FIA Formula One 2024

Wie wordt wereldkampioen in 2024 ?


  • Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
't is ook gewoon debiel he. Uw teammate is de eerste die ge moet verslaan, de eerste waar ge op afgerekend wordt.
en dan moet ge hem voorlaten, zodat hij op 5 rondjes 3 man zou kunnen voorbij gaan, en 10s goed maken voor 1 puntje?

welk tactisch genie zoiets bedenkt, moeten ze toch ook niet meer te veel laten beslissen.
 
Het vertrouwen in Tsunoda is weg denk ik plus het leek wel plausibel dat Ricciardo nog wel een plekkie kon winnen. Voor 0 punten nog steeds, maar het is wel de bedoeling om zo hoog mogelijk te eindigen…
 
Dus bij de start van het seizoen is het vertrouwen in je coureur weg?

Ben ook gewoon geen fan van de houding van ricciardo. Op het irritante af telkens die in beeld komt in DTS.
Das precies een groot kind die telkens grappig en de clown wil zijn. Echt vermoeiend
 
Dus bij de start van het seizoen is het vertrouwen in je coureur weg?

Ben ook gewoon geen fan van de houding van ricciardo. Op het irritante af telkens die in beeld komt in DTS.
Das precies een groot kind die telkens grappig en de clown wil zijn. Echt vermoeiend
Al sinds vorig seizoen ergens. Ik denk niet dat die in de plannen van volgend jaar zit.
 
Het vertrouwen in Tsunoda is weg denk ik plus het leek wel plausibel dat Ricciardo nog wel een plekkie kon winnen. Voor 0 punten nog steeds, maar het is wel de bedoeling om zo hoog mogelijk te eindigen…
Is anders wel rapper dan ric. No way dat die na vorig jaar perez vervangt.
Van zijn klungelig accident waar hij zijn handen bezeerd nog niet gesproken.
Is echt niet meer de rijder van vroeger
 
Toch wel indrukwekkend wat Red Bull gedaan heeft. Uberdominante wagen in 2023, wagen de gok om een compleet nieuw concept na te jagen omdat iedereen hun oud concept toch zou kopiëren. Op zich toch een risico want wat als ze het fout hebben.

En dan lijken ze een monster gecreëerd te hebben. 😲

Natuurlijk nog even de volgende circuits afwachten om zeker te zijn, maar de eerste tekenen, amai. Goed in qualifying, indrukwekkende race pace en tyre deg is waanzinnig goed.
 
Natuurlijk nog even de volgende circuits afwachten om zeker te zijn
Als je na 1 ronde al direct een gat van 1s hebt gereden, dat daarna uitbouwt naar 15-17s om tenslotte rustig verder te cruisen, denk ik niet dat er nog veel af te wachten valt. Vorig jaar had hij 12s voorsprong in Bahrein, nu nog eens tien erbij. Alonso had gelijk, de titelstrijd is bij deze al gestreden.
 
Als je na 1 ronde al direct een gat van 1s hebt gereden, dat daarna uitbouwt naar 15-17s om tenslotte rustig verder te cruisen, denk ik niet dat er nog veel af te wachten valt. Vorig jaar had hij 12s voorsprong in Bahrein, nu nog eens tien erbij. Alonso had gelijk, de titelstrijd is bij deze al gestreden.

In 1998 zetten de McLarens in de eerste race van het seizoen IEDEREEN op een ronde. Dat is nog van een heel ander niveau dan we vandaag zagen. Toch wist Schumacher er nog een stevige strijd van te maken door onder andere 6 races te winnen.

