Heb jij een lief?

Heb jij een lief?

  • Ja, iemand van het andere geslacht

    Stemmen: 268 66,2%
  • Ja, iemand van hetzelfde geslacht

    Stemmen: 18 4,4%
  • Nee, bewuste keuze

    Stemmen: 18 4,4%
  • Nee, maar wel op zoek

    Stemmen: 46 11,4%
  • Nee, maar wel verliefd

    Stemmen: 1 0,2%
  • Nee, en nog nooit een partner gehad

    Stemmen: 29 7,2%
  • Nee, iets gaan drinken en we zien wel?

    Stemmen: 17 4,2%
  • Andere: ik heb een antwoord dat niet in de lijst staat

    Stemmen: 8 2,0%

  • Totaal aantal stemmers
    405
Ik zou wel willen vermelden dat je waarschijnlijk niet in een relatie met iemand uit het buitenland wikt zijn als je in het binnenland evengoed iemand kan vinden waar het met klikt. Ik spreek uit ervaring. Toch heel moeilijk als 1 van de 2 permanent moet verhuizen. Het is ook allemaal zoveel makkelijker als je jezelf kan uitdrukken in dezelfde taal.

Dus op reis gaan om van het straat te geraken is geen goed plan. Maar als het dan wel georganiseerd is, met landgenoten,... waarom niet.
 
Die Thaise vrouwkes van in de 20 pappen ook aan met gepensioneerde Belgen voor hun schoon ogen :rofl:

Ik lees hier overal trek naar het buitenland dit, trek naar het buitenland dat.

Uit ervaring, landen waar de vrouwen zich smijten naar westerlingen is inderdaad echt geen cadeau. Zit (niet thailand) nu zelf bijna 3 jaar in't oosten, ben geen fotomodel, ma ook genen trol, als je wil plezier maken, 3x per dag als het moet met een verschillende, maar iets serieus how maar..... fameuzen hoek af bij de gemiddelde vrouw hier. Ik ben nu niet gepensioneerd, maar daten in Azië is gewoon een regelrechte ramp.

Tegelijkertijd weet ik ook niet of ik ooit nog een westerse vriendin zou willen.. Daarbijkomstig hoe langer ge single zijt, hoe absurder ook uw verwachtingspatroon is of wordt qua partner, 't ligt dus ook aan mij quoi, ma bon dat terzijde.

Long story short 't is echt compleet naar de kloten voor mij 🤦‍♂️
 
Laatst bewerkt:
Long story short 't is echt compleet naar de kloten voor mij 🤦‍♂️
😂 Good positive thinking. Maarja, zelfkennis is het begin van alle wijsheid.

Ik zou wel willen vermelden dat je waarschijnlijk niet in een relatie met iemand uit het buitenland wikt zijn als je in het binnenland evengoed iemand kan vinden waar het met klikt. Ik spreek uit ervaring. Toch heel moeilijk als 1 van de 2 permanent moet verhuizen. Het is ook allemaal zoveel makkelijker als je jezelf kan uitdrukken in dezelfde taal.

Dus op reis gaan om van het straat te geraken is geen goed plan. Maar als het dan wel georganiseerd is, met landgenoten,... waarom niet.

Dat is waar, veel Belgen ben ik niet tegengekomen destijds. Nederlanders daarentegen genoeg 😁.
Iets anders is wel dat je leert uit je comfortzone te komen. Niet per se dat ik opeens de meest extraverte persoon ben geworden, maar toch leer je wel makkelijk random gespreksonderwerpen te beginnen met random mensen.
En daarnaast is het ook weer een interessant gesprek wat je op je toekomstige dates kan gebruiken. Personen die niet veel doen in hun leven lijken mij ook niet de meest interessante mensen om mee op date te gaan. (Ik bedoel niet alleen reizen he, ook gewoon activiteiten. Ipv Netflix als hobby te noemen) Alhoewel nu met corona iedereen wel een beetje "saaier" is geworden.
 
Ik zou wel willen vermelden dat je waarschijnlijk niet in een relatie met iemand uit het buitenland wikt zijn als je in het binnenland evengoed iemand kan vinden waar het met klikt. Ik spreek uit ervaring. Toch heel moeilijk als 1 van de 2 permanent moet verhuizen. Het is ook allemaal zoveel makkelijker als je jezelf kan uitdrukken in dezelfde taal.

Dus op reis gaan om van het straat te geraken is geen goed plan. Maar als het dan wel georganiseerd is, met landgenoten,... waarom niet.

