Werk Hoe lang blijf je gemiddeld bij dezelfde werkgever? (over je hele loopbaan)

hoeveel jaar werken per werkgever

  • 1-5

    Stemmen: 94 50,8%
  • 6-10

    Stemmen: 51 27,6%
  • 11-15

    Stemmen: 23 12,4%
  • 16-20

    Stemmen: 7 3,8%
  • 21-25

    Stemmen: 4 2,2%
  • meer dan 26 jaar bij zelfde baas

    Stemmen: 6 3,2%

  • Totaal aantal stemmers
    185
WG 1: 3,5 jaar, achteraf gezien had ik veel sneller moeten vertrekken. Mijn beginloon was daar 1900 bruto en kwam eigenlijk totaal niet overeen met de werkdruk en verantwoordelijkheden die ik had. Heb het laatste jaar voor verhoging gevraagd maar ze bleven dat maar uitstellen.

WG 2: 1 jaar, veel geleerd maar kwamen hun afspraken niet na.

WG 3: +3 jaar en nog steeds mijn huidige werkgever.
 
Eerste werkgever: 9 jaar
Tweede werkgever: 4 jaar (overname die slecht liep, een voorbeeld van hoe het niet moet - anders had ik daar toch minstens een aantal jaar langer gewerkt)
Huidige werkgever: tot nu toe 4,5 jaar

Daarmee heb ik mezelf op 6-10 jaar gezet
 
Eerste werkgever vijf jaar. Tussendoor zelfstandig geweest (2 jaar). Nu 1 jaar en 2 maand bij 2de werkgever.
 
Ik geloof sterk dat niemand echt een jobhopper is, je zoekt gewoon naar je goede plek, en als je dan 7 kansen nodig hebt van 6maand voor je die gevonden hebt dan lijk je in de hiergevraagde pol tot het einde van uw dagen een jobhopper van de eerste cat.
Niet mee eens. Ik wil regelmatig iets anders doen van job, zolang ik het aankan (nieuwe zaken leren, ...). Als dat bij mijn huidige werkgever kan: graag, zoniet wel bij een andere werkgever. De enige reden waarom ik lang bij een bepaalde werkgever heb gewerkt was omdat ik toen de ideale job had voor dat moment (halve km van thuis, en altijd woensdagnamiddag thuis , ideaal met kleine kinderen) . De rest is regelmatig iets nieuws willen doen (laatste verandering omdat mijn baas en ik op elkaar "uitgekeken" zijn.
 
mijn eerste job ben ik een maand gebleven (had ik via via gekregen, maar dat was een absolute miscast)
dan 2 jaar interim-jobkes van gemiddeld een maand gedaan (de langste daar was 3 maanden)
dan ben ik in de security begonnen, op dezelfde plaats waar ik dan toch 12 jaar gebleven ben
nu 4 jaar douane

dus ja, een gemiddelde valt er niet echt uit te trekken, tbh.
 
WG 1: 0.5 jaar
WG 2: 1 jaar
WG 3: 4 jaar
WG 4: 3 jaar
WG 5: 1 jaar
WG 6: ondertussen al bijna 2 jaar :)
 
WG1: 4 jaar 2 maanden
WG2: een paar dagen verwijderd van 12 jaar
WG2 is als statutair bediende dus normaal tot aan mijn pensioen.
 
mijn eerste job ben ik een maand gebleven (had ik via via gekregen, maar dat was een absolute miscast)
dan 2 jaar interim-jobkes van gemiddeld een maand gedaan (de langste daar was 3 maanden)
dan ben ik in de security begonnen, op dezelfde plaats waar ik dan toch 12 jaar gebleven ben
nu 4 jaar douane

dus ja, een gemiddelde valt er niet echt uit te trekken, tbh.
Jawel hoor

(1*1M + 24*1M + 1*144M + 1*48M) / 27 = 8.0 M (afgerond)

Gemiddeld ongeveer 8 maanden.
 
Wg1: 3 jaar, ontslag wegens corona
Wg2: 1,5 jaar, ontslag genomen omdat ik terug naar de sector van wg1 wou
Wg3: 9 maanden en counting, hier zit ik voorlopig goed 😁 zelfde sector als wg1.
 
1e werk was magazijnier voor een kleine drie jaar, dit was onder twee werkgevers maar op dezelfde locatie/dezelfde job vanwege exploitatie overname. Dus dat reken ik tesamen.
Momenteel IT Consultancy voor 5 jaar in Augustus dit jaar. Nog steeds bij dezelfde WG maar aan mijn 3e klant/project bezig.

Hoe ga je van magazijnier naar IT Consultancy? Zelfstudie? Connecties?
 
Hoe ga je van magazijnier naar IT Consultancy? Zelfstudie? Connecties?
Ik had voor die job nog IT technicus gestudeerd in volwassen dagonderwijs na mijn middelbare studies. Toen niets gevonden want ze zoeken schoolverlaters met 5j relevante ervaring etc. Plus het is ook geen hoogstaand diploma natuurlijk. Dan maar magazijnier geworden via een connectie en na een paar jaar opnieuw beginnen solliciteren binnen IT want het bleef kriebelen. Er zat toen geen druk op want ik had al een voltijdse job.

Uiteindelijk begonnen als servicedesk medewerker (puur telefonie en ticket handling), dat is een vrij basic IT profiel zonder al te veel vereisten. Via diezelfde werkgever ondertussen aan mijn 3e klant toe en hopelijk kan ik binnen +/- een jaar de stap zetten naar een sys/cloud admin profiel.
 
Jawel hoor

(1*1M + 24*1M + 1*144M + 1*48M) / 27 = 8.0 M (afgerond)

Gemiddeld ongeveer 8 maanden.
ok...
maar de eerste omdat het de foute job was voor mij
die anderen omdat interim nu eenmaal (normaal gesproken toch) per definitie tijdelijk is.

dan 12 jaar in één job omdat het mij wel goed lag, en dan overgestapt omdat het als ambtenaar gewoon véél beter is.

ik dacht niet dat het hier een wiskunde-vraagstuk was.
 
ok...
maar de eerste omdat het de foute job was voor mij
die anderen omdat interim nu eenmaal (normaal gesproken toch) per definitie tijdelijk is.

dan 12 jaar in één job omdat het mij wel goed lag, en dan overgestapt omdat het als ambtenaar gewoon véél beter is.

ik dacht niet dat het hier een wiskunde-vraagstuk was.
Gij onderschat BG alles is een wiskunde test/taal test.
 
WG1: 3 maanden
WG2: 15.5 jaar (and counting).

Wel al geswitcht binnen het bedrijf na 5 jaar. Hoop dat in de korte toekomst nog eens te doen.
 
Terug
Bovenaan