Solved Hoe werken de "rich media" hyperlinks?

This post has been solved

Slyke

Well-known member
Hoe doen jullie dat om een kleine avatar te koppelen aan een topic, zoals bijvoorbeeld hier?
Het logo van Reizen Waes staat mooi naast het onderwerp, maar ik vind die optie niet terug bij mijn geopende topics?
 
Gebeurt automatisch.

In dit topic drop ik bijvoorbeeld enkel de link van de bordspelreviews in kwestie, met de getoonde resultaten tot gevolg. Ik doe niks speciaal, gewoon de link posten.

 
Het logo van Reizen Waes staat mooi naast het onderwerp, maar ik vind die optie niet terug bij mijn geopende topics?
Dat hangt af of de gelinkte website in kwestie (in jouw link vrt.be, en in deze topic 2x BeyondGaming.be) het OpenGraph protocol gebruikt, en die informatie in de HTML header staat van de link.
De forumsoftware gaat bij elke geposte link kijken of deze informatie beschikbaar is, en deze dan hier tonen (heet technisch Link Unfurling).

Aangezien niet alle websites dit ondersteunen, werkt dit niet bij alle links. Aan onze kant kunnen wij daar niets aan veranderen :)

Deze techniek is ook niet geheel zonder risico, een overijverig copyright bedrijf zou dit kunnen claimen als copyright infringment (omdat die embedded image gebruikt wordt zonder expliciete copyright informatie = naam van eigenaar/maker van de foto).
 
Terug
Bovenaan