FIA Formula One 2024

Wie wordt wereldkampioen in 2024 ?


  • Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
Bekijk bijlage 27382

Toch nog eens een BG.be F1 league gestart. :woohoo:
https://fantasy.formula1.com/en/leagues/join/P4OMHTITA02


Max wint toch iedere week, zo moeilijk kan het niet zijn toch?

Voor iedereen die denkt F1 te kennen, het beter te weten dan die anderen hier.
Ben je fanboy? Of is je blik net breder dan de rest?
Wil je bragging rights dat je het resultaat van mijlenver zag aankomen of wil je gewoon stiekem je diepe inzichten etaleren?

Dit is jullie kans!

Deelnemen is het makkelijkste dat er is.
  • Je krijgt een budget en koop vijf piloten en twee teams aan.
  • Voor elk raceweekend (dus zaterdag Q of vrijdag voor de sprintraces) verander je je team naargelang de sterktes.
  • Verhoog je budget door bang-for-buck piloten in je team te zetten.
  • Speel strategisch chips met dubbele punten, geen negatieven enzovoort.
Als ongeslagen kampioen van de afgelopen 5 jaar vind ik dat het hoog tijd is dat er een uitdager opstaat en gans BG toont wie hier de meest levelheaded fan is van de sport!

JOIN UP! :D
Ben ook eens van de partij, alsook eerste keer dat ik meedoe met die f1 fantasy. Is wel iets tof precies. Het puntensysteem moet ik precies wel nog eens nakijken, ge krijgt ook in quali en voor inhalen etc precies punten.

Nu het gegeven 'max verstappen' haalt wel (zeer) klein beetje de leut eruit;
Heb een team gemaakt obv "onderzoek" (testing, FP, vorig jaar etc) en bewust niet de max/constructeur red bull gekozen; 138punten.
Dan ook in de rapte een team met max als eerste gekozen en de rest gwn geklikt op auto complete om eens te zien; 223punten 😀
 
dat was wel wat meer dan het gegeven "dit circuit ligt onze wagen beter", zoals dat in de jaren '90 vaak het geval was.
toen had je wagens die bvb op snelle circuits de bovenhand namen, maar op meer technische circuits niet mee konden.

Brazilie 2022 was meer een team dat bijzonder slecht aan het seizoen begonnen was, intensief ontwikkeld heeft, en op het einde alles gezet om het seizoen toch niet zegeloos af te sluiten

Het is niet alsof ze de race erna in AD ook top waren he.

Maar bon, ander voorbeeld. Stel dat Australië 2022 de eerste race van het seizoen was geweest, dan zaten we waarschijnlijk allemaal met het idee dat Ferrari zou gaan domineren. Daar bouwde Charles ook gewoon gaps wanneer hij het wou.

Bahrain heeft ook wel unieke karakteristieken. Het is waarschijnlijk het allerzwaarste circuit voor de achterbanden, en met de resurface was dat nog eens erger. Voor hetzelfde geld kan Ferrari wel goed mee wanneer tyre deg minder uitgesproken is.

Ik zeg niet dat het zo IS, maar het is in de F1 altijd al een slecht idee geweest om op basis van 1 race conclusies te trekken en dat geldt ook in de moderne tijd nog altijd.
 
Dus Jos Verstappen wil Horner buiten bij Red Bull, heeft intussen met Toto staan praten, en die zegt "alles is mogelijk" op de vraag of Max de overstap naar Mercedes maakt. En zonet headlines van Autosport


:oink:
ik wil niks zeggen, maar ik heb het al gezegd:
als Horner ontslag moet nemen
en Newey naar Ferrari zou gaan
denk ik dat enkel zijn lang contract Verstappen bij Red Bull gaat houden

ik zou niet verschieten als die eerste 2 zouden gebeuren (het ene al onwaarschijnlijker als het andere), dat Mercedes eens zou polsen.
 