Ik lees hier overal trek naar het buitenland dit, trek naar het buitenland dat.

Uit ervaring, landen waar de vrouwen zich smijten naar westerlingen is inderdaad echt geen cadeau. Zit (niet thailand) nu zelf bijna 3 jaar in't oosten, ben geen fotomodel, ma ook genen trol, als je wil plezier maken, 3x per dag als het moet met een verschillende, maar iets serieus how maar..... fameuzen hoek af van de gemiddelde vrouw hier. Ik ben nu niet gepensioneerd, maar daten in Azië is gewoon een regelrechte ramp.

Tegelijkertijd weet ik ook niet of ik ooit nog een westerse vriendin zou willen.. Daarbijkomstig hoe langer ge single zijt, hoe absurder ook uw verwachtingspatroon is of wordt qua partner, 't ligt dus ook aan mij quoi, ma bon dat terzijde.

Long story short 't is echt compleet naar de kloten voor mij 🤦‍♂️
Desondanks ik mijn vrouw in het buitenland heb leren kennen vind ik de "raad" niet zo simpel als verlaat België en ga dan wat daten. Wat ik wel vind is dat als je hier dingen hoort/leest als "ik was 25 en maagd, dan denken de mensen dat er iets scheelt" of idem bij 30 en single, dan kan het heel bevrijdend zijn om te verhuizen (moet niet permanent zijn). Dat klinkt drastisch, maar dat is ook omdat wij Belgen zijn, mensen die gemiddeld gezien amper mobiliteit vertonen omdat we 1u rijden "ver" vinden.

Zit je in zo'n dorp/gemeente waar iedereen elkaar kent, je met je dichte vriendengroepje elke week (pre-corona) hetzelfde doet, en de mogelijke combinaties voor een relatie al min of meer zijn gepasseerd: probeer eens gewoon naar een stad te gaan. Het aantal mensen van 25+ die daar single is en daar geen graten in ziet lijkt me daar hoger gewoon.

Zelf wat tinderdates met expats gehad, en ik vond dat ook gewoon verfrissend, zie vorige post. Later dan voor mijn werk een jaar naar het buitenland gegaan en dat vond ik helemaal bevrijdend eerlijk gezegd. Niemand kent je. Tinder aan, met de perfecte motivatie: je bent nieuw en je wil mensen leren kennen. Meer dates gehad dan de voorbije 10 jaar, door een combinatie van meer zelfvertrouwen maar ook gewoon meer ervaring met small talk en zo'n zaken. Zo mijn vrouw leren kennen, we hadden gewoon veel gemeen (op onze hele cultuur na :) ), beiden al wat gereisd, beiden nu in een land dat niet het onze was, enz.

Uiteraard, zoals Satkan zegt is het niet eenvoudig hé. Ik heb vaak gedacht dat we het onszelf moeilijk maakten, iemand naar hier halen (ons geval) is een berg administratie, en sowieso begin je hier als nieuwkomer met een achterstand. Maar uiteindelijk blij dat we ervoor zijn gegaan.

Wat ik wel wil zeggen is dat de eerste motivatie voor mij altijd moet zijn dat je iets wil voor jezelf, uit interesse of whatever, niet om iemand te vinden. Je hoort dat (hier en elders): doe avondschool, ga kooklessen volgen, doe een singlesreis, ... Uiteindelijk vind ik alles veel minder geforceerd als je vertrekt met de mindset dat je iets wil doen en je dan wel ziet. Ook avondschool gevolgd uit interesse trouwens, 7 jaar in het gezelschap van gepensioneerden hielp mijn liefdesleven niet echt, maar het was wel leuk. Idem met mijn periode in het buitenland, ik had daar een job, het was geen reis met als doel iemand op te scharrelen.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik wel wil zeggen is dat de eerste motivatie voor mij altijd moet zijn dat je iets wil voor jezelf, uit interesse of whatever, niet om iemand te vinden. Je hoort dat (hier en elders): doe avondschool, ga kooklessen volgen, doe een singlesreis, ... Uiteindelijk vind ik alles veel minder geforceerd als je vertrekt met de mindset dat je iets wil doen en je dan wel ziet.

******WALL-OF-TEXT************************************

Dat is ook mijn mindset, in het leven moet je dingen proberen vind ik, seizing opportunities. Kreeg de kans om buitenland te werken dus gewoon kans genomen. Als je het geluk hebt om 80 te worden en dan vol regrets zitten, liever niet.

Anyway genoeg gefilosofeer, afgezien van de Exotische Liefde Johnny toestanden is het gewoon echt gedoe.

- Lower class meisjes zonder werkmentaliteit: Gebruiken meestal hun looks om dingen gedaan te krijgen,
begin er niet aan want financieel gepluimd. Hun cultuur is ook rond familie gebouwd, dus je wordt verwacht om ganse familie en aangetrouwden te ondersteunen. En het gaat hem niet om dat ik niemand wil ondersteunen, ik doe niet anders dan NGOs ondersteunen,
maar er ben geen ATM.

- Lower class meisjes met werkmentaliteit: Niet voldoende opleiding genoten om het intellectueel boeiend te houden.
Heel onderdanig. Klinkt tof, maar een partner die constant voor validatie vraagt en staat te wachten op een opdracht, zot worden.

- Middle class: Meisjes die degelijke opleiding hebben genoten, werken, en beetje well-traveled zijn, zo zijn er natuurlijk,
Ik heb echter de indruk dat de meeste al hoop baggage hebben i.e. single moms. Diegene die het niet zijn, zitten wrs zelf in het buitenland,
ofwel in de medische sector. Medische sector heb je dan weer het probleem dat zij niet professioneel mobiel kunnen zijn omdat medische diploma's meestal niet erkend worden in het buitenland. Heb er zo een paar gedate, na bepaalde periode gewoon mee gestopt vanwege dat.

-Upper class: Nog meer financieel gepluimd, je hebt ook relatief weinig kans om er eentje aan de haak te slaan,
die zijn meestal zo rijk dat ze voor rijke locals gaan. Meestal ook te veel focus op materialistische dingen.

-Expats: Leven veelal in hun beperkt narrow-minded expat bubbeltje, veelal materialistisch ook.
De expat vrouwen met een mindset die samenvalt met de mijne, zijn allemaal vertrokken, omdat het zo een toxische dating cultuur is. Als man wordt je constant overspoeld met aandacht, de meeste zelfzeker vrouw wordt in dit land onzeker denk ik, discussies etc. En als man moet ge zot sterk zijn om er allemaal aan te weerstaan.

Van mijn vriendengroep daar is 98% vrouwen, misschien 2 of 3 waar ik misschien een relatie mee zou overwegen, maar elk excuus is dan ook weer goe genoeg om het niet te doen. Eén is anesthesist, niet professioneel mobiel dus gewoon vrienden, 2de heeft eigen tech business, maar dochterje, dus vrienden, de derde is over-the-top emotioneel soms, dus vrienden.

Anyway, voor zoverre het nog niet duidelijk was er zijn kosten aan mij :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Wat een vreemd topic om te lezen. Westerse vrouwen zijn dit, Oosterse vrouwen zijn dat, hierboven een onderscheid tussen lower class - middle class - expats met alle voor- en nadelen...

Ik denk dat het voor iedereen met relatieproblemen in eerste instantie een goed idee is om deze thread af te sluiten en hier gewoon niet meer te komen. Gooi tinder van uw gsm en stop met naar artificiële datingevents te gaan, ik kan de wanhoop bijna ruiken. Werk aan jezelf, groei in je interesses en wees oprecht geïnteresseerd in anderen. Als je niemand tegenkomt ga je zo ook gelukkig zijn, want je gaat gelukkig zijn met jezelf. En paradoxaal genoeg ga je dan natuurlijk wel iemand tegenkomen, want mensen houden van zulke personen.

En vergeet niet om de andere mens in eerste instantie te benaderen als een individu. Vreemd dat ik dat moet schrijven, maar als ik hier lees hoe vrouwen in allerlei categorieën worden geduwd dat blijkbaar geen vanzelfsprekende kennis.
 
Wat een vreemd topic om te lezen. Westerse vrouwen zijn dit, Oosterse vrouwen zijn dat, hierboven een onderscheid tussen lower class - middle class - expats met alle voor- en nadelen...

Ik denk dat het voor iedereen met relatieproblemen in eerste instantie een goed idee is om deze thread af te sluiten en hier gewoon niet meer te komen. Gooi tinder van uw gsm en stop met naar artificiële datingevents te gaan, ik kan de wanhoop bijna ruiken. Werk aan jezelf, groei in je interesses en wees oprecht geïnteresseerd in anderen. Als je niemand tegenkomt ga je zo ook gelukkig zijn, want je gaat gelukkig zijn met jezelf. En paradoxaal genoeg ga je dan natuurlijk wel iemand tegenkomen, want mensen houden van zulke personen.

