Review: Peppa Pig: Wereldavontuur

Mijn kinderen van negen en tien zijn ondertussen (gelukkig) Peppa Pig ontgroeid. Toen ze nog kleinere ukjes waren, stond het programma hier zowat dagelijks op. Zo kon ik ook "meegenieten" van de avonturen van Peppa Big, Papa Big, Mama Big, George en uiteraard tal van andere figuren, zoals Suzy Schaap en Kelly Konijn. Tot nu dan, want ik heb me geheel vrijwillig opgegeven om Peppa Pig: Wereldavontuur te reviewen. Uiteraard offerden mijn kinderen zich op, waardoor ze konden proeven van wereldsteden zoals Parijs en Londen.

Uitgever Outright Games komt op tijd en stond met spellen die focussen op het jongere publiek. Deze keer is dus Peppa Pig: Wereldavontuur aan de beurt. Ontwikkelaar van dienst is Petoons Studio, die ook de ontwikkeling van het in 2021 verschenen Mijn Vriendin Peppa Pig op zich nam. In die game beleefde je dicht bij huis verschillende avonturen, maar nu trek je de wijde wereld in!



Op uitgebreide wereldreis​


Net zoals in voorgaande game speel je niet met de familie Big zelf, maar maak je zelf een personage aan. Met dat nieuwe individu trek je met de familie Big op reis, al start je avontuur thuis. Je verkent er enkele zaken, gaat naar de biggenfamilie en fietst wat heen en weer, totdat je beslist dat het tijd is voor het grote avontuur. Je zakt af naar de haven om er op reis te vertrekken. Zo kun je naar de reeds vermelde steden Londen en Parijs gaan, maar ook New York staat op de planning. Evenals een kerstmarkt in Duitsland, een idyllisch pleintje in Italië en het uitgestrekte Australië. Op elke locatie kun je de boel verkennen en enkele activiteiten uitvoeren.

Peppa Pig neemt je mee naar diverse wereldsteden en interessante landen.


In Italië moet je bijvoorbeeld een pizza maken en daarvoor heb je vier ingrediënten nodig. Eens je die hebt, kun je de pizza in de oven steken in een restaurant op een pleintje, waarna je samen met de familie kunt genieten van enkele lekkere happen. In Australië kun je dan weer een duikboot betreden en op zoek gaan naar een schat. New York laat je dan weer genieten van het uitzicht vanop een wolkenkrabber, waarbij je in de verte onder andere het Vrijheidsbeeld kunt waarnemen. En in Duitsland trek je naar een kerstmarkt waar je enkele versieringen moet verzamelen om de kerstboom aan te kleden. Het zijn natuurlijk allemaal erg eenvoudige opdrachtjes, maar natuurlijk zorgen ze voor plezier bij de allerkleinsten.

Als je wil, kun je het spel op iets meer dan een half uur uitspelen, maar dat is uiteraard niet direct de bedoeling. Kinderen zullen er toch een langere tijd mee bezig zijn, aangezien zij wat meer werk hebben met het zoeken naar de opdrachten en het uitvoeren ervan. De stijl van het spel zelf is natuurlijk heel herkenbaar. Het is alsof je zelf invloed hebt op de tekenfilm die onder andere via Netflix te bekijken is. Het mooie aan Peppa Pig: Wereldavontuur is ook dat alles volledig in het Nederlands werd ingesproken. Hierdoor is het spel ook voor de allerkleinsten, dus degenen die nog niet kunnen lezen, geschikt. Peppa Pig: Wereldavontuur zal ongetwijfeld voor enkele leuke momenten voor je kind zorgen.

Conclusie

Peppa Pig: Wereldavontuur neemt de kleinsten onder ons mee naar diverse steden en landen om er allerhande korte opdrachten te voltooien. Een schat zoeken onder water, een pizza maken en een kerstboom versieren behoren tot de mogelijkheden. Dit doe je in respectievelijk Australië, Italië en Duitsland. Peppa Pig: Wereldavontuur is erg kort, maar zal je kind toch even kunnen bezighouden.

Pro

  • Geschikt voor de allerkleinsten
  • Net als de tekenfilm
  • Nederlands gesproken

Con

  • Erg kort
7

Over

Beschikbaar vanaf

17 maart 2023

Gespeeld op

  1. PlayStation 5

Beschikbaar op

  1. Nintendo Switch
  2. PC
  3. PlayStation 4
  4. PlayStation 5
  5. Xbox One
  6. Xbox Series X|S

Genre

  1. Adventure

Ontwikkelaar

  1. Petoons Studio

Uitgever

  1. Outright Games
 
Terug
Bovenaan