Hielspoor

Horse

Well-known member
Mijn kinesist denkt dat ik hielspoor heb. Als ik wat google, vrees ik dat hij gelijk heeft. Ik moet volgens hem naar het ziekenhuis om dit te laten bevestigen, maar ik zou liever eerst zo’n kous kopen. Kost amper €20 maar ik lees overal dat dit enorm helpt. Iemand ervaring mee met zo’n kous? Tijdens het lopen geen last, maar vooral tijdens het wandelen.
 
Mijn kinesist denkt dat ik hielspoor heb. Als ik wat google, vrees ik dat hij gelijk heeft. Ik moet volgens hem naar het ziekenhuis om dit te laten bevestigen, maar ik zou liever eerst zo’n kous kopen. Kost amper €20 maar ik lees overal dat dit enorm helpt. Iemand ervaring mee met zo’n kous? Tijdens het lopen geen last, maar vooral tijdens het wandelen.

Hier waren de steunzolen met kussentjes ter hoogte van de hiel de redding!
Nog nooit gehoord van een kous die hielspoor verhelpt 🤔
 
Hier waren de steunzolen met kussentjes ter hoogte van de hiel de redding!
Nog nooit gehoord van een kous die hielspoor verhelpt 🤔
Hier vooral een paar zeer goede wandelschoenen. Ik draag nu altijd en overal wandelschoenen van Lowa. Nooit nog last van gehad
 
Schoenen zijn sowieso iets waar veel verschil op zit. Sinds ik de combinatie tussen Van Bommel & fatsoenlijke steunzolen gebruik heb ik echt véél minder last van mijn platvoeten.
 
Hier ook jaren geleden een tijdje last van gehad, vooral bij één bepaalde sportschoen.
Steunzolen met kussentjes aan de hielen waren hier ook de redding.
 
Ik heb mezelf van een beginnende hielspoor af geholpen door oefeningen/stretches/massagetechnieken. Online vind je hier veel informatie over. Het zijn geen schadelijke oefeningen, dus je kan altijd eens proberen of het werkt.
 
Hierbij blaas ik dit topic nieuw leven in.

Shockwavetherapie, ken ik niet maar ga ik eens navragen bij mijn peut.

Opnieuw last van hielspoor en de harde halve zooltjes helpen wel iets maar zijn alsnog erg hard en dat voelt niet fijn. Ik heb ooit zachte gel (halve)zooltjes gehad en was heel prettig, alsof je hielmassage kreeg. En ik weet niet meer waar ze vandaan waren. Misschien heeft iemand van hier ze ooit gezien? Het zou zo schelen bij het lopen.
 
Hierbij blaas ik dit topic nieuw leven in.

Shockwavetherapie, ken ik niet maar ga ik eens navragen bij mijn peut.

Opnieuw last van hielspoor en de harde halve zooltjes helpen wel iets maar zijn alsnog erg hard en dat voelt niet fijn. Ik heb ooit zachte gel (halve)zooltjes gehad en was heel prettig, alsof je hielmassage kreeg. En ik weet niet meer waar ze vandaan waren. Misschien heeft iemand van hier ze ooit gezien? Het zou zo schelen bij het lopen.
Viscoheel?
 
Hierbij blaas ik dit topic nieuw leven in.

Shockwavetherapie, ken ik niet maar ga ik eens navragen bij mijn peut.

Opnieuw last van hielspoor en de harde halve zooltjes helpen wel iets maar zijn alsnog erg hard en dat voelt niet fijn. Ik heb ooit zachte gel (halve)zooltjes gehad en was heel prettig, alsof je hielmassage kreeg. En ik weet niet meer waar ze vandaan waren. Misschien heeft iemand van hier ze ooit gezien? Het zou zo schelen bij het lopen.
Heb dat 1x laten doen. Deed wel zeer op het moment zelf ze.

Heb nu steunzolen waardoor ik geen last er meer van heb gelukkig.
 
Terug
Bovenaan