En vergeet niet om de andere mens in eerste instantie te benaderen als een individu. Vreemd dat ik dat moet schrijven, maar als ik hier lees hoe vrouwen in allerlei categorieën worden geduwd dat blijkbaar geen vanzelfsprekende kennis.
Goh, omdat ik vermoed dat het over die expats dan op mij gericht is, ik bedoel gewoon dat het soms helpt om uit je omgeving te breken en mensen op te zoeken die dit ook hebben gedaan. Het was natuurlijk nogal stereotyp geschreven.

Verder kan ik enkel akkoord gaan met jouw post hoor.
 
Wat een vreemd topic om te lezen. Westerse vrouwen zijn dit, Oosterse vrouwen zijn dat, hierboven een onderscheid tussen lower class - middle class - expats met alle voor- en nadelen...

Ik denk dat het voor iedereen met relatieproblemen in eerste instantie een goed idee is om deze thread af te sluiten en hier gewoon niet meer te komen. Gooi tinder van uw gsm en stop met naar artificiële datingevents te gaan, ik kan de wanhoop bijna ruiken. Werk aan jezelf, groei in je interesses en wees oprecht geïnteresseerd in anderen. Als je niemand tegenkomt ga je zo ook gelukkig zijn, want je gaat gelukkig zijn met jezelf. En paradoxaal genoeg ga je dan natuurlijk wel iemand tegenkomen, want mensen houden van zulke personen.

En vergeet niet om de andere mens in eerste instantie te benaderen als een individu. Vreemd dat ik dat moet schrijven, maar als ik hier lees hoe vrouwen in allerlei categorieën worden geduwd dat blijkbaar geen vanzelfsprekende kennis.

Voor alle duidelijkheid ge moet mijn tekst puur bekijken als een analyse na een 3-tal jaren verschillende vrouwen ge-date te hebben in Azië,
ik ben nog steeds goed bevriend met zo goed als iedereen (en dan heb ik ik niet over FWB, want dat werkt niet naar mijn mening).

Ik kan gerust begrijpen dat je na het lezen denkt: "no wonder dat die nog alleen is, als je zo iedereen steriel in hokjes steekt", en daar geef ik niet eens geheel ongelijk in. Maar das geen instelling die ik heb tijdens kennismakingsfase van een persoon of individu, ik heb goeie vrienden in alle lagen van de bevolking, arm, rijk, zwart, wit, moslim, hindoe.

Maar qua dating, bekijk ik alles echter op zo'n pragmatische wijze in functie wat longterm slaagkans heeft, dat het van in de beginne al eigenlijk gedoemd is om te mislukken. En als ge een aantal jaren single zijt, wordt ge echt gewoon een moeilijke mens, moeite om mensen verder toe te laten, 't is zo belachelijk gemakkelijk om single te zijn.. man.
 
Laatst bewerkt:
Ik ken twee Aziatische vrouwen (Chinese) die allebei vanuit China zijn overgekomen en allebei gehuwd zijn met een Belg. Ze hebben gestudeerd ginder, spreken ondertussen ook vrij vlotjes Nederlands (Ik kan het weten lol, ik ken ze allebei vrij goed ;)) en ze werken allebei al jaren, full time in België.

Dus het kan wel. Ze zijn allebei inderdaad wel van de middenklasse. Dat jij zegt dat de meesten daarvan een bagage meedragen en/of al kindjes hebben klopt wel, MAAR dat geldt eveneens in België hoor, van het moment dat je een bepaalde leeftijd gepasseerd bent. Ik zie het verschil daar niet.

Het klopt wel dat de familie daar erg belangrijk is. (Nog véél belangrijker dan in België) Daar moet je inderdaad blijkbaar mee opletten. Zeker als je het gaat zoeken buiten de middenstand. Daarmee ben ik het wel eens.
 
Voor alle duidelijkheid ge moet mijn tekst puur bekijken als een analyse na een 3-tal jaren verschillende vrouwen ge-date te hebben in Azië,
ik ben nog steeds goed bevriend met zo goed als iedereen (en dan heb ik ik niet over FWB, want dat werkt niet naar mijn mening).
Idem, maar dan West+Oost-Europa, en Afrika, en meer dan 8 jaar :baard: 'ervaring'.
 
Terug
Bovenaan