Dus Jos Verstappen wil Horner buiten bij Red Bull, heeft intussen met Toto staan praten, en die zegt "alles is mogelijk" op de vraag of Max de overstap naar Mercedes maakt. En zonet headlines van Autosport


:oink:
De originele aanstoot waardoor de bal aan het rollen ging kwam ook van een Nederlands journalist met als resultaat het "onderzoek" binnen Red Bull. Wie de anonieme 2d voorzetgever is geweest tot nu toe onduidelijk, maar als ik Nederlandse fora eens bekijk dan zie ik daar toch ook weer veel geruchten teruggaan naar Jos. Stond ook als ontvanger in de mailinglijst. Wat niets wil zeggen, maar op zich toch eigenaardig dat hij daarin zou moeten staan tussen teambazen/F1 topmensen en journalisten. Er is toch veel rook om geen vuur te zijn.
 
Is er eigenlijk geweten wat de bron van het conflict is tussen Jos en Christian?

Max krijgt bij RB alles wat hij maar kan dromen. Beste salaris, beste wagen, beste team, en een teamgenoot die z’n plek kent.

Wil je dat allemaal weggooien omwille van een persoonlijk conflict met de team principal, goed wetende dat je bij Mercedes geen enkele garantie hebt dat je top 3 rijdt in het kampioenschap…

Lijkt me vooral vee bluf te zijn.
 
Verstappen heeft in zijn contract (tot 2028) een clausule staan waarbij hij onder bepaalde voorwaarden mag vertrekken, als hij denkt dat hij met Red Bull niet meer zou winnen.

om efkes te speculeren: als Horner weg zou gaan, dan zou dat een domino-effect kunnen geven waarbij het team idd niet meer even competitief zou zijn als nu. waardoor die clausule dus voldaan zou zijn. en dat zitje bij Mercedes is gewoon aanlokkelijk, zelfs voor Max.

Langs de andere kant is Jos ook gewoon een eikel.
 
Is er eigenlijk geweten wat de bron van het conflict is tussen Jos en Christian?

Max krijgt bij RB alles wat hij maar kan dromen. Beste salaris, beste wagen, beste team, en een teamgenoot die z’n plek kent.

Wil je dat allemaal weggooien omwille van een persoonlijk conflict met de team principal, goed wetende dat je bij Mercedes geen enkele garantie hebt dat je top 3 rijdt in het kampioenschap…

Lijkt me vooral vee bluf te zijn.

Ik kan mij herinneren ergens in 2019? dat Red Bull (Horner dan waarschijnlijk?) gevraagd had aan Max om zijn pa meer thuis te laten omdat ze vonden dat zijn pa een negatieve invloed had op hem en het team. (Terecht lijkt het?)

2019
Horner: "Max is a very different person to his father. He sees the bigger picture".


Ik denk niet dat Horner en Jos ooit "vrienden" waren :p. En vader Verstappen lijkt mij iemand die niet rap iets vergeet en snel iets heel persoonlijk oppakt. :p
 
Is er eigenlijk geweten wat de bron van het conflict is tussen Jos en Christian?

Max krijgt bij RB alles wat hij maar kan dromen. Beste salaris, beste wagen, beste team, en een teamgenoot die z’n plek kent.

Wil je dat allemaal weggooien omwille van een persoonlijk conflict met de team principal, goed wetende dat je bij Mercedes geen enkele garantie hebt dat je top 3 rijdt in het kampioenschap…

Lijkt me vooral vee bluf te zijn.
Wat al langer de ronde gaat is dat de bewuste vrouw in het Horner schandaal eerst een scharrel was van Jos.

Maar dat is zuiver een roddel.

Jos krijgt ook al lang de cold shoulder van Horner en heeft niets in de pap te brokken maar zou graag zelf wat te zeggen willen hebben.
 
Even iets totaal anders. Zijn er andere Engelstalige commentatoren dit jaar? Ik kijk enkel naar de samenvatting op YouTube en vond de commentaar maar ondermaats.
 
en dat zitje bij Mercedes is gewoon aanlokkelijk, zelfs voor Max.

Ik snap eigenlijk niet waarom. De meeste kans om de titel van 2024 en 2025 maakt hij bij Red Bull. In 2026 is het koffiedik kijken en zie ik niet direct een reden om te denken dat Mercedes het sowieso zal halen.

