Familie

VTM Familie

Razer

Active member
Crowdfunder FE
Screenshot-familie-04-02-2020.jpg


Familie is een Vlaamse televisieserie van Studio-A die sinds 30 december 1991 wordt uitgezonden op VTM. Daarmee is Familie de langstlopende Belgische soapserie. Met uitzondering van de periode eind juni tot eind augustus is Familie het hele jaar te zien van maandag tot en met vrijdag.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgen is veel gezegd, mijn vriendin volgt het en ik zit op m'n gsm terwijl ze ernaar kijkt.
 
Jawel, familieeee hierzo. Lekker gezapig wegkijken elke dag. Verstand op 0 en dagelijkse stress helemaal weg :clap:
 
  • Leuk
Waarderingen: Isa.
Mijn vriend zegt hetzelfde maar als ik dan eens kijk zonder hem is hij kwaad 😉
Nuja volg ook met een half oog mee, maar als ge een of twee afleveringen overslaat, kunde na 3min wel vlot mee inpikken.
 
Ons ma kijkt dat altijd, staat altijd op als ik daar binnen kom.
Ik zou daar niet naar kunnen kijken, afleveringen van 20 min ( 30 in de tv-gids maar er is +-8 min reclame ) en dan nog rekken ze alles uit tot het zo uitgemolken is als een pakje saus wat je 2uur ondersteboven zou houden.

Ik kwam daar 2 weken geleden eens binnen, de Jan aan het zagen dat em broodjes moet smeren voor het cafe open gaat.
Ik kom daar 2 dagen geleden binnen, de Jan nog altijd aan het zagen over die broodjes in zijn cafe maar dan met een ''vooruitgang in het verhaal'' dat zijn keuken altijd vuil is van die broodjes waar em 14 dagen geleden al over aan het zagen was.

Zo kan ik ook een soap schrijven die 30 jaar mee gaat op TV, ik zweer als ge daar 3 weken niet naar kijkt dat ge in week 4 meteen weer kunt mee zijn want het gaat nog altijd over hetzelfde als in week 1 met heel minieme ''vooruitgang'' in het verhaal.
 
Kijk er ook altijd naar ( dochter volgt het ) ik kijk wel altijd als het gedaan is en zo kan verderspoelen met hun reclame blokken van bijna 10 minuten
 
Zo kan ik ook een soap schrijven die 30 jaar mee gaat op TV, ik zweer als ge daar 3 weken niet naar kijkt dat ge in week 4 meteen weer kunt mee zijn want het gaat nog altijd over hetzelfde als in week 1 met heel minieme ''vooruitgang'' in het verhaal.
Welja... dat is een soap in feite. Er gebeurt veel, maar ook niet. En je kan op elk moment inpikken, zelfs na jaren niet meer te kijken en je bent direct mee. Net omdat er zoveel herhaald wordt.
 
Ik volg het ook dagelijks, 18j geleden beginnen kijken omdat men vriendin dat toen volgde.

Het is bij momenten zo slecht maar toch blijft ge kijken omdat ge wilt weten wat er zal gebeuren.

Met thuiswerk staat de tv regelmatig op en nu kijk ik ook naar de herhalingen van paar jaar geleden dat ze na het middagnieuws geven. :unsure:
 
Ik volg het ook al heel erg lang, met een half oog. Mijn ma kijkt ernaar en dan hoor ik de tv wel opstaan op dat moment.
T'is zoals mijn pa altijd zei;
t'is 't kijken niet meer waard! iedereen heeft het daar al met iedereen gedaan, den helft heeft elkaar al proberen vermoorden en de andere helft heeft het al vijf keer overleefd :ROFLMAO:
 
Vroeger keek ik ernaar, in den tijd dat ze nog hun electronica bedrijf hadden.
En dat Peter met Trudy en Veronique in die chique villa woonde (toen was Marie-Rose ceo van dat modehuis samen met Veronique denk ik).

Dan gestopt met kijken en nu ik met de vriendin samenwoon kijk ik mee met haar.

En iedereen heeft het ondertussen met iedereen gedaan precies ...
Diene Matthias had vroeger iets Marie Rose en dan met Veronique ... :laugh:
 
Best inderdaad uitgesteld kijken want dan moet je reclame niet kijken. Ik volgen het nu al 25jaar en ik kan er gewoon niet mee stoppen. Zal waarschijnlijk gewoon zwaar ingeburgerd zijn. Soms zijn er nogal saaie verhalen inderdaad, zoals broodjes Jan maar toch ook wel leuke verhalen. De Benny en Jokke zijn echt topacteurs en maken het allemaal wat luchtiger !
 
Welja... dat is een soap in feite. Er gebeurt veel, maar ook niet. En je kan op elk moment inpikken, zelfs na jaren niet meer te kijken en je bent direct mee. Net omdat er zoveel herhaald wordt.
Ja klopt, maar voelt gewoon alsof het bij familie gewoon extra traag gaat ( in vergelijking met sommige buitenlandse soaps dan )
Wat daar gebeurd is tussen 1 Januari en vandaag : Marie rose uit de gevangenis, Jan moet pistolets smeren en verkopen in zijn cafe, Simon is verschenen in een supermarkt.

Uiteraard hebben andere personages dan ''mini stories'' en een personage of 2-3 een ''main story'' van tijd tot tijd maar die main story is altijd te lang uitgemolken bij familie voor de zendtijd, zo was er vorig seizoen ( of het seizoen er voor ? ) eens zo een ''main storyline'' die maar bleef slepen en slepen bijna 5 maand aan een stuk, is toch te lang als het over 1 verhaal gaat en pakweg 3 personages.

Vraag me af wat eigenlijk het plot moet voorstellen voor een seizoens einde ? aangezien de moeite die ze in de verhalen steken zal het wel weer iets met die Simon zijn die gaat flippen.

Geen idee waarom ik er eigenlijk over bezig ben want vandaag nie bij mijn ma geweest dus niets gezien 😂
 
Sowieso gaat het seizoenseinde weer Simon zijn die iets uitsteekt met Stefanie eh...
 
Ik denk een gevecht tussen Simon en Jonas. Wie zal er deze keer doodgeschoten worden?!
 
Terug
Bovenaan