Eurovision Song Contest 2022

Ik bekijk enkel de finale, dus op voorhand probeer ik zo weinig mogelijk te volgen van de preselecties.

Maar ik ken Eskimo Callboy en vind het jammer dat ze er niet bij zijn :(
 
Ik dacht effectief dat ze gingen deelnemen. Was dat een grap die serieus genomen werd of is er iets gebeurd?
Er waren enorm veel inschrijvingen (944), hiervan werden 26 kandidaten geselecteerd voor een live optreden en daarvan werden er 6 winnaars door een jury gekozen. Eskimo Callboy was daar helaas niet bij. :frown:

Goeie reactie wel:
We have very few traditions we can be proud of maintaining, and completely driving the ESC-chances into the ground every year is one of them.

 
Ik mag toch hopen dat Oekraïne niet opnieuw wint vanwege een "politiek statement". ...
Natuurlijk winnen ze en natuurlijk is dat terecht. Die gaan van elk land 12 punten krijgen. Behalve van Servie dan.

Het esf is gewoon een gezellig feest waar de kwaliteit van de liedjes lang niet het belangrijkste, maar wel de heerlijke shows van de artiesten, de transnationale sfeer en als het nodig is, het politieke statement.
Oekariane dus!
 
Jongens (en BlackOccult), het is Electric Callboy nu. Het woord eskimo is blijkbaar nu ook offensive ofzo? :unsure:
Eskimo is beledigend woord voor de Inuit. Beetje zoals Viet Cong ook van naam is veranderd owv culturele appropriatie.
 
Binnen 2 maanden is het zover, hou deze avonden vrij in jullie agenda's want ik weet dat jullie niets willen missen:

België neemt deel tijdens de 2de halve finale (donderdag 12/05).

Halve finale 1Dinsdag 10 mei 2022
Halve finale 2Donderdag 12 mei 2022
FinaleZaterdag 14 mei 2022
Presentatie doorAlessandro Cattelan
Laura Pausini
Mika
 
Mika is nogal random als presentator, of ligt dat aan mij? :unsure:

Spreekt blijkbaar wel ook vloeiend Italiaans, misschien zo toch de harten van de Italiaanse omroep veroverd.
 
Haha Electric Callboy is wel nog nice, zou wel een Shum verhaal geweest zijn, veel punten van publiek maar amper iets van jury.
 
Eigenlijk best goede song van ons. :thumb:
Leg het in de gym altijd op, en je kan het goed meezingen en leuke beat

am i gonna miss you? nooo
promise i won't miss you, noooo
i'm gonna break through, nooooo
i'll never hate you
i'll never chase youuuuu
 
Binnen 2 maanden is het zover, hou deze avonden vrij in jullie agenda's want ik weet dat jullie niets willen missen:

België neemt deel tijdens de 2de halve finale (donderdag 12/05).

Halve finale 1Dinsdag 10 mei 2022
Halve finale 2Donderdag 12 mei 2022
FinaleZaterdag 14 mei 2022
Presentatie doorAlessandro Cattelan
Laura Pausini
Mika
En een glansrol voor Maneskin waarschijnlijk?
Moet toch wel één van de weinige bands zijn die als winnaar zoveel succes heeft verworven en credibility bij de alternatievere muziekscene.

Hopelijk kunnen ze hun status blijven behouden!
 
1280px-Eurovision_semifinal_qualification_rate_map.svg.png


Oekraine trouwens enig land dat nog nooit een halve finale niet heeft overleefd. 100% succes op dat vlak. Dit jaar zijn ze topfavoriet dus de 100% zal wel blijven staan.

Belgie staat op ongeveer 40% van alle keren door.

Landen die nog nooit overleefd hebben zijn Slowakije, Andorra en Monaco. Zuidoost-Europa (de Balkan) door de vele landen daar wellicht wel in een voordeel. Al vind ik dat vooral FR, ES, DE, UK en IT niet rechtstreeks naar de finale zouden mogen, vooral omdat ze echt vaak zeikinzendingen hebben (op Italië dan na). Vooral het niveau van Duitsland, UK en Spanje is dieptriest.
 
Mika is nogal random als presentator, of ligt dat aan mij? :unsure:

Spreekt blijkbaar wel ook vloeiend Italiaans, misschien zo toch de harten van de Italiaanse omroep veroverd.
Ik vond dat ook, maar blijkbaar heeft hij zijn eigen tv-show in Italië en zit hij ook in X-Factor in Italië. Dus nadat de wereldfaam is gaan liggen, is het voor hem in Italië blijkbaar wel nog blijven verdergaan.
 
Bookies gaan voor lage middenmoot in finale voor onze inzending. Ben de meeste inzendingen nu aan het luisteren, denk dat ik het daar wel mee eens ben. Het beste scenario is top 10, maar het slechtste scenario is net niet de finale halen of een Hooverphonic-achtige uitslag.

Moldavië heeft een geestig liedje ook. Oekraïne voorlopig van wat ik luisterde kwalitatief het sterkste. Verder heeft de kwaliteit toch wel al hoger gelegen, te veel inzendingen die ook weer op elkaar lijken en heel veel geforceerde indie pop/indie rock liedjes, zo typisch voor een FIFA/EA soundtrack. Denk dat wij in die zee ook niet boven water zullen komen. Finland ook een harder rocknummer terug. Oekraïne springt er qua stijl er ook weer het meest uit, denk dat het niet eens close zal zijn.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan