FIA Formula One 2024

Wie wordt wereldkampioen in 2024 ?


  • Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
Vettel kan ook nog altijd een optie zijn als ze direct willen vervangen.
Die man wou net meer tijd met vrouw en kinderen doorbrengen. Door zo'n rol te aanvaarden laat hij in feite zijn gezin opnieuw achter. Dat zie ik niet direct gebeuren.
 
Ik denk ook dat Vettel daar gewoon niet in geïnteresseerd is om terug te komen. We hebben de laatste jaren bv Kimi of Fernando gehad, maar die zijn de jaren dat ze geen F1 reden wel in andere klasses blijven rijden. En een Ocon heeft in zijn jaartje weg ook gewoon simulator werk en wat test werk voor Mercedes blijven doen. Dat is toch wel wat anders dan terug van nul herbeginnen zoals Vettel nu 2 seizoenen zal gehad hebben tegen het einde van het jaar. Ik vind ook dat we hem precies wel weinig in de Paddock zien. Ik kan het mis hebben maar kan mij eigenlijk maar 1 GP vorig jaar herinneren en dat is de GP van Japan waar hem met zijn bijtjes project aanwezig was. Als je tijd wil maken voor gezin kan ik volledig verstaan dat je niet elke GP aanwezig bent, maar 1 GP op 22 is toch wel zeer schaars voor zo'n F1 fan als hem? Daarom ook dat ik denk dat er weinig interesse voor zal zijn van Vettel zijn kant.
 

Wolff zag hem blijkbaar als zijn opvolger, maar kiest nu voor Ferrari om de Academy te co-managen.
zijn move zou niet gelinkt zijn aan die van Hamilton, maar een keuze geinspireerd door naar mainland Europa te willen verhuizen.

blijkbaar wel een goede manager dan, Jerommeke, dat hij keuze heeft tussen top-teams.
 
Woonde die dan in Engeland of zo? Is nochtans dichter bij België dan Italië :unsure:
 
ja, waarschijnlijk he. en je moet "move to mainland Europe" vooral interpreteren als "Weg uit Engeland", denk ik
 
Buiten de top 3 vond ik het wel weer een leuke race om te volgen. Bearman met een meer dan geslaagd debuut gezien de omstandigheden.
 
Inderdaad middenin/achteraan nog wel een leuke race met oa het tactische spelletje bij Haas. Bearman sterk debuut voor 1 uur practice en een qualifying in de wagen. Wel opvallend hoe weinig de Red Bull in beeld waren. Was ook niets aan te zien natuurlijk gezien alle actie erachter plaatsvond. Toen Verstappen de laatste ronde in beeld was ik al vergeten dat die meereed 🤣 maar nog veel zo races en mijn zin in het seizoen gaat sneller over zijn als begin juli vorig jaar.
 
Albon's crash in FP1 heeft mogelijk nog gevolgen, want het chassis is blijkbaar zwaar beschadigd, en geen reserve bij.
als ze het niet gerepareerd krijgen, staat er zondag maar 1 Williams op de grid.
 
Albon's crash in FP1 heeft mogelijk nog gevolgen, want het chassis is blijkbaar zwaar beschadigd, en geen reserve bij.
als ze het niet gerepareerd krijgen, staat er zondag maar 1 Williams op de grid.
Tis gebeurd.

1 Williams op de grid en Sargeant mag niet meerijden :rofl:
 
Hahaha lol hoe belachelijk is dit? 😂
is toch totaal niet belachelijk? Belachelijk is dat Sergeant gewoon nog bij Williams zit.
Dat gaat hen nog zuur opbreken op het einde van het seizoen.
Of dat er geen reservewagens meer zijn in de paddock.
Hoeveel keer zagen we na een crash bij de start de coureur niet in de reservewagen springen.

Mocht dit bij Red Bull gebeuren als Max crasht, dan zou ik het ook iets vreemder vinden, maar van Sergeant verwacht niemand toch echt niets meer?
 
is toch totaal niet belachelijk? Belachelijk is dat Sergeant gewoon nog bij Williams zit.
Dat gaat hen nog zuur opbreken op het einde van het seizoen.
Of dat er geen reservewagens meer zijn in de paddock.
Hoeveel keer zagen we na een crash bij de start de coureur niet in de reservewagen springen.

Mocht dit bij Red Bull gebeuren als Max crasht, dan zou ik het ook iets vreemder vinden, maar van Sergeant verwacht niemand toch echt niets meer?
Ik vind dat enorm belachelijk, uw teammaat crasht en jij vangt de buil. Amai leuk voor Logan, opdraaien voor iemand anders. Ook al ben je 2e rijder. Eerlijk is anders.

Crasht Max dan moet die ook ervoor “boeten” en niet de auto pieken van uwe teammaat
 
zoals ik al zei, bij Red Bull zou ik het snappen, die kunnen ook met Perez scoren.
Bij Williams moeten er al 5 mensen uitvallen eer Logan zicht heeft op de top 10.
Zelfs voor Albon is het moeilijk dit jaar met de auto
De puntjes kosten megaduur. Het verschil tussen 1 punt of 3 kan zomaar 5 posities in het constructeurskampioenschap opleveren.
Ze gaan de puntjes nog hard nodig hebben (normaal gezien moet de Alpine beter worden met de tijd)

(ook ik vind dat niet leuk voor Logan hé)
 
is toch totaal niet belachelijk? Belachelijk is dat Sergeant gewoon nog bij Williams zit.

Dat is de keuze van Williams. Ze zijn doorgegaan met Sargeant voor dit jaar, dan moeten ze hem ook gewoon als volwaardige rijder behandelen. Dat uw teammaat crasht en ze vervolgens jouw wagen aan hem geven is gewoon idioot.
 
Dat is de keuze van Williams. Ze zijn doorgegaan met Sargeant voor dit jaar, dan moeten ze hem ook gewoon als volwaardige rijder behandelen. Dat uw teammaat crasht en ze vervolgens jouw wagen aan hem geven is gewoon idioot.
Ik vind het in de eerste plaats sneu voor Sargeant daar niet van. Maar vanuit het team standpunt vind ik dat een meer dan logische keuze. Als Williams meer vertrouwen heeft dat de kans groter is dat ze met Albon punten kunnen nemen dan met Sargeant dan is het hun goed recht van het zo aan te pakken. Ik zie dit bij veel teams gebeuren als hetzelfde zou gebeuren. Leclerc zie ik ook voorrang krijgen als hem crasht. Verstappen ook. Alleen zouden Red Bull en Ferrari zonder reserve chassis niet in Australië staan. Als Ronaldo zijn voetbalschoenen vergeet dan gaat er ook een andere mindere god in het team met dezelfde schoenmaat die van hem moeten afgeven. Dat zijn de teambelangen die spelen en zeker achteraan waar alles dicht bij elkaar ligt en elk punt doorslaggevend kan zijn voor meer of minder geld gaan ze alles doen in functie van eventuele punten halen. Dat hebben we al bij Cashapp RB gezien. Ook wat Haas doet 2 weken geleden. Daar geeft niemand zijn race op maar is het wel duidelijk dat voor elk punt tot het uiterste zal gegaan worden achteraan.

En wie dit raar vindt: in de beginjaren van F1 kon een gecrashte coureur trouwens tijdens de race zelf het stuur van zijn ploegmaat die nog in race zat overnemen om nog (halve) punten te scoren.
 
Terug
Bovenaan