Ervaringen met georganiseerde groepsreizen (Joker, Koning Aap, Kris Kras, etc.)

Ik heb vroeger goede ervaringen gehad met groepsreizen van Intrepid. Het is een Australische reisorganisatie, maar je kan dat gewoon hier via de reisbureaus van Joker boeken. Ik vond het wel tof om in een internationaal reisgezelschap te zitten (met uiteenlopende leeftijden).
 
Niet met Noorwegen zelf, maar vorige zomer (laatste week van augustus) heb ik de Iceland Trail gedaan en ik kan er enkel maar positief over zijn.

De verschillende trails worden georganiseerd door Travelbase en als je niet te veel zorgen wil hebben, is dat een ideaal concept. Er zijn verschillende begeleiders (in IJsland waren het er zes, maar wel voor een groep van 45 personen) die meegaan bij een traject. Twee lopen er voorop, twee in het midden en twee helemaal achter. In het midden wordt er gestopt voor een uitgebreide pauze. 's Avonds werden er ook wandelingen georganiseerd en daar zat ook een prachtige locatie bij.

Binnen twee weken doe ik opnieuw ééntje, deze keer de Jordan Trail (van Dana naar Petra). De Norway Trail stond ook op de shortlist voor dit jaar, maar uiteindelijk is de keuze gevallen op de Alta Via I bij de Dolomieten. Travelbase heeft ook concepten voor dichtbij zoals Packrafting bij de Ourthe. Dat is wel relatief duur, maar ik denk wel een leuk uitje voor een weekend.
die trip in Jordanië ziet er wel ferm uit, laat je uw bevindingen achter? Waarom heb je de Iceland Trail niet zelf geregeld? Is toch sowieso een van de bewandelde multi hikes ter wereld?
 
Ik ben aan het overwegen om me in te schrijven voor een reis met Kriskras, omdat ik niemand ken die met mij mee wil/kan op een verre reis.

Schrijven mensen zich meestal alleen in voor zo’n reis of zijn het veel koppels/vrienden die zich samen inschrijven?

Net voor corona begon had ik me ook al ingeschreven voor een groepsreis met Kriskras, maar die is dan niet doorgegaan omdat de eerste lockdown toen net begon. Eigenlijk was ik daar wel blij mee toen, want de vertrekvergadering was toen nog net wel nog doorgegaan en die was wat tegengevallen. De twee mannen die zich hadden ingeschreven kenden elkaar al, en voor de rest hadden zich alleen maar vrouwen ingeschreven die vooral met elkaar bezig waren en waarvan sommigen elkaar precies ook al kenden. Ik ben niet per se verlegen of introvert, maar ik heb het altijd wel moeilijk om los te komen in een groep die ik niet ken. Vandaar dat ik niet weet of zo’n groepsreis wel iets voor mij is.
 
Ik ben aan het overwegen om me in te schrijven voor een reis met Kriskras, omdat ik niemand ken die met mij mee wil/kan op een verre reis.

Schrijven mensen zich meestal alleen in voor zo’n reis of zijn het veel koppels/vrienden die zich samen inschrijven?

Net voor corona begon had ik me ook al ingeschreven voor een groepsreis met Kriskras, maar die is dan niet doorgegaan omdat de eerste lockdown toen net begon. Eigenlijk was ik daar wel blij mee toen, want de vertrekvergadering was toen nog net wel nog doorgegaan en die was wat tegengevallen. De twee mannen die zich hadden ingeschreven kenden elkaar al, en voor de rest hadden zich alleen maar vrouwen ingeschreven die vooral met elkaar bezig waren en waarvan sommigen elkaar precies ook al kenden. Ik ben niet per se verlegen of introvert, maar ik heb het altijd wel moeilijk om los te komen in een groep die ik niet ken. Vandaar dat ik niet weet of zo’n groepsreis wel iets voor mij is.
Normaal hebben de meeste reizigers van Kriskras zich alleen ingeschreven. Het is niet echt de bedoeling om als koppel of vriendenkring daarmee op reis te gaan want het blijft uiteindelijk een groepsreis. Veel hangt natuurlijk af van je houding of je je openstelt tot de groep. Voordeel van Kriskras is dat de meeste mensen elkaar niet kennen en iedereen dus van 0 start.
Mijn ervaringen met Kriskras zijn tot nu toe overwegend positief geweest wat betreft de groep.
 
die trip in Jordanië ziet er wel ferm uit, laat je uw bevindingen achter? Waarom heb je de Iceland Trail niet zelf geregeld? Is toch sowieso een van de bewandelde multi hikes ter wereld?

Op Wikiloc heb ik mijn bevindingen neergepend in (niet zo geweldig) Engels. Er zal ongetwijfeld een Nederlandstalige blogpost volgen, maar dat staat even op de backlog.