De RB19 was uniform zeer sterk (Singapore uitgezonderd), de RB20 hoeft dat niet per se te zijn: performance kan track afhankelijk zijn. Bahrein dit weekend was bvb zeer high deg, het kan bvb best dat Ferrari een hoge basissnelheid heeft maar die niet konden ontplooien omdat ze harder op de banden zijn.
Om daar uitsluitsel over te geven moeten we gewoon nog een paar races afwachten en zien of de RB20 een piekerig design is dat soms enorm dominant is en soms niet goed werkt, of overal top is.
 
beetje wishful thinking, imo.
1998 is ondertussen meer dan een kwart-eeuw geleden. het F1 landschap zag er toen helemaal anders uit.
je moet gewoon vaststellen dat het een dominante wagen zowat overal dominant is, en er quasi geen circuits zijn die de éne of de andere wagen beter liggen (ook al omdat de meeste dezelfde karakteristieken hebben)
en zet daar dan Max Verstappen in, met een quasi feilloos pit-team, en je weet dat het ontzettend moeilijk wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: 100%
Max is waarschijnlijk een van de allerbeste F1 piloten die we ooit gezien hebben en ooit gaan zien. De perfectie kent geen grenzen.
 
De race nog niet gezien maar heb toevallig FP2 wel gezien met skysports commentaar waarbij beide Mercedessen vooraan stonden en ze zoveel hoop hadden.

Ik wil nu vooral de desillusie in hun stem horen tijdens de race :laugh:

Heb ik nu correct gekeken dat Sam Colins analyses deed voor skysports dit seizoen..

 
Dat Ricciardo Yuki niet gewoon terug voor laat... Triestig.

Die quote op die thumbnail. Ik hoop dat dat volledig uit context is getrokken. Ik ben absoluut geen Max fan, maar waarschijnlijk is dat wel de beste F1 piloot ooit.
 
je moet gewoon vaststellen dat het een dominante wagen zowat overal dominant is, en er quasi geen circuits zijn die de éne of de andere wagen beter liggen (ook al omdat de meeste dezelfde karakteristieken hebben)

Mercedes Brazilië 2022.
 
Dat Ricciardo Yuki niet gewoon terug voor laat... Triestig.

Die quote op die thumbnail. Ik hoop dat dat volledig uit context is getrokken. Ik ben absoluut geen Max fan, maar waarschijnlijk is dat wel de beste F1 piloot ooit.
Het is een quote van 2016, ik neem dat hij intussen wel een ander inzicht heeft gekregen.

Jammer dat Yuki zich zo heeft uitgelaten, was totaal niet nodig en gevaarlijk. Wat RB hun 'tactiek' weer was en om dan ook die swap te doen (de manier waarop/ de timing) valt ook niet te begrijpen.
 
Het is een quote van 2016, ik neem dat hij intussen wel een ander inzicht heeft gekregen.

Jammer dat Yuki zich zo heeft uitgelaten, was totaal niet nodig en gevaarlijk. Wat RB hun 'tactiek' weer was en om dan ook die swap te doen (de manier waarop/ de timing) valt ook niet te begrijpen.
Ik kan RB hun tactiek wel verstaan. Op het einde van het seizoen kan een plek hoger of lager eindigen wel uitmaken voor RB in de constructeursklassering en het geld dat ze het jaar erna krijgen daaraan gekoppeld. En dan kan een 11e of 12e plek meer dan de anderen wel gaan uitmaken bij mogelijks gelijke punten. Zeker zoals het in dat achterveld toch wel dichtbij elkaar lijkt te liggen zou elke plek wel kunnen uitmaken. Alleen is het toch wel zeer vroeg in het seizoen om zo duidelijke voorkeuren te gaan geven. Hoewel dat ik denk dat ze intern bij RB die voorkeur misschien wel al besproken hebben, hoewel Yuki daar misschien niet zelf bijzat precies. Denk dat ze daar intern niet echt meer in Yuki geloven en die er meer zit voor Honda dan voor zijn kwaliteiten, hoewel er in de f1 zijn die op dat vlak moeilijker hun plaats kunnen rechtvaardigen dan Yuki. Het had logischer geweest als ze bij RB de plek in de laatste ronde hadden laten weergeven als ze zagen dat Ricciardo er toch niet over zou geraken.
 
