Gedrag op het veld, in de tribune en op sociale media

Dooddoeners voor 200$ aub.

Die fangroep van de vorige pagina is overigens niet de enige. Ik heb op de MLS reddit ook al 2 anderen voorbij zien komen met soortgelijke statements.

Vanzeir in de MLS is voorbij, als zelfs uw eigen supporters gewoon het stadion uitwandelen bij de aftrap uit protest tegen u.
Maar bon, even afwachten hoeveel het er effectief doen en of die groepen nichegroepen zijn of iets voor te zeggen hebben.

Ik heb nog nooit in eersteklasse racistische taal geuit.
De beste stuurlui staan aan wal. ;)

Ik ben "meestal" voorstander voor een 2de kans. Akkoord, een paar vergrijpen verdienen geen 2de kans, maar de meeste zaken wel.

Ik vind dat je bij een eerste vergrijp iemand -indien dit binnen de mogelijkheden ligt- het voordeel van de twijfel moet geven dat die mens zijn / haar leven nog zal verbeteren op dat punt en zich / haar in de toekomst corrigeert. (Lees: Niet dat er geen straf mag volgen, in tegendeel, ik spreek alleen over een 2de kans geven na de straf uitgezeten te hebben)

Laatst bewerkt:
Vanzeir in de MLS is voorbij, als zelfs uw eigen supporters gewoon het stadion uitwandelen bij de aftrap uit protest tegen u.
Dat zou gewoon de grootst mogelijke hypocrisie zijn. Supporters zijn zelf geen doetjes of moraalridders.
Maar ja in de VS schrik ik van niks meer.

Ik hoor mensen al tegen mij zeiken: maar je bent niet zwart! Als je zwart waart zou je anders praten! (Sorry voor mijn woordgebruik .. )

Misschien wel, maar een paar vrienden van mij met een andere huidskleur die ik ken in de VS (vrouwlief komt van daar, dus ik heb daar ook vrienden met een andere huidskleur dan ikzelf) die zeggen toch ook allemaal in koor: De straf is uitgesproken, ik vind ook wel dat hij harder gestraft moest worden (ja de meesten wilden een zwaardere straf, want dat ligt daar toch erg gevoelig), maar ze is uitgesproken. Dus deze zever mag stoppen, ik heb belangrijker zaken aan mijn hoofd.

Het is misschien wat overdreven maar ik ben persoonlijk wel meer fan van de supporters van RB NY die hun eigen speler uitfluiten omdat hij racistische praat heeft verkocht dan van de gemiddelde Italiaanse club die hun eigen speler uitfluiten omdat hij van het veld wil gaan nadat hij een hele match racistische spreekkoren heeft mogen aanhoren.

Gisterenavond was de eerste match van RB NY na het incident, er zijn om en bij de 100 supporters uit de tribune gestapt bij het affluiten als protest. Van de 13.000. Normaliter zitten er wel tussen de 15k en de 17k, dus precies toch 15-25% dat thuisgebleven zijn uit protest. Dat is wel een grote groep.

Dat zou gewoon de grootst mogelijke hypocrisie zijn. Supporters zijn zelf geen doetjes of moraalridders.
Maar ja in de VS schrik ik van niks meer.

Supporters in een Amerikaanse voetbalcompetitie is nu niet hetzelfde als de Belgische voetbalcompetitie :p.

Ik heb nu nog niet vaak gehoord van gegijzelfde bestuursleden, racistische spreekkoren, gooien met dode ratten, aanstekers smijten naar spelers, gigantische spandoek uitrollen van een onthoofde speler,... in de VS. :p

Het is misschien wij die de marginalen zijn in dit geval :p.
Ze zitten daar te klagen over de supporters in Philadelphia (gekend als de "ergste" supporters in de VS) maar als ik dat zo lees, dan is dat de gemiddelde zondagmatch van sommige Belgische ploegen :p.

Ik heb nu nog niet vaak gehoord van gegijzelfde bestuursleden, racistische spreekkoren, gooien met dode ratten, aanstekers smijten naar spelers, gigantische spandoek uitrollen van een onthoofde speler,... in de VS. :p

In de sport niet maar de VS is wel een land waar de racistische bagger tot in het Witte Huis geraakt is. Nu ik heb doorgaans geen medelijden met racisten maar ik schrik wel van de reactie, het is nu niet dat ze een Ku Klux Klan lidkaart in z’n portefeuille gevonden hebben :unsure:.

In de sport niet maar de VS is wel een land waar de racistische bagger tot in het Witte Huis geraakt is. Nu ik heb doorgaans geen medelijden met racisten maar ik schrik wel van de reactie, het is nu niet dat ze een Ku Klux Klan lidkaart in z’n portefeuille gevonden hebben :unsure:.

Omdat Amerikaanse sport niet Amerikaanse politiek is. Het publiek is anders.

70% van spelers in de NFL is niet blank.

NBA mag je je team verkopen als je iets racistisch zegt. (LA Clippers - https://www.forbes.com/sites/mikeoz...terling-to-sell-the-clippers/?sh=297403ad14a2.)
Of word je 1 jaar geschorst. Phoenix Suns. https://www.npr.org/2022/09/21/1124...selling-nba-team-racist-conduct-robert-sarver )

MLS is vooral populair bij immigranten in de VS. De rednecks gaan niet naar MLS gaan kijken :p. Dusja, ik kan dan wel begrijpen dat hun voetbalsupporters daar een andere visie ophouden dan Belgische voetbalsupporters.

Vanzeir gaat dat waarschijnlijk allemaal niet doorhebben. Die heeft enkel in België gevoetbald en nooit stilgestaan heeft dat sport in de VS iets anders is dan Europa.

Voor Vanzeir denk ik dat het Rode Duivel avontuur er gewoon alweer opzit. Het is niet dat hij in die zin "onmisbaar" is dat iemand hem zal riskeren op te roepen terwijl de helft van het team niet blank is.

Zelfs sowieso - sportief gezien - komt hij tekort tegenover andere opties.

Calimero Lukaku moet uiteraard ook weer zijn mening geven.

In een persoonlijk gesprek... .

Waarom chacha dan de inhoud van een persoonlijk gesprek moet vermelden in de pers is dan wel weer iets waar ge u wenkbrauwen bij kunt fronsen.

Waarom chacha dan de inhoud van een persoonlijk gesprek moet vermelden in de pers is dan wel weer iets waar ge u wenkbrauwen bij kunt fronsen.
Bwa, zo spannend is het ook weer niet.

Het is alleen leuk voor bepaalde mensen om het weer eens over Lukaku te hebben, maar echt relevant is het niet voor het voorval van Vanzeir.

Terug
Bovenaan