wat zijn jullie bevindingen, stel dat ik zulk protonmail zou nemen, zal dit effectief zulke mails eruit filteren ? (ik vraag dit voor zowel mijn bestaande e-mails, of stel dat ik start van een nieuw protonmail adres) Hoe dat het nu is, het is met momenten, maar soms wel 40 a 50 spammails per dag schat ik. De laatste tijd is het dus wat erger geworden.

Dus alle tips/hulp zijn welkom
 
Protonmail is vooral gekend i.v.m. privacy, geen idee hoe goed die hun spamservices zijn. Zelf een gmail adres en de spamfilter daar haalt zo goed als alles eruit, maar zelden heb ik spam die door de filter glipt. False positives vallen ook heel goed mee.
 
Protonmail is vooral gekend i.v.m. privacy, geen idee hoe goed die hun spamservices zijn. Zelf een gmail adres en de spamfilter daar haalt zo goed als alles eruit, maar zelden heb ik spam die door de filter glipt. False positives vallen ook heel goed mee.
Vantijd vraagt ge u af of het mails nav cookies of nav toestemming voor reclamedoeleinden, zouden kunnen zijn, maar eenmaal gerapporteerd zouden deze toch minimaal in de spam folder moeten zitten ? Ik veronderstel dus dat ze vanaf meerdere verzendadressen sturen, en dat het dus kwaadaardige mails zijn, niks met eigenlijke reclame te zien...

Soit ik ken er niet zoveel van, ik probeer maar een manier te bedenken om te reduceren...
 
één van de betere manieren om spam tegen te gaan is eigenlijk voor elke service een appart alias te gebruiken. met gmail kan je dat makkelijk.

je noemt bijvoorbeeld jef patat

bij gmail is elke variatie van dat adres sowieso voor jou. dus jefpatat, jef.patat jef_patat jef-patat. Maar je kan ook het + teken gebruiken in één van die variaties om onderscheid te maken in verschillende services. die komen ook automatisch bij jou toe.

wat ik doe is bijvoorbeeld [email protected]
[email protected]
[email protected]

is er een passwoord breach? dan maak ik een rule aan dat alle mails naar dat alias naar de vuilbak gaan, en maak ik een nieuw alias aan met een variatie daar op.
gebruik ik dat alias niet meer? same.

zo vermijd je al 99% van de spam en heb je geen filter nodig.
 
één van de betere manieren om spam tegen te gaan is eigenlijk voor elke service een appart alias te gebruiken. met gmail kan je dat makkelijk.

je noemt bijvoorbeeld jef patat

bij gmail is elke variatie van dat adres sowieso voor jou. dus jefpatat, jef.patat jef_patat jef-patat. Maar je kan ook het + teken gebruiken in één van die variaties om onderscheid te maken in verschillende services. die komen ook automatisch bij jou toe.

wat ik doe is bijvoorbeeld [email protected]
[email protected]
[email protected]

is er een passwoord breach? dan maak ik een rule aan dat alle mails naar dat alias naar de vuilbak gaan, en maak ik een nieuw alias aan met een variatie daar op.
gebruik ik dat alias niet meer? same.

zo vermijd je al 99% van de spam en heb je geen filter nodig.
De gemiddelde spambot kent die truk al en haalt alles vanaf de + er gewoon af. Steeds meer websites die dat soort adressen ook weigeren bij registratie.
 
De gemiddelde spambot kent die truk al en haalt alles vanaf de + er gewoon af. Steeds meer websites die dat soort adressen ook weigeren bij registratie.
dan gooi je uw base e-mail gewoon recht naar de spam en maak je een +persoonlijk ofzo. genoeg opties.

ik doe dat al 6 jaar zo en op een jaar komen er gelijk 3 door.

zo een privé mail, dat is niet zoals de anti-spam in een bedrijf waar ik er 10 000 op een dag block hé... Dat doet google ook al deels voor jou.
 
Terug
Bovenaan