Gedaan met reclame doorspoelen

Carrion

Well-known member
Crowdfunder FE

Eerst jarenlang een digicorder aansmeren met als verkoopspunt dat je de reclame kan doorspoelen. Om dan nu vanaf september met onskipbare reclame te starten. Echt gestoord dat we nu anno 2021 minder met een digicorder gaan kunnen dan met een videorecorder uit 1990.
 
Op zich heb ik niet echt iets tegen gans het concept van "reclame", maar ze mogen verdikke wel es de kwaliteit/variatie ervan dringend verhogen...

Quasi elk reclameblok de full versie van ":music: ... de servietten zijn vuil ... :music:" zijt ge na een paar dagen/weken wel meer dan spuugzat (gelukkig zijn het nu de schorten die vuil zijn e)... :angry:
 
Op zich heb ik niet echt iets tegen gans het concept van "reclame", maar ze mogen verdikke wel es de kwaliteit/variatie ervan dringend verhogen...

Quasi elk reclameblok de full versie van ":music: ... de servietten zijn vuil ... :music:" zijt ge na een paar dagen/weken wel meer dan spuugzat (gelukkig zijn het nu de schorten die vuil zijn e)... :angry:
Vooral dit. Als het niveau zo bedroevend laag blijft zie ik mij genoodzaakt om huizen met een verisure alarmsysteem te gaan leegplunderen.
 
Even nuanceren. Je kan op Telenet schieten, omdat zij het nu verkondigen, maar het is niet Telenet die hier de drijvende kracht achter is, maar de commerciële zenders. Telenet past het nu al gewoon toe, en de andere aanbieders zullen wel volgen.

Je kan de tijd van de VHS recorder ook niet vergelijken met de digicorder van vandaag. Er wordt veel meer uitgesteld gekeken dan toen, waardoor de commerciële zenders enorme inkomsten mislopen. En het zijn de inkomsten van die adverteerders die uiteindelijk voor de programma's betalen die ze maken of kunnen aankopen om uit te zenden. (Laat ons de hele kwaliteitsdiscussie hier buiten beschouwing laten.)

De aanname dat je al betaald voor digitale TV die dat moet coveren klopt niet volledig, je betaald voor de dienst, en de dienst betaald voor de rechten om die TV zender te mogen aanbieden, en daarmee zijn bijlange niet de kosten voor het maken en distribueren van TV gedekt. Zoals een wijs man ooit zei:
Je betaalt voor de glazen en je wilt ze gevuld met bier hebben. Jij mag dan vinden dat dat erbij hoort, dat is niet zo. En de winkelier gaat overkop als hij wel voor diezelfde prijs glas+bier zou aanbieden.

Concreet lossen ze het als volgt op, dus valt het op zich nog wel mee:

2004527266.png


De prijzen voor advertenties tijdens de piekuren zijn de laatste jaren ook enorm gekelderd. Je kan ook niet vergelijken met een Netflix (die enorme miljarden deals voor product placement en wereldwijde distributie hebben), Disney+ en AppleTV die onder druk staan, of aanbieders die gelinkt zijn aan grote media concerns en het zo kunnen bijpassen. Die digitale aanbieders zijn trouwens ook actief en passief bezig met allerlei alternatieve inkomsten, want met abonnementen alleen kom je er niet.
 
Geen tv-abonnement, ik stream gewoon VRT Nu of VTM Go vanaf de gsm naar de televisie als ik iets wil zien. :D
 
Ik heb Streamz, en bij terugkijk TV kan je op geen enkele van de VTM zenders verder spoelen, zelfs het programma an sich niet. Bij alle andere zenders kan je wel verder spoele, dus ook de reclames. Maar ik neem aan dat dit vanaf september dan ook niet meer mogelijk zal zijn bij Play?

Zal je de programma inhoud dan wel verder kunnen spoelen nu bij VTM?
 
Even nuanceren. Je kan op Telenet schieten, omdat zij het nu verkondigen, maar het is niet Telenet die hier de drijvende kracht achter is, maar de commerciële zenders. Telenet past het nu al gewoon toe, en de andere aanbieders zullen wel volgen.
De play-zenders zijn wel eigendom van Telenet, dus halvelings schieten mag dan toch wel een beetje, niet?
 
Zoals ik in een andere thread postte:
"Als dat nodig is om de inkomsten op peil te houden en het blijft maar 1x per programma + max een minuut lang, ca va dan nog.
Ze moeten met ongelijke wapens opboksen tegen Netflix/Disney+/Amazon/..."

Concreet lossen ze het als volgt op, dus valt het op zich nog wel mee:
Het gevaar is er natuurlijk dat het nu maar een minuut is en maar 1x per programma, binnen een paar maand wordt het dan meerdere keren per programma en nog later verlengen ze het...
 
Zoals ik in een andere thread postte:
"Als dat nodig is om de inkomsten op peil te houden en het blijft maar 1x per programma + max een minuut lang, ca va dan nog.
Ze moeten met ongelijke wapens opboksen tegen Netflix/Disney+/Amazon/..."


Het gevaar is er natuurlijk dat het nu maar een minuut is en maar 1x per programma, binnen een paar maand wordt het dan meerdere keren per programma en nog later verlengen ze het...
Ja, er zullen ongetwijfeld wel aanpassingen op komen, dat zou ik heel straf vinden als die er niet komen.
 
Ik heb Streamz, en bij terugkijk TV kan je op geen enkele van de VTM zenders verder spoelen, zelfs het programma an sich niet. Bij alle andere zenders kan je wel verder spoele, dus ook de reclames. Maar ik neem aan dat dit vanaf september dan ook niet meer mogelijk zal zijn bij Play?

Zal je de programma inhoud dan wel verder kunnen spoelen nu bij VTM?
Is inderdaad ook zo bv Telenet TV Flow bij alle VTM zenders. Als bv het nieuws al halfweg is, en ik spoel terug naar de start van de uitzending kan ik daarna niet meer vooruit spoelen. Dat is inderdaad zeer vervelend.

Alle begrip dat men reclame niet kan doorspoelen (niet dat ik het leuk vind, maar het is tenslotte hun inkomstenbron) maar hoop idd dat ze het niet kunnen doorspoelen van de content zelf afschaffen.
 
Ik denk dat dezelfde set reclame elk half uur idd onderdeel is van het probleem. Het zijn veelal waspoeders, voedingsproducten, een of andere auto en soms Coca Cola. Vroeger werd er veel reclame gemaakt voor films maar die zijn quasi verdwenen. In het buitenland zetten Netflix en Prime video ook reclames in maar Vlaanderen is wss niet interessant (ik denk nu niet dat ze actief weigeren wegens concurrentie).

En die lange Omer reclame hebben we ondertussen ook al honderden keren gezien, nog meer eentonigheid.
 
Eigenlijk zou men toch ietwat van cookies moeten hebben bij dit systeem om u toch maar enig passende reclame voor te schotelen. Want volgens mij is voor veel mensen reclame niet zo'n probleem maar vooral reclame voor zaken waar men echt geen voeling mee heeft.
 
Eigenlijk zou men toch ietwat van cookies moeten hebben bij dit systeem om u toch maar enig passende reclame voor te schotelen. Want volgens mij is voor veel mensen reclame niet zo'n probleem maar vooral reclame voor zaken waar men echt geen voeling mee heeft.
Daar is men ook mee bezig, althans met het onderzoeken, maar daar zijn ook enorm veel tegenstanders van natuurlijk, want dan zijn de TV zenders in staat om voor jou een profiel op te stellen, en dat vind de privacy waakhond niet altijd even leuk natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan