FIA Formula One 2020

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volg het maar met een half oog, saaie race.

Maar eerst die VSC en dan toch een SC, dat is toch echt vervalsing imo. Zij die niet zijn binnengekomen onder VSC zijn toch altijd de dupe dan?
 
Mercedes mag toch ook wel de motor beginnen opendraaien nu.. wat maakt het ook uit als hij ontploft.
 
Volg het maar met een half oog, saaie race.

Maar eerst die VSC en dan toch een SC, dat is toch echt vervalsing imo. Zij die niet zijn binnengekomen onder VSC zijn toch altijd de dupe dan?
Hoezo vervalsing... Ze hebben eerst geprobeerd om die auto binnen te duwen maar kregen hem niet in neutraal. Daarom is de kraan gekomen en bijgevolg ook de safety car.
 
idd, als Bottas niet finisht, is hij die 2de plaats kwijt.
Als Mercedes nu zegt, gooi je motor open, boeit niet als hij ontploft, zeggen ze eigenlijk "onze 2de piloot dient enkel als buffer om onze 1ste piloot zijn titel te verzekeren. voor de rest boeit het niet"
 
Hoezo vervalsing... Ze hebben eerst geprobeerd om die auto binnen te duwen maar kregen hem niet in neutraal. Daarom is de kraan gekomen en bijgevolg ook de safety car.
Ja vervalsing is wat te hard verwoord, ik wist ook niet dat ze die eerst zo hebben proberen wegduwen.

Zal dan pech zijn, maar voelt mij toch niet helemaal juist aan.
 
lol, mijn roomie die efkes meekijkt als Verstappen wint: "oh wow, 't was precies wel close"
ik: "nee, kijk, die is gedubbeld, en die is gedubbeld, en die is gedubbeld.... en nu pas, dàt is de 2de"
 
idd, als Bottas niet finisht, is hij die 2de plaats kwijt.
Als Mercedes nu zegt, gooi je motor open, boeit niet als hij ontploft, zeggen ze eigenlijk "onze 2de piloot dient enkel als buffer om onze 1ste piloot zijn titel te verzekeren. voor de rest boeit het niet"
Maar dat is ook zo.
:p
 
Zonder Perez is Racing Point toch niet veel waard.
En lijkt mij dat Alonso niet teveel moeite zal hebben tegen Ocon volgend seizoen. Het is zot hoeveel sneller Ricciardo is in race.
Verstappen heeft hier gans de race gecruised en Albon eindigt er nog massaal achter.
 
Wel blij voor Verstappen dat em zijn seizoen nog ergens in schoonheid kan eindigen.
 
Voor mij heeft Verstappen een topseizoen gereden. Altijd het maximale eruit gehaald. Nog steeds een paar rare acties, maar dat heeft 'm in 't algemeen niet te erg benadeeld. Al is het wel close uiteindelijk qua punten.
 
Verstappen heeft hier gans de race gecruised en Albon eindigt er nog massaal achter.
massaal zou ik dat toch ook niet noemen? 1,5s achter de Mercedessen.
het had interessanter geweest voor Verstappen moest hij er vóór gezeten hebben, dat wel. maar dat was nóg niet genoeg geweest voor die 2de plaats
 
massaal zou ik dat toch ook niet noemen? 1,5s achter de Mercedessen.
het had interessanter geweest voor Verstappen moest hij er vóór gezeten hebben, dat wel. maar dat was nóg niet genoeg geweest voor die 2de plaats
Als Max met gemak de race wint (hij was namelijk duidelijk aan het cruisen om banden te sparen, vroeg zelfs of hij naar een lagere engine mode moest), mag je van Albon toch wel meer vragen. Na de safety car verloor Albon 12 rondes lang 1 seconde per ronde. Daarna is het wat beginnen afvlakken.
Maar de Mercedessen konden Max niet volgen, en Albon kon de Mercedessen niet volgen, dan ben je toch gebuisd imo. Ok, inhalen is 1 ding, maar je moet toch op zijn minst voor wat dreiging kunnen zorgen. Hij is geen énkele geen een bedreiging geweest voor Hamilton.

Dit is eigenlijk weer een perfect voorbeeld waar Max er helemaal alleen voor stond.
 
Max heeft gewoon alles gemaximaliseerd. Niet per se cruisen maar echt controleren. Dominant controleren.

Buiten dat dit circuit de verwachte teleurstelling heeft opgebracht, vond ik het een beetje de spiegel van het seizoen.
- Albon kon in de verste verte niet bij Max. Hoewel dit één van de weinig keren was dat hij dicht genoeg bij de mercs reed, zodat die niet de keuze van een plan B of C haddden.
- McLaren uiteindelijk derdes. Ze hebben een fantastische seizoensstart gemaakt. Door foutjes zijn ze dan halverwege het seizoen weggezakt (pech voor Sainz, wat pech voor Norris) maar gelukkig eindigen ze sterk.
- Racing Point heeft het NIET gekunnen om met de kampioenschapsauto van vorig jaar voldoende punten te pakken om mee te doen vanvoor. Stroll was over het seizoen gezien geen HOL waard en heeft Perez nooit bedreigd in het kampioenschap, ondanks dat Sergio 2 races niet gestart is en een paar races niet in orde was. Verder heeft RP 15 punten verloren door die kopieerzaak, maar met deze wagen had er echt meer in de pijp moeten zitten.
- Ocon is eigenlijk compleet ingemaakt door Ricciardo. Vorige week een lucky podium, maar Danni Ric heeft er toch maar mooi twee bij elkaar gereden. 119 punten vs 62 is een hard verdict. Nu komt volgend jaar die Alonso daar nog bij, die vooral achter de schermen de druk enorm gaat verhogen. Ik vrees voor Ocon zijn carrière als hij niet dringend beter rijdt.
- Ferrari. Deze race tekent hun seizoen een beetje. "Joke pit crew" is een meme geworden.
- Alpha Tauri was best goed, wisselvallig maar Gasly was aanwezig als de grote prijzen konden gerapen worden.
- Russel heeft zijn pay-driver teamgenoot de grond ingeboord zoals het zou moeten. Had hij een tweede race bij Mercedes gekregen, had hij ook nu weer niet trager geweest dan Bottas. Vorige race zei imo al genoeg.

De rest heeft me weinig geboeid.
- HAAS startte ooit beloftevol. Maar nu denken ze dat hun business model gaat werken met een vreselijke Pay-driver en één talent (Schumacher). Maar ik betwijfel of dit zo gat zijn. Zie de laatste seizoenen van Sauber, toen dachten ze dat ook.
- Williams. Een schande van een team. Hopelijk pompen de nieuwe eigenaars er terug geld in en gooien ze de juiste mensen op de juiste plaats.
- Alfa Romeo had pech met de vreselijke Ferrari motor. Dat was vorige jaar hun sterkte. Nu ontnam hen dat alle hoop op een resultaat. Zie het moederteam met een veelvoud van het budget.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan