Werk Hoe lang blijf je gemiddeld bij dezelfde werkgever? (over je hele loopbaan)

hoeveel jaar werken per werkgever

  • 1-5

    Stemmen: 94 50,8%
  • 6-10

    Stemmen: 51 27,6%
  • 11-15

    Stemmen: 23 12,4%
  • 16-20

    Stemmen: 7 3,8%
  • 21-25

    Stemmen: 4 2,2%
  • meer dan 26 jaar bij zelfde baas

    Stemmen: 6 3,2%

  • Totaal aantal stemmers
    185
D

Deleted member 451

Guest
Naar aanleiding van de vele ontslag berichten (zelf nemen) ,die ik hier regelmatig lees,
begin ik mij toch sterk af te vragen hoe lang de gemiddelde BG op zijn job blijft.

De berekening is simpel:
je neemt je aantal gewerkte jaren in je leven, en je deelt dit door je aantal (langdurige) jobs.


Interim opdrachten van minder of 3 maand , of proef contracten die uiteindelijk niets zijn geworden,gaan we buiten beschouwing laten, anders zouden de cijfers een heel vertekend beeld geven.

Van mij is het simpel: 20 jaar gewerkt, 2 werkgevers. Dus van mij is het 10 jaar per werkgever.

En jullie?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jobs van > 3 maand:
- Boekhouder Koramic-Terca (5 maand?)
- Erasmusmedewerker Vives Kortrijk (6 maand?)
- Docent Hogeschool Odyssee Aalst (net 3 maand denk ik)
- Sociaal assistent Hogeschool Odyssee Gent (1 jaar)
- VRT Sporza websitemedewerker (9 maand?)
- Vormingsmedewerker werklozen Oostende ABVV (6 maand)
- Vormingsmedewerker vakbondsafgevaardigden Brugge ABVV (5 maand)
- Juridische dienst Roeselare ABVV (3 jaar)
- Sociaal adviseur Ieper ABVV (7 jaar)
- Sociale Media Brussel ABVV(2,5 jaar)
- Product Owner/BA Brussel ABVV(2,5 jaar)
- Data scientist Brussel ABVV(4 maand and running)

12 jobs in 20 jaar, dus ongeveer 1 jaar en 8 maand per job gemiddeld, maar met sterke verschillen tussen de jobs. Als je het per werkgever bekijkt, is het strikt genomen ook zoveel, want die ABVV's zijn vaak verschillende werkgevers op papier.
 
1e werk was magazijnier voor een kleine drie jaar, dit was onder twee werkgevers maar op dezelfde locatie/dezelfde job vanwege exploitatie overname. Dus dat reken ik tesamen.
Momenteel IT Consultancy voor 5 jaar in Augustus dit jaar. Nog steeds bij dezelfde WG maar aan mijn 3e klant/project bezig.
 
Ik heb wel bewondering voor mensen die zo vaak van job veranderen eigenlijk.
Verandering van spijs doet eten.

Maar ik ben nogal een "gewoontedier". Al van kinds af mee gegeven. Beide ouders hebben bijvoorbeeld hun hele leven bij dezelfde werkgever gewerkt, en ja...Dan draag je dat ongewild wel wat mee.
Bovendien, steeds lening alleen moeten dragen, dat beperkt natuurlijk ook wel wat je "risico marge'" die je kunt nemen...
 
  • Leuk
Waarderingen: Mojo
Eerste job 2 jaar als it consultant (twee projecten)
Tweede job 4 jaar intern
Daarna zelfstandig (8 maand project en nu 1 jaar project bezig)
 
Ik zit nog altijd op mijn eerste job, al 14j ofzoiets nu. Ik wil enkel van job wisselen als het dichter bij huis is, en ik meer pré krijg. Aangezien ik maar op een 20 minuten van huis werk nu, schiet er niet zoveel meer over :D
 
Werkgever 1: september 2006 tot februari 2013 (6.5j)
Werkgever 2: maart 2013 tot maart 2019 (6 jaar)

Huidige zou langer moeten zijn, gezien ik daar nu mee aan het stuur zit :)
Maar dus ook al 4 jaar.
 
Ik werk nog altijd bij mijn eerste werkgever, bijna 13 jaar ondertussen. Ik zie niet onmiddellijk reden om te veranderen, maar ik ben ook wel een gewoontedier (+ ik wil gewoon niet meer soliciteren, 1 keer is wel genoeg geweest :unsure: )
 
Werkgever 1: 3.5j (2 jobs)
Werkgever 2: 6j (3 jobs)

Eerste werkgever switch was vanwege een groot financieel verschil.
Als ik nu switch van werkgever zal dit ofwel vanwille ontevredenheid zijn ofwel als het dichterbij is (nu 30min, wat OK is maar fietstafstand zou leuk zijn :))
 
30min, wat OK is maar fietstafstand zou leuk zijn :))
Off topic maar wat ik vaak doe is combineren. Fiets in de camionette en tot halfweg rijden met camionette. Dan fiets er uit en de rest met de fiets. Voor mijn conditie. 2 keer 18 km per dag is me te veel ook. Maar 2 keer 9 km is perfect.
 
Werkgever 1: 1 jaar
Werkgever 2: 3 jaar
Werkgever 3: 7 jaar

We zien wel wat de toekomst brengt. Misschien veranderen we binnenkort nog wel eens.
 
10 jaar ervaring, 4 werkgevers.
+- 2.5 jaar per werkgever, altijd zelf ontslag genomen.

Inderdaad om terug uitdaging te vinden, meer loon, verhuis, etc
 
Wg 1: 7 jaar 6maand
Wg 2: 5 jaar

Ziet er ook wel naaruit dat ik verlopig de laatste 25jaar daar ook zal blijven tenzij ze pensioen regeling veranderen 🙈.
 
Gemiddeld 4 jaar anciënniteit, het gemiddelde is wel wat vertekend gezien:

- 2011 - 2015: Werkgever X
- 2015 - 2016: Werkgever Y
- 2016 - ...: Werkgever/Opdrachtgever X weer (zelfde als 2011 - 2015)
 
WG1: 6j - klein IT bureau, veel te lang met mijn voeten laten spelen.
WG2: 3j - RD , ik zat er wel goed maar had gewoon een goeie kans bij mijn huidge WG
WG3: 8j - ik zie mezelf hier nog vele jaren werken als ze geen zottigheid uithalen.

Ik vind an sich dat dat ook niks aangeeft, ik denk dat de vraag moet zijn:
Hoe lang werk je al bij je huidige WG en hoe hoog schat je de kans in dat je binnen de 2j vertrekt:
0-2j 0 a 25%
0-2j 25 a 50%
0-2j 50 a 75%
0-2j 75 a 100%
2-5j 0 a 25%
2-5j 25 a 50%
2-5j 50 a 75%
2-5j 75 a 100%
5-10j 0 a 25%
5-10j 25 a 50%
5-10j 50 a 75%
5-10j 75 a 100%
10j+ 0 a 25%
10j+ 25 a 50%
10j+ 50 a 75%
10j+ 75 a 100%

Iets in die trend.
Ik geloof sterk dat niemand echt een jobhopper is, je zoekt gewoon naar je goede plek, en als je dan 7 kansen nodig hebt van 6maand voor je die gevonden hebt dan lijk je in de hiergevraagde pol tot het einde van uw dagen een jobhopper van de eerste cat.
 
14 jaar bij zelfde werkgever gewerkt (Logistiek, begonnen met containers lossen tot teamlead van man of 15)
Ontslag gekregen owv sluiting.

Nu 6 jaar bij een andere werkgever (Chemie).
Vanaf september begin ik aan opleiding verpleegkunde (dus nog een jaar of 4 en dan neem ik normaal mijn ontslag)
 
Terug
Bovenaan