Gedaan met reclame doorspoelen

Niet te vergeten dat zeer veel tv-programma’s (zelfs op commerciële zenders) ook een hoop subsidies trekken. Een Code 37 zal bv ook wel enkele honderden duizenden euro’s aan subsidies gekregen hebben. Dus op zich heeft de kijker al flink meebetaald voor die programma’s.
 
Je kan toch apart een internet-abonnement nemen, niet? Wat heb je anders nog nodig van zo'n pack als je geen TV nodig hebt? Een GSM-abonnement? Lijkt me dat apart internet + ergens een voordelig GSM-abonnement toch goedkoper uitkomt?
Inderdaad. Gewoon Proximus buiten smijten en edpnet nemen voor Internet. Voor mobiel zijn er voldoende (virtuele) providers.
 
Heb je met een goedkoop internetabonnement van Orange of eender wat toegang tot alle mogelijkheden die Yelo aanbiedt?
 
Niet te vergeten dat zeer veel tv-programma’s (zelfs op commerciële zenders) ook een hoop subsidies trekken. Een Code 37 zal bv ook wel enkele honderden duizenden euro’s aan subsidies gekregen hebben. Dus op zich heeft de kijker al flink meebetaald voor die programma’s.

Dit, één van de zovele voorbeelden van de subsidie-verkwisting in dit land. Burgers enerzijds laten betalen via de belastingen voor de staatsmedia, en dan ook nog eens subsidies voor de commerciële media (ook voor hun nieuws overigens) én daarbovenop mogen die dus een soort van kartel-achtige beslissingen nemen via de operatoren om kijkers te dwingen om naar reclame te kijken. Eigenlijk kan je zelfs de Proximus-factuur ook als een soort van verdoken belastingbrief zien, want de overheid is daar mee verantwoordelijk voor het quasi monopolie op het ADSL netwerk. En wat de kabel betreft? Eigenlijk ook geleidelijk uitverkocht aan buitenlandse belangen.

Die 1 minuut is gewoon een startpunt, en de prijzen van Telenet worden quasi jaarlijks stevig verhoogd en vaak ook met iets meer dan de inflatie. De prijzen van de grote operatoren (Telenet en Proximus) zijn in vergelijking met onze buurlanden gewoon schandalig hoog. Blij dat er nog een aantal kleinere operatoren zijn als Orange (zelf tevreden van) of Scarlet, die prijzen zijn tenminste nog redelijk.
Als ik de tv-kabel zou cutten zelfs zéér goed, ik ben het meer en meer aan het overwegen.
 
Niet te vergeten dat zeer veel tv-programma’s (zelfs op commerciële zenders) ook een hoop subsidies trekken. Een Code 37 zal bv ook wel enkele honderden duizenden euro’s aan subsidies gekregen hebben. Dus op zich heeft de kijker al flink meebetaald voor die programma’s.
En nog altijd zijn ze niet winstgevend genoeg. Dat wil misschien zeggen dat we de kost van zulke series zwaar onderschatten en de opbrengst van onze reclame zwaar overschatten?
 
Geen zorgen, het zal wel een EN verhaal worden.

Niet doorspoelbare reclame EN meer betalen!
Die prijzen stijgen al lang jaarlijks, en soms zelfs vaker heb ik de indruk.
Maar het ging in die enquête echt wel over serieus hogere prijzen, als in de huidige maal 2 of zelfs maal 3.
 
Die prijzen stijgen al lang jaarlijks, en soms zelfs vaker heb ik de indruk.
Maar het ging in die enquête echt wel over serieus hogere prijzen, als in de huidige maal 2 of zelfs maal 3.
Wie heeft de enquete gedaan? Want als het de providers zelf zijn, is het maar een nutteloos onderzoek.
Een bakker kan ook vragen: wil je bij uw brood liever verplicht een koffiekoek kopen of een brood dat 2 keer zo duur is.

Dan is het een valse vraagstelling.
 
Of dat ze slecht budgetten beheren :unsure:
Dat is al meer tientallen jaren niet meer de enige oorzaak. Het is ook een internationaal probleem. Je ziet het overal bij lineaire kabel-tv. In Amerika bereik je héél veel meer mensen met je reclame (dus duurder), is er heel veel vaker reclame en in totaal ook langer, er is veel product placement, er zijn belastingsvoordelen en dan zijn er nog minder opvallende zetten, zoals door steden die het nieuwe Hollywood willen worden. En pas dan kun je series maken. Precies dezelfde dingen zie je in Vlaanderen, maar alles op veel kleinere schaal.

Je hebt ook steeds minder dat een goedkoop programma van nop (of een heruitzending) je verlies kan goedmaken van je kwaliteitsprogramma, nu iedereen overschakelt op uitgesteld kijken of nonlineair kijken. Daarom ook dat belangrijke eindes vaak gespoilerd worden, om aan te zetten tot live kijken (en dus naar de reclames te kijken).

Zelfs de verschillende streamingsdiensten moeten hun strategie herbekijken, omdat ze merken dat het onbetaalbaar wordt. Als je het vanuit die kant bekijkt, hebben wij nu een manier om een belangrijk deel van de inkomsten te omzeilen van een product dat al erg ondergewaardeerd wordt. Daar wordt nu iets tegenover gezet.

