Gedaan met reclame doorspoelen

Telecom/tv/internet is veel te duur hier, die firma's zouden geen grote winsten mogen maken, dat zijn basisbehoeften...
Ben je hierover serieus? De investeringen in deze bedrijven zijn grotendeels privé-investeerders. Die willen een hoog rendement op hun geld, of ze zoeken andere opportuniteiten. Ze hebben evenveel recht om (veel) winst te maken als een ander bedrijf.
In verband met de basisbehoefte: er bestaat een sociaal tarief hiervoor dat van toepassing is voor mensen met bv: handicap of laag inkomen.


Ik denk dat je de kost om iets te maken echt serieus onderschat.
Ja er zijn subsidies om zoiets te ondersteunen. Maar dat is ook nodig want anders is dat niet haalbaar voor een productiehuis. Qua crew is dat al een hele hoop volk dat je nodig hebt, je moet locaties afhuren, materiaal huren, sets bouwen, acteurs betalen en ook nog wat winst maken zodat je budget hebt voor iets nieuws te maken.
Klopt als een bus. Een productie, of het nu film, televisie of theater is kost handenvol geld. Ja, je kan daar prive-investeerders voor aantrekken, maar die gaan even grote winsten verwachten als met hun aandelen van Telenet. De enige manier om dat rendabel te houden is enorm hoge entree-prijzen, of ze films verkopen aan een gigantisch hoog tarief aan zenders of diensten die op hun beurt dan de prijzen ook moeten verhogen.

Dat zijn allemaal corresponderende vaten en de enige manier om dan in evenwicht te houden is geld vanuit de gemeenschap. Het alternatief is dat er geen producties meer worden gemaakt.
 
Vroeger was de reclame voor, tijdens en na Friends langer dan Friends zelf. En daar moesten we ook naar kijken.

ach ja, ik neem altijd de tablet of smartphone tijdens reclame
Onlangs Friends op Netflix herbekeken, ik was er van verschoten dat dat maar 20tal min is per aflevering.
Door al die reclame kreeg ik het gevoel dat Friends rond de 40min lag. Idioot hoeveel tijd je daar dus mee verliest.
Ik ga (hopelijk) nooit meer terug naar kabeltv.
 
Bij de VTM's zit je daar echt niet ver meer af.
Dat klopt niet hoor. Als je een Amerikaanse tv-serie kijkt, en het camera-standpunt verspringt plots (zwart scherm en dan andere scene), dat is origineel een reclameblok dat er tussen zit. Dat is véél vaker dan wij hier reclame hebben.
 
Dat klopt niet hoor. Als je een Amerikaanse tv-serie kijkt, en het camera-standpunt verspringt plots (zwart scherm en dan andere scene), dat is origineel een reclameblok dat er tussen zit. Dat is véél vaker dan wij hier reclame hebben.
Maar de reclames tussen de programma's door zijn dan wel weer veel minder lang. Die duren gemiddeld maar 3-4 minuten terwijl we in België inclusief de reclame voor eigen programma's snel de 10 minuten aantikken. Dus het is maar welk van de twee je het minste stoort. Al zou ik persoonlijk meerdere korte reclames ook storender vinden dan minder, maar langere reclameblokken.
 
Maar de reclames tussen de programma's door zijn dan wel weer veel minder lang. Die duren gemiddeld maar 3-4 minuten terwijl we in België inclusief de reclame voor eigen programma's snel de 10 minuten aantikken. Dus het is maar welk van de twee je het minste stoort. Al zou ik persoonlijk meerdere korte reclames ook storender vinden dan minder, maar langere reclameblokken.
Ja klopt, de reclames zijn eerder een afrateling van tekst, en zo maar een paar spotjes (lees: genoeg om naar de ijskast te lopen en terug).
Maar ik vond het wel verschrikkelijk irritant, dus geef mij maar de Europese versie dan.
 
Maar de reclames tussen de programma's door zijn dan wel weer veel minder lang. Die duren gemiddeld maar 3-4 minuten terwijl we in België inclusief de reclame voor eigen programma's snel de 10 minuten aantikken. Dus het is maar welk van de twee je het minste stoort. Al zou ik persoonlijk meerdere korte reclames ook storender vinden dan minder, maar langere reclameblokken.
Ja en nee. Het is daar 15,5 minuten reclame per uur. In België is het maximaal 144min tussen 8 en 20. Dus maximaal 12 minuten per uur. Dat is elk uur 3,5 minuut meer in de VS, plus dan nog de verschillen in primetime en in product placement. En in volume: er kijken iéts meer Amerikanen naar TBS dan Belgen naar VTM.

3,5 minuut meer per uur haal je niet alleen door extra blokken maar allemaal korter.
 
Ik gebruik al sinds geruime tijd geen 'normale' TV hier, dus ik zal hier (vermoed ik) geen hinder van ondervinden. Gewoon chromecast en streamen via VRT nu/VTM/GoPlay/.. of netflix/prime.

De reclame op GoPlay vind ik regelmatig wel vervelend, in die zin dat vaak dezelfde reclame opnieuw en opnieuw wordt afgespeeld... Mocht daar nu eens wat meer variatie in zitten..
 
Ik heb vorig jaar al een cable cut gedaan en ik moet zeggen, tv wordt hier niet gemist!! Ook speciaal al youtube premium genomen om de reclame te stoppen. Ik vind dat we persoonlijk al genoeg aan telenet/belgacom betalen....
 
Ben je hierover serieus? De investeringen in deze bedrijven zijn grotendeels privé-investeerders. Die willen een hoog rendement op hun geld, of ze zoeken andere opportuniteiten. Ze hebben evenveel recht om (veel) winst te maken als een ander bedrijf.
In verband met de basisbehoefte: er bestaat een sociaal tarief hiervoor dat van toepassing is voor mensen met bv: handicap of laag inkomen.
Belgacom/Proximus heeft een gróót deel van zijn netwerk toch gelegd toen het nog (deels) een overheidsbedrijf was.
 
Belgacom/Proximus heeft een gróót deel van zijn netwerk toch gelegd toen het nog (deels) een overheidsbedrijf was.
Ik ben geen financieel wonder, maar de staat heeft een 53% van de aandelen van Proximus in handen. Ongeveer een 40% is in handen van andere investeerders.
De Belgische staat mag gerust ook zijn graantje meepikken van het bedrijf. De bedoeling is uiteraard om er geld uit te halen, niet om één of ander eng staatsbedrijf van te maken dat louter en alleen gebruikt wordt om propaganda te doen.

Maar alsnog spreken we hier over een aanbieder van diensten. De bottom line blijft dat een productie handenvol geld kost en enkel en alleen kan betaald worden door subsidies en reclame-inkomsten. Als coca-cola cijfers ziet dat 90% (fictief percentage) van hun reclame wordt doorgespoeld, waarom zouden ze dan nog tv als medium gebruiken waar er op bijvoorbeeld YouTube meer mensen de reclame uitkijken.

Het is een te simpele redenering om betalen voor uw telecompakket en de reclame op uw tv te linken. Net zo zeer dat Proximus verantwoordelijk is voor de banners en pop-ups op de websites die je bezoekt (die niet Proximus.be is..).
 
Terug
Bovenaan