FIA Formula One 2020

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hamilton terug.


Russell terug naar Williams.


Aitken terug op de bank.

 
Ik zou volgend jaar toch liever Russell naast Hamilton zien. ik denk dat de kans bijzonder klein is, but it would be nice
 
Ow ja, naar't schijnt racen ze dit weekend nog in Abu Dhabi :thinking:
Kan me precies niet zoveel meer boeien deze laatste race. Ik gok op een oerdegelijk podium met respectievelijk Hamilton, Bottas, Verstappen
 
Verstappen P1, wie had dat gedacht! Kan nog een leuke race worden morgen dan, als alles goed gaat in de 1e ronde ofc..


Lewis zijn reactie hierboven, ja, als je dat geluid niet goed zou vinden.. mag van mij direct terugkomen.
 
Ep-D4q-Vb-XIAc-G6-D5.jpg
 
Werd niet echt warm voor dit laatste weekend, tot natuurlijk Max zoch op P1 nestelde. Dit kan toch nog een leuke race opleveren.
 
Max p.1. Dus als Hamilton zich een beetje kan motiveren hebben we nog een inhaalrace. De McLarens waren heel goed maar die zullen wel een seconde per ronde verliezen op de mercs/redbulls dus zonder safetycar verwacht ik me niet aan veel spectaculairs.

Of het aan het circuit ligt of aan een end-of-season gevoel, het boeit me zo niet meer. Terugkeer naar de normale gang van zaken. Hallo F1? Kunnen we een zot seizoen als 2020 niet herhalen? :thinking:
 
In elk geval is duidelijk geworden dat de onbekende of oude circuits ook leuke races opleveren.

Graag dus meer van dat ipv al die steriele Tilke (achtige) circuits (daar zitten ook wel leuke tussen hoor, maar toch).

Dat en minder vrije trainingen en tests. Zou ook een oplossing zijn voor het budget overigens, geen vrije trainingen meer op do en vrij, gewoon zaterdagvoormiddag een uur ofzo en dan meteen quali. Hebben ze veel minder input qua afstellingen, banden, race simulaties en strategieën,... de onvoorspelbaarheid lijkt mij alles toch spannender te maken.
 
Ik dacht ze gingen kijken voor een kalender waarbij x aantal races niet vast waren, en dus ieder jaar door een ander circuit kunnen ingevuld worden. Dat lijkt me wel een mooie oplossing.

En er mogen idd minder trainingen zijn, of toch minder trainingsuren in totaal.
 
In elk geval is duidelijk geworden dat de onbekende of oude circuits ook leuke races opleveren.

Graag dus meer van dat ipv al die steriele Tilke (achtige) circuits (daar zitten ook wel leuke tussen hoor, maar toch).

Dat en minder vrije trainingen en tests. Zou ook een oplossing zijn voor het budget overigens, geen vrije trainingen meer op do en vrij, gewoon zaterdagvoormiddag een uur ofzo en dan meteen quali. Hebben ze veel minder input qua afstellingen, banden, race simulaties en strategieën,... de onvoorspelbaarheid lijkt mij alles toch spannender te maken.
maar... die leuke races lagen toch ook vooral aan de omstandigheden?
Mugello was leuk omdat de restarts telkens in de soep liepen. een keer dat de race enkele ronden "green" was, viel het uiteindelijk toch ook tegen.
Portimao en Imola waren ook redelijk saai.
Istanbul was een goeie race doordat het circuit zowiezo al weinig grip had, en daar kwam dan nog een race in drogende omstandigheden bij.
Monza en Sakhir waren leuk door blunders bij Mercedes. Sakhir lagen ze na 1/3 race al een halve ronde voor op de rest, die Mercedessen.
en dan Red Bull Ring had ook nog een leuke race...
 
Los van dat feit, is het natuurlijk als kijker ook wel eens leuk om een ander circuit te zien.
 
Mercedes moet blijkbaar vermogen van hun motoren terugschroeven voor de race, omwille van wat problemen.
Viel ook al op in free practice dat ze niet met vol vermogen reden.

Verstappen zal dus wel zeer grote kans hebben om te winnen.
En wie weet kan Norris ook voorbij de Mercedes wagens geraken... zou wel leuk zijn als hij podium haalt.

Stroll zou ook met minder vermogen moeten rijden, maar Perez had voor dit weekend al een nieuwe motor. Dus mss kan dat opnieuw een leuke inhaalrace worden voor Perez.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan