Heb jij een lief?

Heb jij een lief?

• Ja, iemand van het andere geslacht

Stemmen: 302 68,0%
  • Ja, iemand van hetzelfde geslacht

Stemmen: 17 3,8%
  • Nee, bewuste keuze

Stemmen: 20 4,5%
  • Nee, maar wel op zoek

Stemmen: 46 10,4%
  • Nee, maar wel verliefd

Stemmen: 1 0,2%
  • Nee, en nog nooit een partner gehad

Stemmen: 33 7,4%
  • Nee, iets gaan drinken en we zien wel?

Stemmen: 18 4,1%
  • Andere: ik heb een antwoord dat niet in de lijst staat

Stemmen: 7 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    444
Wat een vreemd topic om te lezen. Westerse vrouwen zijn dit, Oosterse vrouwen zijn dat, hierboven een onderscheid tussen lower class - middle class - expats met alle voor- en nadelen...

Ik denk dat het voor iedereen met relatieproblemen in eerste instantie een goed idee is om deze thread af te sluiten en hier gewoon niet meer te komen. Gooi tinder van uw gsm en stop met naar artificiële datingevents te gaan, ik kan de wanhoop bijna ruiken. Werk aan jezelf, groei in je interesses en wees oprecht geïnteresseerd in anderen. Als je niemand tegenkomt ga je zo ook gelukkig zijn, want je gaat gelukkig zijn met jezelf. En paradoxaal genoeg ga je dan natuurlijk wel iemand tegenkomen, want mensen houden van zulke personen.

En vergeet niet om de andere mens in eerste instantie te benaderen als een individu. Vreemd dat ik dat moet schrijven, maar als ik hier lees hoe vrouwen in allerlei categorieën worden geduwd dat blijkbaar geen vanzelfsprekende kennis.

Voor alle duidelijkheid ge moet mijn tekst puur bekijken als een analyse na een 3-tal jaren verschillende vrouwen ge-date te hebben in Azië,
ik ben nog steeds goed bevriend met zo goed als iedereen (en dan heb ik ik niet over FWB, want dat werkt niet naar mijn mening).

Ik kan gerust begrijpen dat je na het lezen denkt: "no wonder dat die nog alleen is, als je zo iedereen steriel in hokjes steekt", en daar geef ik niet eens geheel ongelijk in. Maar das geen instelling die ik heb tijdens kennismakingsfase van een persoon of individu, ik heb goeie vrienden in alle lagen van de bevolking, arm, rijk, zwart, wit, moslim, hindoe.

Maar qua dating, bekijk ik alles echter op zo'n pragmatische wijze in functie wat longterm slaagkans heeft, dat het van in de beginne al eigenlijk gedoemd is om te mislukken. En als ge een aantal jaren single zijt, wordt ge echt gewoon een moeilijke mens, moeite om mensen verder toe te laten, 't is zo belachelijk gemakkelijk om single te zijn.. man.

Laatst bewerkt:
Ik ken twee Aziatische vrouwen (Chinese) die allebei vanuit China zijn overgekomen en allebei gehuwd zijn met een Belg. Ze hebben gestudeerd ginder, spreken ondertussen ook vrij vlotjes Nederlands (Ik kan het weten lol, ik ken ze allebei vrij goed ;)) en ze werken allebei al jaren, full time in België.

Dus het kan wel. Ze zijn allebei inderdaad wel van de middenklasse. Dat jij zegt dat de meesten daarvan een bagage meedragen en/of al kindjes hebben klopt wel, MAAR dat geldt eveneens in België hoor, van het moment dat je een bepaalde leeftijd gepasseerd bent. Ik zie het verschil daar niet.

Het klopt wel dat de familie daar erg belangrijk is. (Nog véél belangrijker dan in België) Daar moet je inderdaad blijkbaar mee opletten. Zeker als je het gaat zoeken buiten de middenstand. Daarmee ben ik het wel eens.

Voor alle duidelijkheid ge moet mijn tekst puur bekijken als een analyse na een 3-tal jaren verschillende vrouwen ge-date te hebben in Azië,
ik ben nog steeds goed bevriend met zo goed als iedereen (en dan heb ik ik niet over FWB, want dat werkt niet naar mijn mening).
Idem, maar dan West+Oost-Europa, en Afrika, en meer dan 8 jaar :baard: 'ervaring'.

Ik wil graag iets kwijt en ik weet eigenlijk niet zo goed in welk topic ik dit het best kan plaatsen, maar ik denk dit het meest voor de hand liggende topic is. Ik ben gisteren gebotst met een van mijn beste vriendinnen (mss wel mijn beste) over een bepaald onderwerp en dat ging dus over 'meer dan vriendschap' aka een relatie.

Even een korte situatieschets: Ik ken die persoon al bijna tien jaar, sinds de middelbare school. In het begin had ik enorm veel interesse in haar, maar dat was niet wederzijds toen. Ik ben uiteindelijk verder gegaan maar we hebben wel altijd contact gehouden en na al die jaren hebben wij toch een hechte band gecreëerd. Wij konden altijd bij elkaar terecht als wij problemen hadden en dergelijke, soms praatten wij dagen aan een stuk, soms hoorden we elkaar weken niet. Dit gaat dan over een tijdspannen van jaren hè.

Nu een tweetal weken terug begon zij opeens veel naar mij te sturen, maar deze week begon het mij redelijk te storen. Ik heb de hele week de late gehad tot 22u en elke dag kreeg ik vlak nadat ik gedaan had berichten van haar. Ik denk dat ik niet alleen ben als ik zeg dat dat vlak na een werkdag niet altijd plezant is. Ik heb soms ook nood aan rust.

Dus ik heb haar toen op een vriendelijke, maar duidelijk manier gezegd dat ze mij niet elke dag moet sturen. Zij wou dan graag weten waar ze stond, hoe ik haar zag en dergelijke. Ik heb toen gezegd dat ze voor mij een hele goede vriendin is, maar dat er voor mij niet meer inzit mede omdat ik haar al bijna 10 jaar ken. Dit kon ze duidelijk niet verkroppen en ze begon mij te verwijten dat ik dit eerder moest zeggen en dat ik een grote leugenaar ben. Wanneer is eerder? Waarom moet ik zeggen dat er voor mij niets meer inzit dan vriendschap? Hoe kan ik liegen tegen haar als ik de laatste tijd nooit interesse heb getoond in haar om er een relatie mee te beginnen? Dan is het toch duidelijk dat het voor mij puur vriendschap is. Het is in mijn ogen juist omgekeerd. Zij wou duidelijk meer, dan is het toch aan haar om daarnaar te hinten of het gewoon duidelijk te maken aan mij?

Nu voel ik mij redelijk kut omdat onze band is beschadigd, terwijl ik eigenlijk niets verkeerd heb gezegd of gedaan. Volgens mezelf dan toch. Ik heb geprobeerd om het verhaal kort maar zo duidelijk mogelijk te brengen. Indien er iets niet duidelijk is, wil ik dat gerust verduidelijken.

Als je haar als vriendin niet wilt verliezen, probeer extra zachtaardigheid uit te leggen dat je haar enkel als een vriendin ziet ipv "kort maar duidelijk" te zijn.

Wie weet zag ze signalen die er niet waren en heeft ze (onterecht) het gevoel dat je haar aan het lijntje hebt gehouden.
Haar reactie lijkt me niet helemaal correct en dat mag je zeker duidelijk maken maar probeer begrip te hebben.
Iedereen reageert anders op afwijzing.
Het is op zich wel goed dat ze het onderwerp naar boven heeft gebracht, daar was ook wat moed voor nodig.

Als je de klik echter niet voelt dan voel je die niet.
Daar is weinig aan te doen of aan uit te leggen (zelf al was dat gevoel er bij jou ooit wel vroeger)
Jij verdient iemand waarbij je dat wel voelt en zij ook.
Een relatie waarbij 1 van beide of beiden het niet 100% voelen van bij het begin is geen goed idee (trust me...)

Mss moet je eens bellen met mekaar.
Via geschreven berichten komt de toon niet altijd goed over.

Je kan haar dan ook laten weten dat je het jammer zou vinden dat dit jullie band zou verstoren.
Op korte termijn is het wsl wel beter om even een time-out te nemen maar dat kan je dan nog samen bespreken ipv gewoon te beginnen negeren.

Als je hoop hebt, haal je dat uit elk positief woord, uit elke fractie van aandacht.
Je stuurt direct terug? Yesss, hij denkt ook aan mij!
Hij stuurt me een compliment (en dat vrienden elkaar een compliment geven is nu ook niet zo uitzonderlijk): zie je wel, hij voelt iets voor me!
Zij heeft in elk signaal een bevestiging gezien.
Jij had geen flauw idee dat er signalen waren.
Volgens mij hebben jullie beide gelijk. 😉
Als de vriendschap je iets waard is, zou ik zeker terugkoppelen. Genre "ik heb wat bot gereageerd omdat ik moe was, je me compleet overviel en ik ècht geen flauw idee had over jouw gevoelens naar mij toe. Helaas heb ik totaal geen romantische gevoelens voor jou, al ben je een prachtmadam op vele vlakken! Ik zou het dan ook heel jammer vinden je als vriendin te verliezen maar als je wat ruimte nodig hebt, heb ik daar zeker begrip voor. "

Als je hoop hebt, haal je dat uit elk positief woord, uit elke fractie van aandacht.
Hij stuurt me een compliment (en dat vrienden elkaar een compliment geven is nu ook niet zo uitzonderlijk): zie je wel, hij voelt iets voor me!
Als de vriendschap je iets waard is, zou ik zeker terugkoppelen. Genre "ik heb wat bot gereageerd omdat ik moe was, je me compleet overviel en ik ècht geen flauw idee had over jouw gevoelens naar mij toe. Helaas heb ik totaal geen romantische gevoelens voor jou, al ben je een prachtmadam op vele vlakken! Ik zou het dan ook heel jammer vinden je als vriendin te verliezen maar als je wat ruimte nodig hebt, heb ik daar zeker begrip voor. "
(y)👌 Dit... Perfectie.

Als je haar als vriendin niet wilt verliezen, probeer extra zachtaardigheid uit te leggen dat je haar enkel als een vriendin ziet ipv "kort maar duidelijk" te zijn.
Wie weet zag ze signalen die er niet waren en heeft ze (onterecht) het gevoel dat je haar aan het lijntje hebt gehouden.
Haar reactie lijkt me niet helemaal correct en dat mag je zeker duidelijk maken maar probeer begrip te hebben.
Iedereen reageert anders op afwijzing.
Het is op zich wel goed dat ze het onderwerp naar boven heeft gebracht, daar was ook wat moed voor nodig.

Als je de klik echter niet voelt dan voel je die niet.
Daar is weinig aan te doen of aan uit te leggen (zelf al was dat gevoel er bij jou ooit wel vroeger)
Jij verdient iemand waarbij je dat wel voelt en zij ook.
Een relatie waarbij 1 van beide of beiden het niet 100% voelen van bij het begin is geen goed idee (trust me...)

Mss moet je eens bellen met mekaar.
Via geschreven berichten komt de toon niet altijd goed over.

Je kan haar dan ook laten weten dat je het jammer zou vinden dat dit jullie band zou verstoren.
Op korte termijn is het wsl wel beter om even een time-out te nemen maar dat kan je dan nog samen bespreken ipv gewoon te beginnen negeren.

Bedankt voor jullie reacties.

De vriendschap is mij uiteraard veel waard, want anders zou ik er mijzelf niet kut over voelen en dit hier niet gepost hebben. Ik ga haar binnen enkele dagen zeker iets terug sturen, maar momenteel ga ik het even laten rusten. Tenzij ze mij opeens uit haar eigen gaat sturen, maar dat verwacht ik op dit moment niet.

Nu begrijp ik het ook wel wat meer van haar kant, dus dat kan ik zeker meenemen naar het eerstvolgende gesprek. Ben benieuwd hoe dit gaat vorderen, want wij konden echt met quasi elk probleem bij elkaar terecht. Zou zeer jammer zijn mocht dit nu niet meer kunnen.

Let op dat ge vooral op uw eigen manier en woorden communiceert. Mulan haar boodschap is wel ok van content, maar de vorm is misschien heel anders dan hoe gij normaal communiceert. En dan legt ge enkel nadruk op de verandering, en dat ge alles heel anders benadert.

Terug
Bovenaan