Heb jij een lief?

Heb jij een lief?

  • Ja, iemand van het andere geslacht

    Stemmen: 268 66,2%
  • Ja, iemand van hetzelfde geslacht

    Stemmen: 18 4,4%
  • Nee, bewuste keuze

    Stemmen: 18 4,4%
  • Nee, maar wel op zoek

    Stemmen: 46 11,4%
  • Nee, maar wel verliefd

    Stemmen: 1 0,2%
  • Nee, en nog nooit een partner gehad

    Stemmen: 29 7,2%
  • Nee, iets gaan drinken en we zien wel?

    Stemmen: 17 4,2%
  • Andere: ik heb een antwoord dat niet in de lijst staat

    Stemmen: 8 2,0%

  • Totaal aantal stemmers
    405
maar ik ben al redelijk tevreden van mezelf buiten pakweg 2 jaar terug.

- was van plan (en nu nog) om een groepsreis mee te doen, om zo nieuwe mensen te leren kennen
- speeddates meegedaan, en mss later nog eens. al moet je daar wel redelijk sterk staan mentaal
- pak kg’s kwijt (ja dankzij de tips van puni en carrion :unsure: )
- van 0,0 sportief naar redelijk veel

Dus voor mij al pak positiever dan jaren terug. Alleen moet je op Tinder & FB dating veeeeel geluk hebben dat de puzzel-stukjes in elkaar vallen. Zeker voor mij
Moet je daar de vrouwen leren kennen? Nee wrs niet.
Ik zou ook direct liever face to face praten in een cafe, festival, enz... (als ze mij aanspreken)
Al is dat voor mij wel nog een stap, je weet wel; Alleen moet je daar serieus voor opladen, en ik spreek niet iemand snel aan...
 
Ik durf er bijna 1000€ op zetten dat je die nummer nog hebt.
Toch net eens gechecked, want ondanks ik eens goed kuis heb gehouden in toen nutteloze contacten in m'n gsm paar jaar geleden, kon ze door de mazen van het net geglipt zijn. Maar neen, ze is er effectief niet meer. Bedankt voor de € 1000 alvast. Stuur ik je m'n rekening nr. of betaal je in bitcoins?

Ga samen met de kinxton. Misschien wel voorbereiden op de gevangenissen daar want met westerse stalkers en seks toeristen lachen ze daar niet.
Ge spreekt precies uit ervaring, ginder teveel gestalkt en gesekstoerist ofzo @straight_six? Geraak je wel nog binnen in die landen?

Mijn ervaringen waren toch anders hoor... Op m'n passpoort heb ik één volle pagina stempels van Oekraïne, en sinds vorige week een volle met Belarus... Go figure.

- was van plan (en nu nog) om een groepsreis mee te doen, om zo nieuwe mensen te leren kennen
- speeddates meegedaan, en mss later nog eens. al moet je daar wel redelijk sterk staan mentaal

Ik zou ook direct liever face to face praten in een cafe, festival, enz... (als ze mij aanspreken)
Al is dat voor mij wel nog een stap, je weet wel; Alleen moet je daar serieus voor opladen, en ik spreek niet iemand snel aan...
Dan maak je zeer weinig kans man, en nog minder in België dan, tenzij je gelooft in sprookjes of film scènes waar 2 verlegen mensen mekaar toevallig ontmoeten en verliefd worden, of waar je (of zij) op café per ongeluk een pintje morst om een gesprek aan te knopen, of je over de langverwachte Heilige Maria valt die uit de Hemel gevallen is en ze even verlegen is als jij. Maar dan moet je ze ook nog echt leuk vinden...

Na het vermageren dankzij sport & dieet, wat je blijkbaar tekstueel gezien dan, GOED hebt volbracht (waar ik dus gefaald heb maar desondanks toch een knap niet-Afrikaans geëmancipeerd niet-uit-op-m'n-geld lief heb), is het tijd om te werken aan je assertiviteit en 'ik-kan-ook-wel-eens-een-asshole-zijn' (je moet daarom geen niceguy douche worden éh...), en dus ECHT werken aan een vrouw kunnen aanspreken vol zelfvertrouwen, no matter what!

Daarvoor heb je genoeg opties, babbelen met een psycholoog bv., een assertiviteitscoach, of (nieuwe) vrienden die tot het uiterste gaan en inzien dat je het moeilijk hebt daarmee, en je ECHT helpen.

Dat laatste heb ik volledig alleen gedaan, zonder psycholoog of enige coaches, puur trial-and-error. En ja, naast het vele falen dan uiteindelijk toch m'n eerste relatie gehad van 3 jaar, waarin m'n zelfvertrouwen & assertiviteit nog meer gegroeid is, vooral omdat ik ook meer sociaal contact had.
 
Ik ben op het punt gekomen dak gewoon aan iemand zou vragen '' Netflix and chill ? '' en alst njet is dan kan het de boom in :unsure:
Single van September maar tbh ik heb weinig zin in altijd terug van 0 beginnen met iemand, heel die smalltalk, eens ne date, eerste kus, blablabla.
Zo is het hier begonnen ;). Beu om iedere lockdown-weekendavond alleen tussen ons 4 muren voor dien tv te zitten. Geregeld stuurden we elkaar welke film/serie we gezien hadden, die we afzonderlijk achteraf keken en ook goed vonden. Eens laten vallen dat we misschien gewoon samen moesten kijken, hij antwoordde vrij snel met ‘dit weekend?’. De tv is uiteindelijk niet aan geweest wat hem de ruimte gaf voor te stellen volgende avond bij hem af te spreken voor een echte hapjes, etentje, netflix en chill. En euhm sindsdien kan ik 3/4e van mijn series niet meer alleen kijken en zijn zijne chromecast en gameconsole naar mijne living verhuisd:p.
 
Zo is het hier begonnen ;). Beu om iedere lockdown-weekendavond alleen tussen ons 4 muren voor dien tv te zitten. Geregeld stuurden we elkaar welke film/serie we gezien hadden, die we afzonderlijk achteraf keken en ook goed vonden. Eens laten vallen dat we misschien gewoon samen moesten kijken, hij antwoordde vrij snel met ‘dit weekend?’. De tv is uiteindelijk niet aan geweest wat hem de ruimte gaf voor te stellen volgende avond bij hem af te spreken voor een echte hapjes, etentje, netflix en chill. En euhm sindsdien kan ik 3/4e van mijn series niet meer alleen kijken en zijn zijne chromecast en gameconsole naar mijne living verhuisd:p.
Amai t gaat precies snel.
 
maar ik ben al redelijk tevreden van mezelf buiten pakweg 2 jaar terug.

- was van plan (en nu nog) om een groepsreis mee te doen, om zo nieuwe mensen te leren kennen
- speeddates meegedaan, en mss later nog eens. al moet je daar wel redelijk sterk staan mentaal
- pak kg’s kwijt (ja dankzij de tips van puni en carrion :unsure: )
- van 0,0 sportief naar redelijk veel

Dus voor mij al pak positiever dan jaren terug. Alleen moet je op Tinder & FB dating veeeeel geluk hebben dat de puzzel-stukjes in elkaar vallen. Zeker voor mij
Moet je daar de vrouwen leren kennen? Nee wrs niet.
Ik zou ook direct liever face to face praten in een cafe, festival, enz... (als ze mij aanspreken)
Al is dat voor mij wel nog een stap, je weet wel; Alleen moet je daar serieus voor opladen, en ik spreek niet iemand snel aan...

Onthou vooral voor jezelf dat je goed bezig bent. 't Is nu uiteraard een kutperiode, maar denk als je tegen dat het kan gewoon die geplande reis doet, misschien eens wat nieuwe hobbies probeert, je zelfvertrouwen vanzelf wel zal groeien.
Focus op nieuwe mensen leren kennen, nieuwe vriendschappen uitbouwen en gelukkig zijn met jezelf. En de kans is heel groot dat ge dan op een dag toevallig, via 1 van die nieuwe vrienden, via datingsites, op speeddate.... eentje tegenkomt die die nieuwe Jonas met een positief zelfbeeld en voldoende zelfvertrouwen ziet zitten. En in tussentijd heb je nieuwe ervaringen opgedaan, nieuwe mensen leren kennen, plezier gemaakt... Dus dat is verre van verloren tijd.

