Hoeveel is jouw waterverbruik?

Bv als er ooit verontreiniging is door regenwater in het waternet. Volgens mij gaan ze gewoon elk huis af tot ze u gevonden hebben. Het zou me toch niet verbazen.
Ik denk dat je zou verschieten hoeveel mensen er een kantelkraan hebben tussen beide.

Bij nieuwbouw e.d. natuurlijk niet, voor de keuring.
 
Ik denk dat je zou verschieten hoeveel mensen er een kantelkraan hebben tussen beide.

Bij nieuwbouw e.d. natuurlijk niet, voor de keuring.
Ik weet dat hoor. Kameraad van mij had dat in zijn vorige huis. Zo gekocht. Die wist zelfs niet dat dat verboden is. Er zijn er veel die hun water laten keuren en nadien de koppeling steken.
 
Weegt de kostprijs van uw pompje dat aan 1500-2000watt werkt om het water op te pompen op tegen de prijs van het water zelf? Gezien ik op zo'n dingen niet foefel, weinig goesting om het zelf uit te gaan tellen nu.
 
Weegt de kostprijs van uw pompje dat aan 1500-2000watt werkt om het water op te pompen op tegen de prijs van het water zelf? Gezien ik op zo'n dingen niet foefel, weinig goesting om het zelf uit te gaan tellen nu.
Mijn pomp is maar een goede 750watt.
Denk wel dat het opweegt voor wc gebruik Etc. Douchen zou ik nu toch ni bepaald doen.
 
Hier is de regenput nooit aangesloten geweest door de bouwfirma. Staat nog steeds op de to do-lijst. Eerste offerte binnen maar vond die wel aan de dure kant (2100 EUR). Leidingen zijn in de garage voorzien om 2 WC's en het kraantje aan de tuin op regenwater aan te sluiten.

Wat kan een klein huishouden (1-2 personen) besparen door quasi enkel de WC's op regenwater te spoelen? Lijkt me een lange terugverdientijd?
 
Bv als er ooit verontreiniging is door regenwater in het waternet. Volgens mij gaan ze gewoon elk huis af tot ze u gevonden hebben. Het zou me toch niet verbazen.

Je moest eens weten hoeveel asbestdeeltjes er in het leidingwater zitten, dat lijkt me meer stof om over na te denken. Bovendien zit er nog een keerklep achter de teller. Ik zie die verontreiniging nog niet direct van huis A naar heel de straat gaan, hoewel dat meer een vraag is voor een microbioloog.
 
Hier is de regenput nooit aangesloten geweest door de bouwfirma. Staat nog steeds op de to do-lijst. Eerste offerte binnen maar vond die wel aan de dure kant (2100 EUR). Leidingen zijn in de garage voorzien om 2 WC's en het kraantje aan de tuin op regenwater aan te sluiten.

Wat kan een klein huishouden (1-2 personen) besparen door quasi enkel de WC's op regenwater te spoelen? Lijkt me een lange terugverdientijd?
Hier is het exact 1m3 water per maand door de 2 wc's op de regenput te zetten. Ben van 3m3 naar 2m3 per maand gegaan. Oftewel: 1/3de van de waterfactuur. Puur financieel zal het dus VEEL jaren kosten om dat terug te verdienen. En als de pomp na bvb 10j stuk gaat, mag je nog eens 800 euro dokken voor een nieuwe pomp.
Wat is er allemaal inbegrepen in die 2100 euro?
 
wij hebben hier 103 m3 met 2 personen. lijkt mij enorm veel? wel niets van regenwater of grondwater. Sinds deze zomer een regenton laten plaatsen maar deze hebben we enkel nog maar gebruikt om de planten binnen water te geven.

we douchen dagelijks +-5 min . en zetten de kraan uit voor shampoo en in te zepen.
500 liter aquarium waarvan 200 liter aquarium water dat elke week ververst wordt
ik heb denk ik 3 keer mijn gazon/ nieuwe planten voor een uurtje gesproeid deze zomer? ze zeggen een kuub per uur dus dat lijkt mij max 5 kuub te zijn.
we drinken kraantjeswater
moderne vaatwas
recente grohe douche met spaarkop
1 keer per maand een bad?
een 40tal planten die wekelijks water krijgen. ( tot deze zomer op leidingwater, nu regentonwater)
2 honden en 2 katten die van drinkfontein drinken waar dagelijks 2-3 liter in gaat
 
wij hebben hier 103 m3 met 2 personen. lijkt mij enorm veel? wel niets van regenwater of grondwater. Sinds deze zomer een regenton laten plaatsen maar deze hebben we enkel nog maar gebruikt om de planten binnen water te geven.

