Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb het gevoel dat een voetbalveld voor velen een soort van internationale wateren is... Alles moet daar mogen en kunnen, zonder je iets moeten aantrekken van de gevolgen.Of een klein beetje accountability en verantwoordelijkheid voor je eigen daden?
Ik vind dat wel heel straf... Die jongen wordt 1x betrapt om iets dom te zeggen in het meest gevoelige land ter wereld en de invulling wordt voor hem gedaan. Zelfs zijn carrière bij de nationale ploeg mag in de vuilbak...Voor Vanzeir denk ik dat het Rode Duivel avontuur er gewoon alweer opzit. Het is niet dat hij in die zin "onmisbaar" is dat iemand hem zal riskeren op te roepen terwijl de helft van het team niet blank is.
Ik geloof ook in mensen tweede kansen geven. Maar op dit moment is Vanzeir geen onmisbare waarde, en ikzelf zou in die positie niet riskeren om Lukaku tegen mij op te zetten als ik zou werken bij de bond of Tedesco was.Ik vind dat wel heel straf... Die jongen wordt 1x betrapt om iets dom te zeggen in het meest gevoelige land ter wereld en de invulling wordt voor hem gedaan. Zelfs zijn carrière bij de nationale ploeg mag in de vuilbak...
Sorry maar hij was voorlopig gewoon ongelukkig met een domme uitspraak, hij heeft geen Hitlergroet in minuut 88 gedaan.
Volwassen mensen geven het voordeel van de twijfel, laten een gesprek toe en geven dan een tweede kans.
Laten we anders even vergeten dat hij op het terrein al een vuistslag heeft uitgedeeld aan een collega.Ik vind dat wel heel straf... Die jongen wordt 1x betrapt om iets dom te zeggen in het meest gevoelige land ter wereld en de invulling wordt voor hem gedaan. Zelfs zijn carrière bij de nationale ploeg mag in de vuilbak...
Sorry maar hij was voorlopig gewoon ongelukkig met een domme uitspraak, hij heeft geen Hitlergroet in minuut 88 gedaan.
Volwassen mensen geven het voordeel van de twijfel, laten een gesprek toe en geven dan een tweede kans.
Speed & Coke zijn nu het nieuwe pintje.En zoals @DogFacedGod al aangeeft, veel van de hooligans komen gewoon gedrogeerd naar de match toe, of drogeren zich op de match.
Ik geloof daar steeds minder in, eerlijk gezegd.Of een klein beetje accountability en verantwoordelijkheid voor je eigen daden?
Ik heb het gevoel dat een voetbalveld voor velen een soort van internationale wateren is... Alles moet daar mogen en kunnen, zonder je iets moeten aantrekken van de gevolgen.
Moet dat kunnen, niet per sé. Maar als ge al dik 10 jaar in Europa sjot kan ik me inbeelden dat die andere instelling in de VS niet direct doordringt, en dat dat er dus wat in blijft plakken. En dan is 't snel gebeurd, want een speler in Europa die al eens graag zijne mond opentrekt denkt daarbij gewoon niet meer na volgens mij.Maar je weet er het fijne niet van?
Ik vind het trouwens net supercool. Hier kun je je dat niet voorstellen, daar schrik ik er echt niet van. De spelers worden op hun verantwoordelijkheden gewezen. Waarom moét je mensen kunnen uitschelden op het plein? Wat is daar zo mooi aan? En zeker dan met racistische termen (al dan niet zo bedoeld).
In veldrijden heb ik toch ook al ferme marginaliteit gezien, al ligt dat wel gewoon aan het feit dat dit dingen georganiseerd worden als een Vlaamse kermis waar gewoon hopen dronkaards op afkomen.Ik ging het ook net zeggen. Waarom zien we zullen wangedrag niet bij schaken, tennis, turnen, zelfs wielrennen, ..
Ligt het aan het publiek wat voetbal aantrekt?
Het is echt niet van die wat, 3 of 4 pinten dat mensen drinken tijdens een wedstrijd in het stadion dat ge zat wordt of dergelijke dingen doet hé.Verbiedt alcohol in de tribunes en het zal al héél wat minder zijn.

Dan wordt ge co-commentator en analist op vtm.Laten we anders even vergeten dat hij op het terrein al een vuistslag heeft uitgedeeld aan een collega.
Dus die 2e kans had hij al. Als ge het dan nog eens verkloot.
Kan hij dan iets anders zeggen dan dit? Hij is HET Europese boegbeeld van anti-racisme.Calimero Lukaku moet uiteraard ook weer zijn mening geven.
![]()
Ex-RSCA-speler Kljestan sprak "extreem teleurgestelde" Lukaku over Vanzeir: "Hij wil gesprek bij Duivels" | sporza
De storm rond het racistische incident met Dante Vanzeir is nog lang niet gaan liggen. Terwijl de fans van New York Red Bulls zaterdagnacht uitpakten met een protestactie, sprak ook voormalig Amerikaans international en ex-Anderlecht-speler Sacha Kljestan over de zaak. Kljestan had ook een...sporza.be
Moogt ge nog niet meer een pintje drinken in de tribune?Verbiedt alcohol in de tribunes en het zal al héél wat minder zijn.
Maar bij racisme hoort ook wel een intentie, die hier totaal niet bewezen is?Liever een maatschappij die zo reageert op racisme, dan een maatschappij die vindt dat spelers niet moeten klagen wanneer ze wekelijks racistisch bejegend worden, denk ik dan.
Volg ik ook wel.Maar bij racisme hoort ook wel een intentie, die hier totaal niet bewezen is?
Ik heb liever een maatschappij, waar je pas veroordeeld wordt als iets bewezen is én waar racisme aangepakt wordt zodra het zich toont.
Je kan resoluut tegen racisme zijn, elke woord met die connotatie bestraffen én tegelijk Vanzeir het voordeel van de twijfel geven. Het woord kan fout zijn, de uitspreker kan het niet met die intentie bedoeld hebben.
Maar waarom precies? Op die vraag blijft het meestal erg stil?Volg ik ook wel.
Stupid monkey tegen een blanke ref of tegen een tegenspeler van zwart Afrikaanse origine is wel een verschil.
Zie ook H&M met dat bruin kindje in een advertentie die een trui aanhad met daarop "coolest monkey in the jungle".Maar waarom precies? Op die vraag blijft het meestal erg stil?
Ik zie geen verschil.