Ik werk voor een payment processor.Ok dit wordt een soap serie. Ik heb jullie hulp nodig.
Ik heb op 5 januari aldus een betaling uitgevoerd bij de huisarts met mijn bankkaart.
Er is 4€ van mijn rekening gegaan bij Argenta maar die 4€ is nooit op de rekening verschenen van de huisarts. (KBC)
* De huisarts heeft doorgegeven dat de transactie uitgevoerd werd via KBC met als tussenpersoon Word Line.
Dat is vreemd want ik dacht dat banktransacties verlopen via bancontact? Maar ik heb de overeenkomst gelezen van KBC met de huisarts en daar staat effectief Word Line op (dit is wel van enkele jaren geleden).
* Ik heb dan eerst een klacht ingediend bij Argenta. Argenta heeft de klacht tot 3x toe verworpen.
De tussenpersoon (dewelke zij zelf niet kunnen zien), heeft het bedrag aanvaard waardoor het geld niet meer bij Argenta staat.
Het geld is dus weg. OK tot hiertoe ben ik nog mee.
* Ik heb dan een klacht ingediend bij Word Line. Word Line heeft die klacht tot 2x toe verworpen met de melding dat Word Line alleen kredietkaart transacties beheert en ze niets met bankkaart transacties te maken hebben. Vreemd? Want volgens de overeenkomst met KBC is het weldegelijk World Line? Of kan het zijn dat KBC dit ondertussen aangepast heeft en dat dit anno 2024 via een andere weg verloopt?
* Ik heb de transactie nog eens goed bekeken in de hoop dat ik zou zien via welke weg er betaald is. Ik had gedacht bancontact of wordline te zien staan. Maar wat zie ik staan: 'Maestro'! Nu begrijp ik er niets meer van. Maestro is toch alleen voor buitenlandse betalingen? Maar blijkbaar dan niet.
* Ik heb KBC gecontacteerd maar ze zeggen gewoon dat ze wegens privacy redenen mij niet mogen spreken over deze specifieke transactie. Yeah right ..
Allé allemaal goed en wel maar ik moet wel weten bij wie ik moet zijn he? En dat is nu het probleem: Ik heb geen idee meer. Er is blijkbaar niemand die het weet of het mij wil zeggen.
Eerst en vooral, alle Belgische debit kaarten (standaard betaalkaart) zijn co-branded, dwz ze hebben zowel Bancontact als een andere brand, in het verleden maestro, tegenwoordig visa of Mastercard.
Je huisarts heeft waarschijnlijk een betaal terminal van partij X (kan wordline zijn). Hij kan in zijn contract met X kiezen welk brands de terminal ondersteund. Vermoedelijk is dat dan geen Bancontact maar maestro geweest. Dat is perfect normaal.
Als jij een betaling met die terminal doet, betaal jij mogelijks of wellicht aan X, die op zijn beurt aan de arts uitbetaald.
Als het geld bij jou af is, zijn eigenlijk de zorgen van jou weg.
In mijn ogen zou de huisarts met de aanbieder van zijn betaalterminal X moeten horen met zijn bonnetje van jou transactie en vragen waarom hij het geld niet heeft ontvangen. De aanbieder X zou het dan moeten onderzoeken of zij het hebben uitbetaald.
Het klopt in mijn ogen dat jou bank gewoon zegt dat het geld is doorgestuurd bij hun.
Het klopt in mijn ogen dat KBC jou geen informatie wil geven, want het is de arts zijn rekening.
Nogmaals, het is niet jou probleem dat de arts zijn geld niet heeft ontvangen als jij bewijs het van betaling. Als de terminaal Akkoord heeft gegeven is het de arts zijn probleem om te vragen waar zijn geld blijft bij zijn aanbieder.
—
Stel je voor; Je bent aan het winkelen in de C&A, je rekent af, de terminal zegt akkoord, er gaat geld af van je rekening. Achteraf merkt de C&A dat het geld van die transactie nooit bij hun is geraakt. Das toch ook hun probleem en niet het jouwe? Zij weten niet wie je bent en kunnen jou ook niet contacteren.