Hoeveel is jouw waterverbruik?

Bij ons is elektriciteitsverbruik 2000-3000kwh per jaar (!) gezakt met een vriezer te vervangen...
Door te vervangen? Niet eens door te elimineren?
Stond de deur 24/7 open?

Was het een gigantisch model dan? En stokoud?
Dat zijn wel héél stevige cijfers.
 
Door te vervangen? Niet eens door te elimineren?
Stond de deur 24/7 open?

Was het een gigantisch model dan? En stokoud?
Dat zijn wel héél stevige cijfers.

Vervangen door een nieuw model. Ja, er was iets niet juist mee. Is uiteindelijk 2d voor de nieuwe arriveerde ook letterlijk ontploft. Oude goedkope bakvriezer.
 
Haha dat is letterlijk mijn totaal jaarverbruik wat dat ding opslokte aan elektriciteit :laugh:
 
46 kuub per jaar met 2 volwassenen en 2 kids.
Alles van toilet, tuin en wasmachine gaat via de regenwaterput; bad/douche/jacuzzi en gewonen kranen uiteraard via gewone net. Lijkt me aan de betere kant te zitten als ik hier zo wat links en recht lees.
 
105m³ met 2 volwassenen, geen regenwaterput, alles stadswater.

Is appartement, dus in de prijs van warm water zit het opwarmen via de gasboiler mee in de prijs:
Prijs voor 1m³ koud water = 9 EUR
Prijs voor 1m³ warm water = 20 EUR

Totale rekening warm + koud 2022 = 1500 EUR

Heb al naar de details van de prijsberekening gevraagd aan de syndicus en die stuurt me naar Techem (die de facturen opmaken). Techem zegt geen details te mogen geven en stuurt me naar syndicus.
 
Had geen idee wat we verbruikten, maar blijkbaar 158 kuub per jaar. Wel 2 volwassenen (m'n ouders) en 3 kinderen (incl. me) die niet elke dag maar wel het grootste gedeelte vd week thuis zijn (+ soms de bf's/gf's). Is blijkbaar wel wat veel, maar hier wordt enorm veel gedoucht en drinken alleen maar kraantjeswater (dus geen flessenwater). Hebben ook een jacuzzi staan, en dat slurpt ook wel wat wil je het proper houden.
 
Had geen idee wat we verbruikten, maar blijkbaar 158 kuub per jaar. Wel 2 volwassenen (m'n ouders) en 3 kinderen (incl. me) die niet elke dag maar wel het grootste gedeelte vd week thuis zijn (+ soms de bf's/gf's). Is blijkbaar wel wat veel, maar hier wordt enorm veel gedoucht en drinken alleen maar kraantjeswater (dus geen flessenwater). Hebben ook een jacuzzi staan, en dat slurpt ook wel wat wil je het proper houden.

Dat gaat het hem niet maken, hoor :p Zelfs als je met 6 man elke dag 2L drinkt per man kom je nog maar aan 4 kuub per jaar.

Hier is het verbruik 89m³. 2 volwassenen, 1 peuter en 1 baby.
Geen recuperatie van regenwater.
 
De jaarlijkse checkup:
38m³ het voorbije jaar, weer 5m³ dan vorig jaar.

2 volwassenen, 2 kinderen < 3. 2x bad / week en 8-tal douches per week.
 
Geen regenwaterput, 41 m3 vorig jaar. Gezin van 2. Geen idee waardoor dit zo hoog lijkt.

Gezin van 2 en wij zitten jaarlijks rond de 45-50 m³, ondanks regenputten waar we het water van gebruiken om de toiletten door te spoelen, wasmachine te laten draaien en voor de buitenkraantjes. 41m³ is heel laag hoor, zeker zonder regenwaterput.

41m³ is 41 000 liter. 41 000 liter / 365 dagen = 112 liter per dag.
112 liter / 2 pers = 56 liter per dag. Een douche van 5 min verbruikt al snel 30 liter en een regendouche meer dan het dubbele. Dan was je nog je handen na een toiletbezoek, koken, je drinkt misschien ook van de kraan (Brita?)... Je zegt dat je geen regenwaterput hebt? Dus een toilet doorspoelen is ook snel 8-10 liter, een wasmachine verbruikt ook snel enkele tientallen liter water, je giet de plantjes buiten eens,....

41 kuub is heel weinig zelfs.
 
Laatst bewerkt:
We wonen nog maar een goede 3 maand in ons huidig appartement dus hebben nog geen totaal jaarlijks verbruik maar momenteel hebben we een maandelijks verbruik van ongeveer 7 à 8m³ per maand. Het maandelijks voorschot staat op 42€.
 
Terug
Bovenaan