Gedaan met reclame doorspoelen

Hier wordt toch nogal gezaagd en geklaagd hoor. Het gaat om 1 minuut aan het begin van een programma, dus niet tijdens het programma. Reclame is nu eenmaal het verdienmodel van tv-zenders he. Als je daar niet aan mee wil doen, kijk dan geen tv.

Als ge ergens over klaagt, pak dan op die man op het nieuws die 1 of andere zever kwam verkopen over "iedereen een beetje VS sommigen heel veel", want zo werkt reclame al helemaal niet...
Niet iedereen neemt op met de digicorder e. Als je uitgesteld kijkt/terugkijk tv gebruikt, kan je nu dus geen enkele reclame meer doorspoelen...
Dat was juist het zalige van uitgesteld kijken.
Dan moest ge geen uur tv kijken om 30min van een programma te zien...
 
Niet iedereen neemt op met de digicorder e. Als je uitgesteld kijkt/terugkijk tv gebruikt, kan je nu dus geen enkele reclame meer doorspoelen...
Dat was juist het zalige van uitgesteld kijken.
Dan moest ge geen uur tv kijken om 30min van een programma te zien...
Maar zelfs dan nog. Er zijn alternatieven genoeg (streamingdiensten langs alle kanten).
En ja, zonder reclame kijken is leuker. Maar het is nu eenmaal zo dat zenders hun inkomsten uit reclame moeten halen. Dat is een beetje zoals zeggen "jamaar, illegaal downloaden is zalig, dat kost geen geld".

Voor niets komt de zon op he... Het alternatief is dat je moet gaan bijbetalen voor elk programma dat je wil zien.
Maar daar moet je dan ook al de zwaar inferieure TV Box voor hebben om dat te krijgen.
Wat is daar inferieur aan? Ik heb die hier een paar maanden staan, en werkt véél beter dan de digicorder?
 
Maar zelfs dan nog. Er zijn alternatieven genoeg (streamingdiensten langs alle kanten).
En ja, zonder reclame kijken is leuker. Maar het is nu eenmaal zo dat zenders hun inkomsten uit reclame moeten halen. Dat is een beetje zoals zeggen "jamaar, illegaal downloaden is zalig, dat kost geen geld".

Voor niets komt de zon op he... Het alternatief is dat je moet gaan bijbetalen voor elk programma dat je wil zien.

Wat is daar inferieur aan? Ik heb die hier een paar maanden staan, en werkt véél beter dan de digicorder?
Wij betalen toch voor tv?
Ik stream (betalend) via tv flow.

Die tv box/digicorder heeft niks voordeel tov een deftige smart tv, behalve dat je kan opnemen. Goed zot dat mensen daar de volle pot voor betalen.
 
Wij betalen toch voor tv?
Ik stream (betalend) via tv flow.

Die tv box/digicorder heeft niks voordeel tov een deftige smart tv, behalve dat je kan opnemen. Goed zot dat mensen daar de volle pot voor betalen.
Je betaalt Telenet voor het leggen van een kabel in uw huis, en een service te voorzien zodat je de verschillende zenders kan ontvangen. Daarmee worden de zenders zelf nog niet betaald.

En de vraag was waarom de tv box slechter zou zijn dan de digicorder, niet waarom hij slechter is dan een smart tv.
 
Dat begint nu met 1 minuut reclame voor het programma maar je kan er zeker van zijn dat ze dat in de toekomst verder gaan opdrijven "omdat ze anders niet uit hun kosten geraken om hun hoogkwalitatieve programma's te kunnen blijven financieren 😥". We zullen binnen een paar jaar hierover nog eens praten.

Er zijn ook gewoon verschillende streaming alternatieven beschikbaar. Als je dan toch persé naar de vlaamse zenders wil kijken, dan kan dat perfect zonder doorspoelbeperking (en zelfs gratis*). Bij TV vlaanderen kan je met je eigen hardware doen wat je wil. Met Telenet kan je met CI+ kaartje op een deftige smart tv met externe schijf ook gewoon opnemen wat je wil zonder doorspoel beperkingen. Meer zelfs, die CI+ kaart is niet nodig wanneer je het niet versleutelde "compact signaal" gebruikt. Dan zijn er nog VRT nu en VTM go (als je al iets van VTM zou willen zien in de eerste plaats :unsure:) die ook gewoon 3rd party Kodi (=rechtstreeks op Android TV of raspberry pi mediabox ofzo) plugins hebben met weinig/geen reclame en is kan/kon je van de play vier website (bewust bagger beeldkwaliteit met dank aan Telenet) youtube-dl of gelijkaardige tool gebruiken om daarna zonder reclame te kijken. Alternatieven genoeg voor diegenen die wat tech-savvy zijn aangelegd, wat de meesten op dit +- gaming forum vast zijn.
 
Niet moeilijk.

Voor mij eindigt het tijdperk Belgische tv hier. I'm done with it.

Nooit kijk ik nog naar iets op VRT, VTM, VIER of whatever of haal ik iets van Telenet in huis.