De RB swap had inderdaad weinig nut. Maar Ricciardo zei dat het op voorhand besproken was, Hij ging tegen het einde op softs rijden en op een gegeven moment een snellere pace hebben. Toen de pitwall vroeg om te wisselen heeft het nog anderhalve ronde langer geduurd tot Yuki effectief gehoorzaamde. En met die softs komt dat er op aan. En wanneer Verstappen hen kwam dubbelen was het helemaal onmogelijk. Ze hadden erna opnieuw kunnen wisselen, maar die vraag is er niet gekomen. Het is niet duidelijk of zelfs Yuki daar zelf om gevraagd heeft? Die was vooral bezig met weeral het klein kwaad kind uit te hangen.

Ik ben akkoord dat het team dit beter had moeten aanpakken, maar hoe Yuki ermee omging was volledig zijn verantwoordelijkheid. Elke piloot klaagt wel over de radio over een swap, maar je moet het ook niet verder brengen dan dat. Vooral dat manoeuvre tijdens de inlap was gewoon belachelijk. Ricciardo kunnen we toch niets verwijten vind ik.

Vooral Sainz was impressive deze race. Een verderzetting van vorig jaar. Hij is kalmer, berekender en maakt minder fouten tijdens de race.
Daartegenover staat een Leclerc die op 1 lap altijd wat sneller is, maar vaak on edge staat en pech lijkt aan te trekken. Er leek duidelijk iets mis met z'n rembalans, maar 't is niet de eerste keer dat we hem constant lockups zien doen. Langs de andere kant toch nog sterk om met dat probleem 4de te worden.

Hamilton stelde wat teleur. 't Was weer vooral Russell die het meeste uit die Mercedes leek te kunnen persen. Hij had die Ferrari misschien sowieso niet achter zich kunnen houden, maar het was toch weer een foutje onder druk waardoor Leclerc plots kon passeren. Tot dat moment was hij heel goed aan 't verdedigen.

Verstappen leek nooit ongerust dit weekend en hij heeft nog maar eens laten zien waarom. 'One with the car' zei hij achteraf. Dat zegt genoeg voor de rest van dit seizoen. Maar 't is tegelijk een heel lang seizoen...
 
Mercedes Brazilië 2022.
dat was wel wat meer dan het gegeven "dit circuit ligt onze wagen beter", zoals dat in de jaren '90 vaak het geval was.
toen had je wagens die bvb op snelle circuits de bovenhand namen, maar op meer technische circuits niet mee konden.

Brazilie 2022 was meer een team dat bijzonder slecht aan het seizoen begonnen was, intensief ontwikkeld heeft, en op het einde alles gezet om het seizoen toch niet zegeloos af te sluiten
 
Vooral Sainz was impressive deze race. Een verderzetting van vorig jaar. Hij is kalmer, berekender en maakt minder fouten tijdens de race.
Ik ben wel benieuwd wat Sainz zal brengen dit seizoen. Gezien hij volgend jaar geen zitje meer heeft bij Ferrari zou het tijdens de race wel eens voor vuurwerk kunnen zorgen als hij teamorders negeert of extra druk op Leclerc legt als hij net achter hem rijdt. Het tactisch inzicht van de pitwall vorig seizoen was niet denderend, als ze dit jaar een herhaling wordt hiervan zie ik hem op eigen houtje bepaalde beslissingen nemen teneinde zich beter te profileren naar andere teams toe volgend jaar.
 
Het is altijd afwachten natuurlijk hoe een seizoen evolueert en soms is de eerste race ook niet tekenend voor de rest van het seizoen, maar toch voorspelt deze race niet veel goeds voor de spanning voor P1.

Ook achter Verstappen vond ik het overigens nogal een saaie race, itt vorig seizoen soms. Ja, Sainz die wel opschoof en Leclerc die na zijn remproblemen de pace vond, maar dat toont toch vnl aan dat de Ferrari's te goed zijn voor Mercedes en McLaren maar niet goed genoeg om RB uit te dagen, zeker wanneer Perez vlotjes op P2 geraakt is dat toch een teken aan de wand.

Ook wel opvallend, de top 10 bestaat uit 5 teams en van p11 tot p20 staan de andere 5 teams. Weinig mixup dus in het veld en dat maakt het er ook niet leuker op imo.
 
Terug
Bovenaan