Maar laat u niet wijs maken door Kinxton en consoorten dat je niet goed genoeg zou zijn, onmogelijk hier iemand kan vinden, of welke onzin dan ook.

't Is niet dat ge ne sociaal gehandicapte creep zijt, die moet gaan zoeken naar eentje die dan wel omwille van geld meer water dan wijn wil overwegen.
 
Dat aanspreken is ook iets waar je in moet groeien. De eerste keren is dat awkward as f*ck, maar na een tijdje gaat dat vlotter en vlotter.

Nu mag je natuurlijk nergens naartoe, maar op reis kun je dat makkelijk eens trainen aangezien er je daar toch niemand kent durf je dat ook rapper. En natuurlijk ga je blauwtjes lopen wss meer dan dat het goed gaat. Maar het moet maar 1x goed gaan om vertrokken te zijn.
 
Dat aanspreken is ook iets waar je in moet groeien. De eerste keren is dat awkward as f*ck, maar na een tijdje gaat dat vlotter en vlotter.

Nu mag je natuurlijk nergens naartoe, maar op reis kun je dat makkelijk eens trainen aangezien er je daar toch niemand kent durf je dat ook rapper. En natuurlijk ga je blauwtjes lopen wss meer dan dat het goed gaat. Maar het moet maar 1x goed gaan om vertrokken te zijn.
@Guazala alsof ik die jongen zwart maak en er niks goed is met hem... Sorry als het soms zo klinkt, maar liever eens wat 'wakker schudden' dan brave lieve woordjes te horen zoals een mama met haar pasgeboren kindje... Ieder z'n aanpak natuurlijk.

@straight_six Inderdaad, af en toe proberen en ge zijt vertrokken. Mijn laatste keer was vorige zomer in Belarus, in feite een dag voor ik m'n vriendin leerde kennen. In een restaurant een bloedmooie spierwitte zwartharige deerne, wellicht jobstudente, aangesproken en haar nr. gevraagd. Klungel als ik was heb ik blijkbaar nooit haar nummer opgeslaan... @Damocless5 kan getuigen 😂.
'k Was er nadien toch enkele uren nie goed van, want de dagen nadien heb ik ze niet teruggezien in dat restaurant o_O
Maar intussen was ik toch quasi van 't straat want begon ik te daten met m'n lief.
 
@Guazala alsof ik die jongen zwart maak en er niks goed is met hem... Sorry als het soms zo klinkt, maar liever eens wat 'wakker schudden' dan brave lieve woordjes te horen zoals een mama met haar pasgeboren kindje... Ieder z'n aanpak natuurlijk.

@straight_six Inderdaad, af en toe proberen en ge zijt vertrokken. Mijn laatste keer was vorige zomer in Belarus, in feite een dag voor ik m'n vriendin leerde kennen. In een restaurant een bloedmooie spierwitte zwartharige deerne, wellicht jobstudente, aangesproken en haar nr. gevraagd. Klungel als ik was heb ik blijkbaar nooit haar nummer opgeslaan... @Damocless5 kan getuigen 😂.
'k Was er nadien toch enkele uren nie goed van, want de dagen nadien heb ik ze niet teruggezien in dat restaurant o_O
Maar intussen was ik toch quasi van 't straat want begon ik te daten met m'n lief.
Ah dude, geef het toch op man 😀 Je kan iemand 1, 2 of zelfs 3 keer proberen te helpen, maar dan houdt het toch op hé. Het is inmiddels toch duidelijk dat hij er geen graten in ziet zich op het Oosten te richten? En eigenlijk geef ik hem daarin geen ongelijk. Als zijn zelfvertrouwen niet goed zit, zal hij daar alleen maar de verkeerde types aantrekken en zo de clichés (ivm golddigging) bevestigen waar iedereen hier aan vast lijkt te klampen... Leven en laten leven zou ik zeggen!
 
In een restaurant een bloedmooie spierwitte zwartharige deerne, wellicht jobstudente, aangesproken en haar nr. gevraagd. Klungel als ik was heb ik blijkbaar nooit haar nummer opgeslaan... @Damocless5 kan getuigen 😂.
Ook iets in die aard meegemaakt. Een meisje leren kennen (wel een Belgische) en die zag mij echt zitten. Dus ik de week erachter mee afgesproken om iets samen te gaan doen, maar ik was vergeten dat wij net die week op schoolreis waren dus ja ik ben NIET komen opdagen. Oeps! En ik had haar nummer dus niet.

Nadien heb ik dat meisje nooit nog terug gezien. Ik heb haar dus nooit spijt kunnen betuigen. Ik ben daar toch ook een tijd niet goed van geweest. :tongue:
 
Ah dude, geef het toch op man 😀 Je kan iemand 1, 2 of zelfs 3 keer proberen te helpen, maar dan houdt het toch op hé. Het is inmiddels toch duidelijk dat hij er geen graten in ziet zich op het Oosten te richten? En eigenlijk geef ik hem daarin geen ongelijk. Als zijn zelfvertrouwen niet goed zit, zal hij daar alleen maar de verkeerde types aantrekken en zo de clichés (ivm golddigging) bevestigen waar iedereen hier aan vast lijkt te klampen... Leven en laten leven zou ik zeggen!
Sommigen zullen inderdaad vol ongeloof voor zich blijven uit staren en de realiteit weglachen.
 
Kan iemand hier websites aanbevelen die gratis zijn, om mensen te leren kennen met zicht op relatie? Of fb groepen of zo.
Ik heb geen smartphone, dus moet iets zijn dat op pc toegankelijk is.
Of niet-digitale manieren?
 
Gratis en online dating gaat nooit echt goed samen, naar mijn mening zit dat vol met bots en trolls. Voor alle geslachten, tbh. Hebben de meeste apps niet een website versie? (Weet niet of je tegenwoordig ook kan tinderen in de browser.) OkCupid was wel een goede datingsite op de browser destijds, maar dat is blijkbaar een pure melkkoe geworden.

Buiten de ambachtelijke manieren om iemand te leren kennen kan ik altijd speeddaten aanraden. Maar dat is niet gratis.
 
maar ik ben al redelijk tevreden van mezelf buiten pakweg 2 jaar terug.

- was van plan (en nu nog) om een groepsreis mee te doen, om zo nieuwe mensen te leren kennen
- speeddates meegedaan, en mss later nog eens. al moet je daar wel redelijk sterk staan mentaal
- pak kg’s kwijt (ja dankzij de tips van puni en carrion :unsure: )
- van 0,0 sportief naar redelijk veel

Dus voor mij al pak positiever dan jaren terug. Alleen moet je op Tinder & FB dating veeeeel geluk hebben dat de puzzel-stukjes in elkaar vallen. Zeker voor mij
Moet je daar de vrouwen leren kennen? Nee wrs niet.
Ik zou ook direct liever face to face praten in een cafe, festival, enz... (als ze mij aanspreken)
Al is dat voor mij wel nog een stap, je weet wel; Alleen moet je daar serieus voor opladen, en ik spreek niet iemand snel aan...
Oh, Jonas, heel goed om te horen datge toch al mijlen verder staat dan vroeger precies! Ik ben al een lange tijd niet actief geweest op het forum, maar nu echt wel trots op u! :p

Wat zijn die groepsreizen juist? Opgesloten in nen apres-ski met happy singles?
 
Ik zou niet teveel hoop op zo'n single reis vestigen, er kan veel gebeuren in de tijd tussen het boeken en de reis zelf. Ik heb al eens zo'n reis gedaan naar Cuba en ik denk dat de helft daar ondertussen een lief had thuis.
Ene heeft daar wel een lief opgedaan, nen Fransman die op zijn eentje door het land trok :D
Kans genoeg om een local op te doen, dat wel, maar long term is dat niet natuurlijk :)
 