Vandaag de dag regeren Netflix en streamingdiensten. They're the rulers of the world, and digitale tv en tv-zenders zijn hun "bitches".
 
Niet moeilijk.

Voor mij eindigt het tijdperk Belgische tv hier. I'm done with it.

Nooit kijk ik nog naar iets op VRT, VTM, VIER of whatever of haal ik iets van Telenet in huis.

Vandaag de dag regeren Netflix en streamingdiensten. They're the rulers of the world, and digitale tv en tv-zenders zijn hun "bitches".
Als je niks van actualiteit/sport volgt op tv, sure. Maar als je dit wel wil volgen dan hebben de traditionele zenders zeker hun waarde.
En het is nu niet dat de meeste Netflix/Disney+/Amazon Prime series zo fantastisch zijn he...
 
Als je niks van actualiteit/sport volgt op tv, sure. Maar als je dit wel wil volgen dan hebben de traditionele zenders zeker hun waarde.
En het is nu niet dat de meeste Netflix/Disney+/Amazon Prime series zo fantastisch zijn he...
Sport oké. Daar kan ik inkomen, dat klopt wel. Maar als je rechtstreeks kijkt, heeft dat op één/canvas/sporza ook geen onderbrekingen, hoewel de onderbrekingen met Imke Courtois en Frank Raes even veel irritatie brengen als de onderbrekingen met Mr. Propre. en Vanish.

Actualiteit, ik heb mijn eigen bronnen. En daar horen Belgische media niet meer bij, zeker voor buitenlands nieuws. Het volledige verhaal vertellen ze daar toch niet. Zelfs niet-politiek nieuws wordt in de meeste gevallen niet correct beschreven (alles met aardrijkskunde is niet volledig of foutief). Daar zal ik de media niet bij missen. Bij de media is niet het gevaarlijkste wat ze u vertellen, maar vooral wat ze u niet vertellen waar je je voor moet behoeden. En daar zit de echte macht van de tv.

Voor series ga ik akkoord dat netflix / disney+ / amazon prime niet altijd fantastisch zijn, maar qua kwaliteit is het doorgaans wel beter dan wat ze aanbieden op onze tv, en vooral je kan zelf kiezen waar je naar kijkt, en waar je start. Aan de TV ben je veel meer gebonden. Bij streaming services heb je meer vrijheid. Ik geef wel toe dat het eigenlijk veel beter kan en moet. Volledig mee gelijk. Ook zij zijn erg greedy. Het is jammer dat er geen film-en serie equivalent voor Spotify is. Bij film en tv is het erg verspreid, en als ik bvb. meer Aziatisch wil kijken, kan ik voorlopig nergens bij terecht. Ook qua rechten zijn de rechten te veel geografisch onderverdeeld in subsecties.

Het beste is nog altijd - zelfs anno 2021 - illegaal kijken. Als je sommige dingen wilt zien, heb je zelfs helemaal geen keuze, en is illegaal de enige optie. Merendeel van wat ik kijk (>50%) zal ik ook wel illegaal zien denk ik. Zelfs met een Netflix abonnement, zelfs met mijn br/dvd collectie en zelfs met gewone tv erbij gerekend.
 
ik heb er niets op tegen.
liever dat, dan dat telenet of orange of proximus hun ABO prijzen met een pak de lucht in jaagt....
 
Als je niks van actualiteit/sport volgt op tv, sure. Maar als je dit wel wil volgen dan hebben de traditionele zenders zeker hun waarde.
Voor sport en actualiteit kan je wel wat streams vinden. Voor de gemakkelijkheid kan je daarvoor je TV abbo blijven gebruiken ja. Moesten de zenders enkel focussen op deze twee topics en hun kosten verlagen, zouden ze meer aanhang krijgen. Ik volg beide niet, maar zie wel een grote aanhang vooral voor sport.
En het is nu niet dat de meeste Netflix/Disney+/Amazon Prime series zo fantastisch zijn he...
Relatief gezien zijn dat fantastische series. Zeker vergeleken met de vlaamse series die ik gezien heb (niet superveel ok). UK, duitsland en soms zelfs franse uitzendingen hebben meer aanhang van mij, maar de grote streamers hebben ook niet enkel US series, je ziet er nu al verschillende producties van verscheidene europese landen.

Voordeel is dat ik absoluut geen idee heb wat verisure met vuil servetten te maken heeft.
 
Dat begint nu met 1 minuut reclame voor het programma maar je kan er zeker van zijn dat ze dat in de toekomst verder gaan opdrijven "omdat ze anders niet uit hun kosten geraken om hun hoogkwalitatieve programma's te kunnen blijven financieren 😥". We zullen binnen een paar jaar hierover nog eens praten.
Dat gaat ook vooral afhangen van wat de stem van de meeste kabeltv kijkers zijn.
Zij kunnen zeer makkelijk stemmen met hun portemonnee, zeker nu dat er genoeg aanbod is via goedkopere streamingdiensten.

Maar ik ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren als de consument besluit dat het genoeg is geweest.
Want ik vermoed dat Telenet hier eigenlijk totaal niet in wilde meegaan, maar niet anders kon.
 
