Fietsvakantie

Horse

Well-known member
Wij willen volgende zomer een fietsvakantie plannen. Iemand een aanrader? Ik hoor dat Noorwegen zeer mooi is met de fiets?

We zouden wel ter plaatse een elektrische fiets moeten huren, want 10 dagen 3u per dag fietsen kunnen wij niet 😄

Moet je dan na een paar dagen uitchecken en ergens anders naartoe 50km verder? Want 10 dagen in de buurt fietsen… op den duur heb je het wel gezien denk ik 🤔
 
Check eens de Rallarvegen, is de bekendste en populairste fietsroute van Noorwegen, naast de spoorweg Bergen-Oslo. Dat is dan wel een tocht van A naar B wat betekent dat je baggage gaat moeten meenemen. Maar er zijn genoeg accommodatiemogelijkheden naast de route dus tis niet alsof je een tent, slaapzak en kampeergerief moet meenemen (hoewel dat ook kan natuurlijk, aangezien in Noorwegen wildkamperen is toegestaan).
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Misschien leuk om eerst eens te proberen in Nederland? (Heb ik ook al gedaan)

Uitstekende fietspaden, vlak, overal gezellige dorpjes en restaurants, gezellige mensen en iedereen verstaat je.
 
Noorwegen is zeker heel prachtig met de fiets. Ook de fjorden met de ferries ertussen zijn heel plezant om te doen. Van Stavanger naar Bergen bijvoorbeeld. Route kan je zelf plannen en dan qua overnachten heb je veel opties. Gratis shelters in de natuur, (wild)kamperen of gewoon airbnb of een hotel :)

Oslo naar Stavanger vond ik zelf ook een heel prachtige route maar is wel een pak zwaarder want je zit in de bergen.

(Kopenhagen)->(Gotenburg)->Frederikstad->Oslo->Stavanger->Bergen. En je zou dan eventueel de trein terug kunnen nemen van Bergen naar Oslo. Leuke treinrit.

Edit: hangt er ook vanaf hoeveel tijd je hebt :unsure: 10 dagen is niet genoeg hiervoor :tongue:

Mijn route:
1671626787430.png
 
Laatst bewerkt:
Maar dus iedere avond keer je dan toch terug naar je hotel neen? Om dan bv na 2 dagen te rijden naar een volgend hotel. Correct? Je kan toch moeilijk op een fiets je koffers meenemen 😄
 
Maar dus iedere avond keer je dan toch terug naar je hotel neen? Om dan bv na 2 dagen te rijden naar een volgend hotel. Correct? Je kan toch moeilijk op een fiets je koffers meenemen 😄
Koffers is een groot woord, maar je geraakt wel met wat weg:

(zie dat boven mij ook al mooi voorbeeld gegeven is ;) )
91NwFhd.png


F4ad1yp.png


xtBq7FF.png
 
  • Geweldig
Waarderingen: 515
Terug
Bovenaan