Werk Hoe lang blijf je gemiddeld bij dezelfde werkgever? (over je hele loopbaan)

hoeveel jaar werken per werkgever

  • 1-5

    Stemmen: 94 50,8%
  • 6-10

    Stemmen: 51 27,6%
  • 11-15

    Stemmen: 23 12,4%
  • 16-20

    Stemmen: 7 3,8%
  • 21-25

    Stemmen: 4 2,2%
  • meer dan 26 jaar bij zelfde baas

    Stemmen: 6 3,2%

  • Totaal aantal stemmers
    185
Werkgever 1: Eerste werkgever dus en daar 10 jaar gewerkt als IT consultant, heeft wel vaak aangevoeld alsof mijn klant eigenlijk mijn werkgever was, zeker omdat ik bij mijn laatste klant ongeveer 6 jaar gewerkt heb.
Werkgever 2: Mijn huidige werkgever sinds oktober 2020, werk hier nu dus 2,5 jaar intern en ik denk dat ik voorgoed afscheid genomen heb van de IT consultancy.
 
Werkgever 1: 3 maanden, zelf opgestapt omdat ik de functie had onderschat (het lag me gewoon niet)
Werkgever 2: begonnen als tijdelijke werkkracht terwijl ik de kat uit de boom keek en elders solliciteerde, maar blijven hangen en dan doorgegroeid. Tenzij ik dé perfecte job vind zal ik hier wel blijven: grote firma, veel voordelen, boeiende sector.
 
Ik zit nog steeds bij m'n eerste werkgever, dit jaar 10 jaar ( :eek: )! Voorlopig geen behoefte om te veranderen, inhoud blijft boeiend en de bedrijfssfeer is top.
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Werkgever 1: 2 jaar
Werkgever 2: 2 jaar
Werkgever 3: 6 jaar
Huidige werkgever: 4 jaar

Dus gemiddeld 3,5 jaar.
 
Momenteel 6,5 jaar bij mijn huidige werkgever (IT consultancy).
Een paar keer overwogen om te vertrekken omwille van ontevredenheid ivm loon etc... maar nu dat allemaal rechtgezet is zie ik mij eigenlijk niet meteen vertrekken zolang er intern niet al te veel wijzigt (= geen dichte collega's die zouden vertrekken of enkele van mijn product interesses die we zouden stopzetten, etc.). Je weet dus nooit, maar ik zie mij niet meteen vertrekken komende jaren.
 
Ik zit al van mijn 18e bij mijn huidige werkgever en ik ben niet direct van plan om andere oorden op te zoeken. Zit daar goed, opgeklommen van magazijnier tot productieplanner en op 3km van mijn deur. Het is misschien de 'veilige' optie, maar da's meer dan goed genoeg voor mij.
 
Wg1: 7 jaar. Was een fantastisch bedrijf en ben daar kunnen beginnen onder een enorm gepassioneerde baas/mentor. Heel veel geleerd en mij geamuseerd. En dan werd het bedrijf verkocht...
Wg2: 6 maanden. Was een.. euh.. verkeerde beslissing :crazy:
Wg3: bijna 3 jaar
 
#1 : 2jaar
#2: 5 jaar ( eerste in noorwegen)
#3: 7 jaar ( al is dat 3.5 jaar daar en dan 3.5 bij degene die het opgekocht hebben )
#4: we zullen zien.. beginnen in augustus
 
15j overheid waarvan 13j statutair, maar 4 verschillende werkgevers, en 5 verschillende functies.
Als mijn huidige functie op een dag tegenvalt ga ik als zelfstandige aan de slag. Ik heb nu al een hele tijd als bijberoeper gewerkt en kan zonder probleem opschalen tot voltijds opdrachten.
 
Ik had voor die job nog IT technicus gestudeerd in volwassen dagonderwijs na mijn middelbare studies. Toen niets gevonden want ze zoeken schoolverlaters met 5j relevante ervaring etc. Plus het is ook geen hoogstaand diploma natuurlijk. Dan maar magazijnier geworden via een connectie en na een paar jaar opnieuw beginnen solliciteren binnen IT want het bleef kriebelen. Er zat toen geen druk op want ik had al een voltijdse job.

Uiteindelijk begonnen als servicedesk medewerker (puur telefonie en ticket handling), dat is een vrij basic IT profiel zonder al te veel vereisten. Via diezelfde werkgever ondertussen aan mijn 3e klant toe en hopelijk kan ik binnen +/- een jaar de stap zetten naar een sys/cloud admin profiel.
Herkenbaar al had ik wel een redelijk goed diplima maar dat maakte ZERO indruk. Ik was als junior ontslagen in 2003 en ik dacht: "Ach ja binnen de maand heb ik terug werk."

10 maanden later was ik nog steeds werkloos. Het is soms een harde wereld. :tongue:

En dan tem 2007 --> Deurke dicht. Ik ben dan gedurende die periode in een magazijn gaan werken als orderpicker en later deeltijds als administratief bediende.

W1: 2000 - 2003 - 3 jaar
10 maanden aan het stempellokaal
W2: 2004 - 2007 - 4 jaar
W3: 2008 - 2010 - 3 jaar
W4: 2011 - Heden - 12 jaar
 
Onderwijsinterims, als je onderwijsnetten als één werkgever ziet, dan toch wel een aantal jaar bij dezelfde. Jobkes in de ‘privé’ nooit echt langer dan een jaar, anderhalf jaar bij dezelfde. Nadeel aan depressie die niet echt opgelost geraakt, dan trappel je dat een poosje plat om toch weer een inzinking te doen.
 
Na 7 jaar zit ik nog steeds bij mijn eerste werkgever, maar ben wel in mijn derde functie bezig intussen.
 
Terug
Bovenaan