@Kennaah : Je kunt ook vragen of ze liefst hun brood gratis hebben, maar als dat praktisch geen optie is, zou dat niet te slim zijn. Natuurlijk kiest iedereen voor het gratis. Behalve als dat ook betekent dat ze alleen ongebakken bloem in een zak meekrijgen.
 
Dit, één van de zovele voorbeelden van de subsidie-verkwisting in dit land. Burgers enerzijds laten betalen via de belastingen voor de staatsmedia, en dan ook nog eens subsidies voor de commerciële media (ook voor hun nieuws overigens) én daarbovenop mogen die dus een soort van kartel-achtige beslissingen nemen via de operatoren om kijkers te dwingen om naar reclame te kijken. Eigenlijk kan je zelfs de Proximus-factuur ook als een soort van verdoken belastingbrief zien, want de overheid is daar mee verantwoordelijk voor het quasi monopolie op het ADSL netwerk. En wat de kabel betreft? Eigenlijk ook geleidelijk uitverkocht aan buitenlandse belangen.

Die 1 minuut is gewoon een startpunt, en de prijzen van Telenet worden quasi jaarlijks stevig verhoogd en vaak ook met iets meer dan de inflatie. De prijzen van de grote operatoren (Telenet en Proximus) zijn in vergelijking met onze buurlanden gewoon schandalig hoog. Blij dat er nog een aantal kleinere operatoren zijn als Orange (zelf tevreden van) of Scarlet, die prijzen zijn tenminste nog redelijk.
Als ik de tv-kabel zou cutten zelfs zéér goed, ik ben het meer en meer aan het overwegen.
And again: Telenet, noch de zenders maken die tv-programma's. Die tv-programma's worden gemaakt door productiehuizen. Die subsidies gaan dan ook naar die productiehuizen.

Het wordt gewoon hoog tijd dat mensen eens beginnen te begrijpen hoe het medialandschap werkt, en wie verantwoordelijk is voor wat en hoe dat gefinancierd wordt.
 
Wie heeft de enquete gedaan? Want als het de providers zelf zijn, is het maar een nutteloos onderzoek.
Een bakker kan ook vragen: wil je bij uw brood liever verplicht een koffiekoek kopen of een brood dat 2 keer zo duur is.

Dan is het een valse vraagstelling.
Het was via Ivox panel dacht ik.
Wie de opdrachtgever voor de enquête was weer ik niet meer.

Er zijn zo 2 grote panels Ivox en My opinion - profacts. Ik doe via beide geregeld mee aan enquêtes.
 
And again: Telenet, noch de zenders maken die tv-programma's. Die tv-programma's worden gemaakt door productiehuizen. Die subsidies gaan dan ook naar die productiehuizen.
Bwa, dat klopt tegenwoordig niet meer volledig. Telenet is via De Vijver Media onrechtstreeks eigenaar van Play Vier/Vijf. In dezelfde groep vinden we ook Woestijnvis. Dus Telenet draagt in deze wel degelijk verschillende petjes.
 
Dit, één van de zovele voorbeelden van de subsidie-verkwisting in dit land. Burgers enerzijds laten betalen via de belastingen voor de staatsmedia, en dan ook nog eens subsidies voor de commerciële media (ook voor hun nieuws overigens) én daarbovenop mogen die dus een soort van kartel-achtige beslissingen nemen via de operatoren om kijkers te dwingen om naar reclame te kijken. Eigenlijk kan je zelfs de Proximus-factuur ook als een soort van verdoken belastingbrief zien, want de overheid is daar mee verantwoordelijk voor het quasi monopolie op het ADSL netwerk. En wat de kabel betreft? Eigenlijk ook geleidelijk uitverkocht aan buitenlandse belangen.

Die 1 minuut is gewoon een startpunt, en de prijzen van Telenet worden quasi jaarlijks stevig verhoogd en vaak ook met iets meer dan de inflatie. De prijzen van de grote operatoren (Telenet en Proximus) zijn in vergelijking met onze buurlanden gewoon schandalig hoog. Blij dat er nog een aantal kleinere operatoren zijn als Orange (zelf tevreden van) of Scarlet, die prijzen zijn tenminste nog redelijk.
Als ik de tv-kabel zou cutten zelfs zéér goed, ik ben het meer en meer aan het overwegen.
Internet is in België echt niet veel duurder als in onze buurlanden hoor.

Tenzij je Franse 30mbit abos wilt vergelijken met de snelheid die Telenet aan haar klanten aanbiedt.

Kijk zelfs maar eens rond, ook in Nederland. Het verschil is miniem.
 
Niet te vergeten dat zeer veel tv-programma’s (zelfs op commerciële zenders) ook een hoop subsidies trekken. Een Code 37 zal bv ook wel enkele honderden duizenden euro’s aan subsidies gekregen hebben. Dus op zich heeft de kijker al flink meebetaald voor die programma’s.
Ik denk dat je de kost om iets te maken echt serieus onderschat.
Ja er zijn subsidies om zoiets te ondersteunen. Maar dat is ook nodig want anders is dat niet haalbaar voor een productiehuis. Qua crew is dat al een hele hoop volk dat je nodig hebt, je moet locaties afhuren, materiaal huren, sets bouwen, acteurs betalen en ook nog wat winst maken zodat je budget hebt voor iets nieuws te maken.
 
Vroeger was de reclame voor, tijdens en na Friends langer dan Friends zelf. En daar moesten we ook naar kijken.

ach ja, ik neem altijd de tablet of smartphone tijdens reclame
 
Terug
Bovenaan