we douchen dagelijks +-5 min . en zetten de kraan uit voor shampoo en in te zepen.
500 liter aquarium waarvan 200 liter aquarium water dat elke week ververst wordt
ik heb denk ik 3 keer mijn gazon/ nieuwe planten voor een uurtje gesproeid deze zomer?
we drinken kraantjeswater
moderne vaatwas
recente grohe douche met spaarkop
1 keer per maand een bad?
een 40tal planten die wekelijks water krijgen. ( tot deze zomer op leidingwater, nu regentonwater)
Toiletten ook met spaarspoelknoppen?
En veel was?
 
Toiletten ook met spaarspoelknoppen?
En veel was?
dat weet ik eigenlijk niet. huis is 20 jaar oud en zijn volgens mij nog de eerste toiletten . zit daar zoveel verschil op?

qua was... neem 1 machine van 8 kg per week. elke dag vers ondergoed, één max 2 broeken per week. een verse t shirt elke 2 dagen en 1 max 2 truien per week. en dan dingen zoals een pyjama/sport broek die we ook een week dragen...

lijkt mij ook niet overdreven? :p
 
Je moest eens weten hoeveel asbestdeeltjes er in het leidingwater zitten, dat lijkt me meer stof om over na te denken. Bovendien zit er nog een keerklep achter de teller. Ik zie die verontreiniging nog niet direct van huis A naar heel de straat gaan, hoewel dat meer een vraag is voor een microbioloog.
Bij mijn weten is dat onschadelijk. Volgens De Watergroep en de WHO ook. Ik zou mij meer zorgen maken in loden waterleidingen, al zijn die er al véél minder.
 
Bij mijn weten is dat onschadelijk. Volgens De Watergroep en de WHO ook. Ik zou mij meer zorgen maken in loden waterleidingen, al zijn die er al véél minder.
Klopt dat ze dat schrijven, maar ik heb nooit het mechanisme begrepen waarbij de deeltjes in de longen doordringen tot in het longvlies en mesothelioom veroorzaken, maar bij het opdrinken geen schade zouden aanrichten. Eigenlijk weten we dat toch niet?
 
Weegt de kostprijs van uw pompje dat aan 1500-2000watt werkt om het water op te pompen op tegen de prijs van het water zelf? Gezien ik op zo'n dingen niet foefel, weinig goesting om het zelf uit te gaan tellen nu.
Waarom niet? Ik denk ook dat je wat aan de hoge kant rekent om het water op te pompen + hou rekening met zonnepanelen.
Al is het 'maar' 100euro op 1j dan heb ik het er wel voor over.
 
Waarom niet? Ik denk ook dat je wat aan de hoge kant rekent om het water op te pompen + hou rekening met zonnepanelen.
Al is het 'maar' 100euro op 1j dan heb ik het er wel voor over.
De opbrengst van stroom die je gebruikt van je zonnepanelen is nihiel in het geval van een Digitale Meter, je krijgt immers geen injectievergoeding voor de stroom die je afneemt, dat vergeten mensen vaak, waardoor de winst uit zonnepanelen vaak nog maar een paar cent is. (maar nog steeds voordelig voor alle duidelijkheid)
 
Hier is het exact 1m3 water per maand door de 2 wc's op de regenput te zetten. Ben van 3m3 naar 2m3 per maand gegaan. Oftewel: 1/3de van de waterfactuur. Puur financieel zal het dus VEEL jaren kosten om dat terug te verdienen. En als de pomp na bvb 10j stuk gaat, mag je nog eens 800 euro dokken voor een nieuwe pomp.
Wat is er allemaal inbegrepen in die 2100 euro?
Mja, toegegeven ook eens het reinigen van de regenput want dat is ook nog nooit gebeurd. Dat komt op ongeveer 220 EUR. Maar daar zit de dealbreaker voor mij echt niet.

De rest zijn werkuren, verplaatsingskosten, filter na de pomp en een voorfilter met drijvende aanzuigset in de put, materialen voor sanitaire aansluitingen, en dan uiteraard de pomp zelf, die ik online voor 85 EUR goedkoper vind (515 EUR in de offerte, online 430 EUR). Dus ik vind dat hij goed doorrekent en wil graag een 2de offerte.

Zou om dit type gaan:
Hier staat hij zelfs voor 339 EUR, weliswaar zonder de "DAB Control-D"-functie denk ik:
 
Terug
Bovenaan