Dag 1: https://nl.wikiloc.com/routes-wande...rom-dana-to-petra-day-1-dana-feynach-98816651
Dag 2: https://nl.wikiloc.com/routes-wande...a-to-petra-day-2-feynach-al-mansurah-98816656
Dag 3: https://nl.wikiloc.com/routes-wande...-petra-day-3-al-mansurah-al-haddadah-98816649
Dag 4: https://nl.wikiloc.com/routes-wande...-to-petra-day-4-al-haddadah-al-bayda-98816653
Dag 5: https://nl.wikiloc.com/routes-wande...-day-5-through-the-backdoor-of-petra-98814131

De Laugavegur kan je idd zelf gemakkelijk organiseren, maar hier vond ik het toch gemakkelijker om het georganiseerd te doen aangezien ik weinig zin had in rompslomp. Bovendien valt de prijs goed mee wat ook een rol speelde.
 
Heb mij gisteren ingeschreven voor een groepsreis met Mundero naar Peru voor 23 dagen in oktober.
Iets om naar uit te kijken. Uiteraard doe ik mijn loopschoenen mee omwat lokale hoogtemeters te plukken. :)
 
Even snel melden dat er dit weekend in Antwerpen een beurs is over verre reizen.
Niet echt een idee wat ik er moet verwachten, maar ik denk dat er wel aantal aanbieders van groepsreizen gaan staan.
 
Terug van de groepsreis met Joker (Wenen & Bratislava), de beste keuze in jaren dat ik heb gemaakt. Nieuwe vrienden en memories gemaakt voor het leven :)
Ik doe af en toe soloreizen en heb vroeger ook nog groepsreizen met Kriskras gedaan. Ik vraag mij dan af, als (nog?) niet-vrijgezelle bijna 40'er, zijn zo'n Jokerreizen dan niet eens een interessante optie voor mij om eens iets anders te doen dan alleen reizen of plaatsen te bezoeken die ik liever niet solo doe. Het terechtkomen in een groep met enkel vrijgezellen en koppels schrikt mij dan een beetje af, al is het natuurlijk altijd een beetje een kansspel of de reisgroep je ligt.
 
Ik ben met Zuiderhuis naar Georgië, Italië (Gran Paradiso) geweest en met Bootz naar Canada en El Hierro. Telkens super goed meegevallen.
 
Succes, wat staat er allemaal op't programma.

Ik vertrek 22/10 ook naar't midden-oosten op groepsreis.
1wzoeqP.png


ps: de dagen naast de data kloppen idd niet

Naar welk(e) land(en) ga jij?
 
Volgende maand zo'n 4 weken naar India op m'n eentje. Heb dan op aanraden van een paar vrienden een tour met G Adventures geboekt. Probleem in India is dat het blijkbaar toch een miserie is om een trein of bus te boeken en om op leuke plekken te geraken. Met G Adventures moet ge gewoon zien dat ge op de startplaats zijt. De eerste dagen ga ik dus alleen wat m'n ding kunnen doen in New Delhi. Niettegenstaande heb ik alleen backpacken wel altijd tof gevonden. Ge leert gemakkelijker andere leuke soloreizigers kennen in hostels en ook leuk om eens iedereen achter te laten die je kent. Normaliter zou ik zo'n groepsreizen dus niet boeken.
 
Ziet er de moeite uit. Met welke organisatie? Ik ben net naar een beurs geweest en daar stond wel iets boeiend : "Beyond Borders"

van 23/10 tot 26/10 Koeweit, tussen 26/10 en 6/11 Iran en nadien nog enkele daagjes plakken in VAE, Dubai
Met Joker

Amai da's ook heel cool!
 
Ziet er de moeite uit. Met welke organisatie? Ik ben net naar een beurs geweest en daar stond wel iets boeiend : "Beyond Borders"

van 23/10 tot 26/10 Koeweit, tussen 26/10 en 6/11 Iran en nadien nog enkele daagjes plakken in VAE, Dubai
Zag daar die reis staan in Noorwegen met de 'hostelbus'.
Deed me denken aan iets dat ik gespot heb in Kirgizië, nl Das Rollende Hotel :D

Sfeerbeeldje:
csm_004446_2ddf5a83b3.jpg
 
Ik ben net naar een beurs geweest en daar stond wel iets boeiend : "Beyond Borders"
Die volg ik ook en wat me vooral opvalt bij die gasten is dat die altijd een pàk onder de prijs zitten van andere organisaties.
Ik vraag me dus gemeend af hoe ze dat doen. Ik had misschien ook naar die beurs moeten gaan en het hen op de man eens moeten vragen :)

Het is perfect mogelijk dat ze betere lokale connecties hebben of gewoon minder winst per reis pakken maar ergens is er bij mij steeds wel de angst dat als je met zo'n gasten naar pakweg Afrika gaat je op plaatsen gaat logeren waar je eigenlijk niet wil zijn of, en dat zou nog veel erger zijn, je de lokale bevolking een beetje gaat uitbuiten.
 
Terug
Bovenaan