Ik zou niet teveel hoop op zo'n single reis vestigen, er kan veel gebeuren in de tijd tussen het boeken en de reis zelf. Ik heb al eens zo'n reis gedaan naar Cuba en ik denk dat de helft daar ondertussen een lief had thuis.
Ene heeft daar wel een lief opgedaan, nen Fransman die op zijn eentje door het land trok :D
Kans genoeg om een local op te doen, dat wel, maar long term is dat niet natuurlijk :)
Helpt ook niet echt als je niet sociaal (IRL) en verlegen bent. Ok, de eerste reizen gaan een verlegen iemand wel wat 'forceren' om zich wat meer open te stellen en open te 'bloeien', want ik vermoed dat buiten de geplande activiteiten en samen te eten alleen op je hotelkamer zitten niet echt de bedoeling is... Maar ik denk niet dat het zo erg gesteld is met onze vriend hier.
Dan nog liever een reis waar daten centraal staat terwijl je tegelijkertijd wat cultuur kunt opsnuiven met al dan niet een date of een goeie vriend.
 
Ik zou niet teveel hoop op zo'n single reis vestigen, er kan veel gebeuren in de tijd tussen het boeken en de reis zelf. Ik heb al eens zo'n reis gedaan naar Cuba en ik denk dat de helft daar ondertussen een lief had thuis.
Ene heeft daar wel een lief opgedaan, nen Fransman die op zijn eentje door het land trok :D
Kans genoeg om een local op te doen, dat wel, maar long term is dat niet natuurlijk :)
Inderdaad kan er veel gebeuren tussen boeken en reizen 😁

Mijn laatste jaar als student had ik half juni mijn reis geboekt. Hier al jaren naar uitgekeken en toen de beslissing genomen om een solo reis van +- 6 maanden te doen. Uiteindelijk gekozen voor Centraal-Amerika (en nog geen seconde spijt). Maar dus 2 weken later, het laatste studentfeestje van het jaar, en het laatste als student zijnde, ontmoet ik mijn huidige vriendin. Die avond wist zij al van mijn geplande reis en toch zijn we beginnen daten. (Ze had niet zoveel hoop had ik achteraf gehoord 😅)
Maar toch is het gelukt. 3 maanden ben ik uiteindelijk aan het rondreizen geweest. En de maanden die ik normaal in werkvakantie zou hebben doorgebracht heb ik ingekort. In de tussentijd via facetime en dergelijke contact gehouden. Het was niet altijd even makkelijk voor een prille relatie, maar het is nog steeds goed uitgedraaid.

Ook ter info, zij heeft mij aangesproken (ja, ze bestaan 😮). Ik was (/ben) een verlegen jongen die enkel vrouwen aansprak indien ze gemeenschappelijke vrienden hadden of ik heel zat was. Ik had wel eens geprobeerd ze aan te spreken, maar ik kon nooit op de woorden komen of durfde gewoon niet. Ook nog nooit een fatsoenlijke date gehad. Daarnaast was ik ook nog een maagd, wat na een bepaalde leeftijd je ook als een stempel op je voorhoofd voelt (toen +-25 jaar)
Die avond zelf weet ik nog dat ik dacht dat zij boven "mijn niveau" was zoals ze dat zeggen. Gelukkig dacht zij "wat een knappe en lange jongen" (haar woorden :rolleyes:). Hoe we precies aan de babbel zijn geraakt en over wat weet ik niet meer (licht geïntoxiceerd). Maar hoe de afloop is geworden zie ik nog elke dag 🤗.

Een beetje gevolgd hier met heel het gesprek. En @Jonas89 , ik denk juist wel dat zo een singlereis toch al een stap is. Ik weet niet in welke fase je vrienden zitten (vriendin, samenwonen, single, ...)? Maar als je via feestjes met hun, op cafe, of gemeenschappelijke activiteiten in contact kan komen met vrouwen is het altijd gemakkelijker om in gesprek te gaan. Dat vond ik toch destijds. De stap er na is nog steeds iets waarvoor je moet gaan en moet durven.
En anders een solo reis ipv georganiseerd kan ook helpen. Daar ontmoet je automatisch heel veel mensen, omdat je wel uit je comfortzone moet stappen. Of je wilt voor 3 maanden lang overal alleen zitten niks doen. Natuurlijk moet je zelf bepalen of je zoiets zou zien zitten.
 
Terug
Bovenaan