Ik heb hier zeker geen probleem mee, ik neem best veel op. Ik heb geen terugkijktv, dat is extra te betalen denk ik. Maja als je kan opnemen zie ik het nut van terugkijk tv niet in. En als je vergeet op te nemen kan je nog altijd kijken naar vtmgo en goplay of vrtnu. Hoewel daar dus wel tussen het programma ook reclame zit die je niet kan scippen (en al gehad dat dit 5-6x exact dezelfde reclamespot is :S) . Geef mij dan maar ochot 1 minuut voor het programma en dan kijken zoals je gewoon bent. Dus veel heisa voor niets. Anderzijds is het nu precies alsof dit de schuld is van de digicorders, maar vroeger had je toch een videorecorder en spoelde je ook door toch?
 
Een tijdje terug was er een enquête waarin gevraagd werd wat je voorkeur had.
Het kwam erop neer, ofwel niet doorspoelbare reclame, ofwel meer betalen.
 
Ik zit bij proximus en tv zit in AL hun packs.

De dag dat dit niet meer het geval is, vliegt digitale tv buiten.
 
Ik zit bij proximus en tv zit in AL hun packs.

De dag dat dit niet meer het geval is, vliegt digitale tv buiten.

Je kan toch apart een internet-abonnement nemen, niet? Wat heb je anders nog nodig van zo'n pack als je geen TV nodig hebt? Een GSM-abonnement? Lijkt me dat apart internet + ergens een voordelig GSM-abonnement toch goedkoper uitkomt?
 
Je kan toch apart een internet-abonnement nemen, niet? Wat heb je anders nog nodig van zo'n pack als je geen TV nodig hebt? Een GSM-abonnement? Lijkt me dat apart internet + ergens een voordelig GSM-abonnement toch goedkoper uitkomt?
Ik ben al in een shop langs geweest en door de korting die ik kreeg op een pack internet + tv + mobiel abo (3) was het zo'n 10€ goedkoper dan enkel internet + mobiel abo (3).
 
De grootste klucht aan dit verhaal is dat de nieuwsmedia dit nog zonder enige vorm van kritiek durven opvoeren als noodzakelijk om de "kwaliteit" van de programma's van eigen bodem te garanderen...

Als ik denk aan kwalitatieve televisie van de laatste jaren, dan denk ik aan: De Mol, De Campus Cup, Reizen Waes, Undercover, Kinderen van het Holocaust/Verzet/Collaboratie, Winteruur en misschien ook De Container Cup. Merendeel daarvan zijn al op niet-commerciële zenders en worden dus gemaakt met belastinggeld en niet met reclame-inkomsten. Maar goed dat is mijn smaak en smaken verschillen. Als ik dan even abstractie probeer te maken van mijn smaak en kijk naar de "hits" van pakweg VTM en Play4 dan zie ik toch vooral: aangekochte formats uit het buitenland en gerecycleerde oude content (laten we Tien Om Te Zien heruitzenden! Naast tig herhalingen van De Kotmadam (waarvan ze al een paar seizoenen niet meer zullen kunnen uitzenden). Een programma als pakweg "Blind Getrouwd" of "Blind Gekocht", die niet m'n ding zijn maar waarvan ik best begrijp dat andere mensen dat wél tof vinden, lijkt mij toch echt niet zo duur om te maken... Misschien dat één van de duurste nog "Temptation Island" is, maar dat wordt al gemaakt samen met Nederland.

Ik zie alleszins weinig tot geen kwalitatieve series meer gemaakt worden door VTM of Play4, buiten de occasionele uitzondering (De Dag). Bepaalde genres zijn in Vlaanderen bovendien nooit levensvatbaar geweest, vaak is het hetzelfde soort drama dat je elke keer krijgt met dezelfde kleine cirkel acteurs, maar dat is normaal in een klein medialandschap denk ik dan. Reality-tv (of het nu over singles of over vastgoed gaat) of BV-programma's zijn niet m'n ding. Dus ik zie gewoon weinig tot geen kwaliteit die gefinancierd werd met reclame-inkomsten de afgelopen jaren, dus betwijfel of met deze geforceerde extra reclame dat plots terug zou veranderen.
 
Kip en het ei é.

De inkomsten uit reclame dalen waardoor kwalitatieve programma's zoals we ze kenden in de jaren 90 en 2000 niet meer gemaakt worden. Enkel wanneer er terug meer inkomsten komen uit reclame zullen deze programma's terug mogelijk zijn.

En een quiz zoals Wie Wordt Multimiljonair, die weliswaar niet kwalitatief was, maar waar letterlijk met miljoenen gegooid werd. Dat was ook enkel mogelijk door de massale inkomsten van reclame.

Ook show- en muziekprogramma's waar wereldvedetten werden opgevoerd zijn vandaag niet meer mogelijk wegens 'onbetaalbaar'.
Een programma zoals 'Het leven zoals het is' is enorm goedkoop om te maken, je laat gewoon enkele cameramannen een maand meelopen in een ziekenhuis ofzo.
 
Terug
Bovenaan