Mocht ik Max zijn, ik blijf bij Red Bull tot Hamilton of Leclerc vertrekken bij Ferrari en evalueer dan wat de situatie is.
 
Even iets totaal anders. Zijn er andere Engelstalige commentatoren dit jaar? Ik kijk enkel naar de samenvatting op YouTube en vond de commentaar maar ondermaats.
Je hebt verschillende commentatoren hè?

F1TV Live is Alex Jaques, David couldhard en Joylon Palmer. Ik vind het wel leuk.
SkySports (Engels Internationaal) is Martin brundle en David croft als ik me herinner?

Ik kijk F1TV live omdat die zelf de feed beheren.
 
Ik snap eigenlijk niet waarom. De meeste kans om de titel van 2024 en 2025 maakt hij bij Red Bull. In 2026 is het koffiedik kijken en zie ik niet direct een reden om te denken dat Mercedes het sowieso zal halen.

Mocht ik Max zijn, ik blijf bij Red Bull tot Hamilton of Leclerc vertrekken bij Ferrari en evalueer dan wat de situatie is.
Voor 24 en 25 akkoord. En 2026 is inderdaad 1 grote gok, maar het grote probleem is dat NU praktisch alle opties (buiten Ferrari, en McLaren maar ik denk dat dat sowieso geen optie voor hem was) openliggen. Hij kan evengoed als hij zot wil doen Honda volgen naar AM of naar Alpine gaan. Dus dit jaar moet er beslist worden voor volgend jaar, 2026 en de jaren daarop als hij naar een team met manufacturer backing wil.
Ik heb beetje de indruk dat de clan Verstappen weinig vertrouwen heeft in RBPT en Ford (remember dat Jos Ford genoeg kent van bij Stewart, Tyrell, Benetton), en een mogelijks vertrek van Newey. Dan is er niet veel reden meer om bij RB te blijven. Plus Verstappen heeft al meer dan eens ondanks zijn jonge leeftijd duidelijk gemaakt ook geen 10 jaar meer F1 te rijden. Heeft toch al gehint dat dat contract tot 28 bij RB zijn laatste zou zijn. Wachten op een plek bij Ferrari is ten vroegste voor 2027 een plek vrij. Dat zou dan enkel nog 2 jaar uitbollen zijn, op voorwaarde dat Ferrari met de nieuwe motor zijn zaken op orde heeft. Zowel voor Ham als Lec is de precieze einddatum dacht ik niet gecommuniceerd maar wel als multi-year deals voorgesteld.
 
Ik snap eigenlijk niet waarom. De meeste kans om de titel van 2024 en 2025 maakt hij bij Red Bull. In 2026 is het koffiedik kijken en zie ik niet direct een reden om te denken dat Mercedes het sowieso zal halen.

Mocht ik Max zijn, ik blijf bij Red Bull tot Hamilton of Leclerc vertrekken bij Ferrari en evalueer dan wat de situatie is.
Waarom zou Ferrari een betere keuze zijn dan Mercedes? ik weet niet hoe lang Hamilton getekend heeft, maar Leclerc heeft begin dit jaar een nieuw contract van 5 jaar getekend

als je in 2026 met een ander team WK wilt worden moet je in 2025 daar beginnen. want in 2025 begint de ontwikkeling van de 2026 wagen.
uiteraard maak je voor 2025 betere kans met Red Bull, maar daarna is het idd koffiedik kijken, en met de huidige trend van 1 wagen die meerder jaren domineert is het gewoon een goed moment om eens te proberen bij een ander topteam.
elke piloot droomt van titels bij meerdere constructeurs, zodat het niet "aan de wagen" ligt.
 
Waarom zou Ferrari een betere keuze zijn dan Mercedes?

Ferrari zijnde het team waar elke toprijder wel eens een poging wil ondernemen om er wereldkampioen te worden. Dat is eigenlijk de enige reden, want ik heb in Mercedes en Red Bull meer vertrouwen.

Maar Ferrari zal ooit wel weer eens succes kennen zeker?
 
Terug
Bovenaan