Eurovision Song Contest 2023

Loreen was niet meer dan wat bombastische...met permissie... drek

Dat er heel wat "vakjury's" de drek van Loreen niet eens een plaatsje in hun top 12 gunden ondergraaft het hele idee van een "vakjury". Ik begrijp dat er variatie is, maar als de ene "vakjury" het ene nummer het beste van de avond vond en de andere "vakjury" datzelfde nummer 0 punten waard vindt, dan is het hele concept van een "vakjury" waardeloos

CHA CHA CHA
de gustibus non disputandum est

Het is niet omdat een vakjury objectief zou moeten zijn, dat elke persoon in de vakjury geen eigen smaak of voorkeur mag hebben. 🤷‍♀️
 
Loreen was niet meer dan wat bombastische...met permissie... drek

Dat er heel wat "vakjury's" de drek van Loreen niet eens een plaatsje in hun top 12 gunden ondergraaft het hele idee van een "vakjury". Ik begrijp dat er variatie is, maar als de ene "vakjury" het ene nummer het beste van de avond vond en de andere "vakjury" datzelfde nummer 0 punten waard vindt, dan is het hele concept van een "vakjury" waardeloos

CHA CHA CHA
Da fuq are you talking about, ze heeft van elke vakjury minstens 4 punten gekregen. Op basis van je uiteenzetting zou net Finland niet mogen gewonnen hebben.
Zo goed gezongen vond ik dat nu ook weer niet in alle eerlijkheid.
Tjah, daar verschillen we dan duidelijk van mening. Ik vond enkel dat van Estland enigzins in de buurt komen, en Noorwegen vond 'k ook nog best ok. Ik vraag me af wat je dan allemaal boven Zweden zou plaatsen qua zang van alle nummers in de finale?
 
Ik vond Finland ook top maar dat is niet meer dan een carnavalsnummer waarvoor je amper moet kunnen zingen, vergelijkbaar met Verka Serduchka in 2007 en de Babushki in 2012. En die waren toevallig ook 2e. Top entertainment maar ik heb liever dat een goed nummer wint, zoals Zweden dus.
Ja Loreen was niet 100% zuiver maar voor dat nummer moet je wél kunnen zingen.
 
Loreen was niet meer dan wat bombastische...met permissie... drek

Dat er heel wat "vakjury's" de drek van Loreen niet eens een plaatsje in hun top 12 gunden ondergraaft het hele idee van een "vakjury". Ik begrijp dat er variatie is, maar als de ene "vakjury" het ene nummer het beste van de avond vond en de andere "vakjury" datzelfde nummer 0 punten waard vindt, dan is het hele concept van een "vakjury" waardeloos

CHA CHA CHA
Je moet die Cha Cha Cha eens beluisteren op studio-opname, zonder beeld.
Is gewoon afgrijselijk.
Ik weet wel dat de act belangrijk is (zoals dat trapje bij België 😀), maar toch...
 
Je moet die Cha Cha Cha eens beluisteren op studio-opname, zonder beeld.
Is gewoon afgrijselijk.
Ik weet wel dat de act belangrijk is (zoals dat trapje bij België 😀), maar toch...

Ik heb die Cha Cha Cha nu al een half dozijn keer door de speakers in de auto laten galmen, heerlijk.

Raampje open, speakers volle bak en aan het rood licht naar de voetgangers CHA CHA CHA CHA CHA CHAAAAAAAAAA roepen.
 
Ik moet zeggen, Cha Cha Cha is fantastisch om de strijk te doen. Hoop dat die jongen eens met Rammstein op het podium kan, zou wel plezant zijn.
Loreen vandaag op de radio gehoord, ik denk echt niet dat het zonder Eurovisie een hit zou worden. Zweden kunnen fantastische pop maken maar dit valt zo een beetje als ‘MTV vulling’. Haar Euphoria vind ik dan wel weer heel sterk, ze heeft longen.
 
Voor mij mocht Cha Cha Cha ook gewonnen hebben en ik denk persoonlijk dat het ook een zomerhit zal worden, ik zie dat nummer op veel fuiven nog gedraaid worden.
De beste versie van Loreen haar nummer was nog die die ze zong wanneer ze gewonnen had. Ik vond persoonlijk Euphoria beter dan dit nummer.
 
Ik vond persoonlijk Euphoria beter dan dit nummer.
Iederéén vind Euphoria beter, toch? Dat is dan ook het beste songfestivalnummer van de laatste 2 decennia ofzo (imo, al had ik ook eens een poll gezien waar het uitkwam als beste winnaar van de afgelopen X jaar).
 
Euphoria heeft mij eigenlijk nooit kunnen bekoren...

Voor mij was dit ook niet zo'n fantastische editie. Denk niet dat er één van de nummers in een afspeellijst zullen belanden bij mij (wat bij andere edities soms wel al eens het geval is).

Zo slecht zong Loreen trouwens toch niet... Ook vreemde commentaar hier dat het een 'zangwedstrijd' zou zijn... volgens mij is het in eerste plaats nog altijd een 'liedjeswedstrijd'. Je gaat toch ook niet weglopen van een concert/festival omdat de zanger(es) af en toe (!) eens een uitschuiver maakt? De song, de inleving, de overgave, de sfeer, de stemkleur, ... zijn toch veel belangrijker.
 
Dees jaar ook eens gekeken maar dan in een pub in Geneve met 5 finnen. Best een leuke ervaring al was het einde wat een bummer. Loreen was nu ook niks speciaal aan vond ik, dan toch liever de finnen
 
Soms vragen we ons thuis af met welke leuke combinatie zou België het Eurovisie song festival kan winnen:

Hier komen we voorlopig op:
Belgische metalband met K3
(Een beetje zoals babymetal) zou in mijn ogen hoog scoren .

Of
Netsky met een sterke Belgische zangeres
 
Terug
Bovenaan