Reizen Waes: wereldsteden

ÉÉN Reizen Waes: wereldsteden

Sir. K

Eindredacteur
Crowdfunder FE
Het zevende seizoen van Reizen Waes gaat zich afspelen in wereldsteden als Caïro, Los Angeles, Mexico-Stad, Londen en Ulaanbaatar. De reeks zal vanaf 3 april 2022 worden uitgezonden op Eén.

waes.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier kijk ik wel naar uit. L.A. en Londen zeggen mij het minste vanwege hun bekendheid. Caïro en Mexico-city wil ik wel zien, maar het is vooral Ulaanbataar waar ik naar uitkijk.
 
Hier kijk ik wel naar uit. L.A. en Londen zeggen mij het minste vanwege hun bekendheid. Caïro en Mexico-city wil ik wel zien, maar het is vooral Ulaanbataar waar ik naar uitkijk.

Idem! Mongolie staat hoog op m'n lijstje hier.
 
Idem! Mongolie staat hoog op m'n lijstje hier.
zat daar blijkbaar in quarantaine :laugh:


(wel plus artikel)
 
Tom "de VRT betaalt voor mijn citytrips" Waes :unsure:

De eerste seizoenen Reizen Waes waren een pak beter dan de meer recente, maar bon, ik kijk ook nog altijd.

Ik ben altijd fan geweest van Tom Waes en zijn programma's, meer nu begin ik stilaan een beetje het gevoel te krijgen van "hoe lang gaat de VRT (Vlaamse belastingbetaler) die zijn plezierreisjes nog blijven betalen?".
 
Ik ben altijd fan geweest van Tom Waes en zijn programma's, meer nu begin ik stilaan een beetje het gevoel te krijgen van "hoe lang gaat de VRT (Vlaamse belastingbetaler) die zijn plezierreisjes nog blijven betalen?".
Denk je dat zo'n programma meer kost dan pakweg Twee Zomers of een andere fictiereeks? Content kost geld, en dit is zeker niet het duurste format.
 
Ik ben altijd fan geweest van Tom Waes en zijn programma's, meer nu begin ik stilaan een beetje het gevoel te krijgen van "hoe lang gaat de VRT (Vlaamse belastingbetaler) die zijn plezierreisjes nog blijven betalen?".
Zolang er genoeg kijkers op afstemmen en hij dat nog wil doen, zeker? Mexico City, Ulaanbaatar en Caïro zijn wel boeiende keuzes. L.A. is eigenlijk meer een gigantische stedelijke massa dan een echte stad en London vind ik een wat saaie keuze. Maar bon, we zien wel en oordelen dan pas.
 
In het verleden (beginseizoenen) zaten er best wat interessante bestemmingen bij waar ik meer over zou willen weten. Maar de figuur Waes is voor mij veel te irritant om ernaar te kunnen kijken.

Per toeval beland ik eenmaal per seizoen wel eens bij een aflevering die ik dan bekijk, maar het doet me absoluut geen goesting krijgen om de rest ook te kijken.
Reizen Waes Japan (van horen zeggen) en Vlaanderen (1 aflevering gezien en hier en daar een minifragment/trailer) waren dan regelrechte gedrochten.

Op zich zitten er nu zeker interessante bestemmingen bij (al is Mongolië al vaker teruggekomen bij reisprogramma's op de VRT - zie Op stap met Jan). Maar Waes zal er weer teveel zijn eigen saus over gooien en het irritant maken voor mij.

Dan kijk ik liever naar Great Continental Railway Journeys maar dat krijgt van die rare uitzenduren en is momenteel niet te vinden op vrt.nu.
 
Er zijn genoeg programma's die de belastingbetaler betaalt. Altijd zal iemand iets wel niet goed vinden. Ondanks dat het niveau inderdaad wat minder is geworden, vind ik het nog altijd aangenaam om te volgen. Ook niet heel gek dat het niveau na een tijd wat minder wordt. Dat is met praktisch elk programma zo.
 
Vorig seizoen in NL vond ik weer best OK eigenlijk.

Die in Vlaanderen was vreselijk. Die in Japan viel mij ook serieus tegen.
 
Er zijn genoeg programma's die de belastingbetaler betaalt. Altijd zal iemand iets wel niet goed vinden. Ondanks dat het niveau inderdaad wat minder is geworden, vind ik het nog altijd aangenaam om te volgen. Ook niet heel gek dat het niveau na een tijd wat minder wordt. Dat is met praktisch elk programma zo.
Ik heb dat ook met die programma's van Arnout Hauben. Dat blijft een héél aanstekelijke verteller, maar hoewel de bestemming en de personen die hij ontmoet wijzigt vind ik er weinig variatie in. Mooie human interest, zeker, maar een andere insteek mag.
 
Ik ben altijd fan geweest van Tom Waes en zijn programma's, meer nu begin ik stilaan een beetje het gevoel te krijgen van "hoe lang gaat de VRT (Vlaamse belastingbetaler) die zijn plezierreisjes nog blijven betalen?".
Zolang er genoeg volk naar kijkt, natuurlijk. 't Is dan nog eens spotgoedkoop om te maken.

edit: Blijkbaar nog forumgangers met gezond verstand die dezelfde opmerking hadden gemaakt.
 
Tof zal weer een van de weinige programma's zijn die ik liever niet mis.

Mexico city en Ulaanbatar spreken zoals bij veel mensen het meeste tot de verbeelding.
 
Mexico City lijkt mij tbh toch een gewone standaard westerse stad.
zeker in vergelijking met een Ulaanbaatar.

eneuh, "de VRT betaalt mijn citytrips"... op Ulaanbaatar en Mexico City (twijfelgeval al zelfs), zijn dat gewoon steden waar iemand als Tom Waes al geweest is hoor, gewoon op vakantie, met eigen centen betaald. zeker Londen, volgens mij zitten er daar in die productie mensen die daar om de paar weken zitten
 
Terug
Bovenaan