Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Welja, alle Drexciya voor 1999, dus voor dit album waren eerder harde dance tracks. Zaten onder UR ook.Wel opmerkelijk dat hier toch veel mensen het als rustig en ambient beschouwen, dat is toch niet het eerste waar ik aan denk bij deze plaat. Ik moet zeggen dat ik het album zelf ook wel heviger had verwacht, omdat ik vooral nummers uit dj sets ken, die meestal wel wat harder zijn.
Die Detroit sound doet mij altijd denken aan de sets van Dj Stingray, een aantal jaar geleden op Horst festival mogen aanschouwen en dat was echt een zweet sessie van jewelste!
Nice picks voor favorieten!favoriete voor mij toch Jazzy Fluids
Tweede fav voor de unieke flow, minst repetitief aanvoelend ook
Derde omwille van de bassline
Dan Lost Vessel voor de dreunende beat en soundscape. extreem repetitief wel.
(voor de mensen die dit achtergrond muziek of ambient noemen, zet ne keer wat luider en voel die beat)
Mis een bassline bij dit soort muziek, de bass is vooral beats.
Wel ja wat ge zegt, de basslines zitten hier nooit echt laag. En die melodische upper-bass basslines zijn zeker smakelijk.Nice picks voor favorieten!
Wat versta je onder bassline, vraag ik me wel af? Imo staat dit album er vol van. Alleen zitten ze wat hoger in het frequentie spectrum. Dat vind ik er net zo cool aan: het is meer melodisch en is direct afleidbaar van de Funk uit de 70s. De beats zorgen dan meer voor het fundament in het laag, da's waar.
Die sub bass hier nog bijdoen zou in gedrang van de beats komen, da zou het volgens mij te sloppy doen overkomen.I take it dat je meer fan bent van UK genres waar echt diepe sub-bass een van de karakteristieke elementen is? Dat zit hier idd minder in, maar dat kan ik niet als minpunt zien, gezien de groovyness van wat Drexciya en consorten doen.
Nah is helemaal niet defensief, per geluk heeft mijn trein vertraging en kan ik u uitleggen dat het meestal een keuze is tussen beats in sub bass (pakt onder de 60hz) en bassline in sub bass. Beide en je krijgt een sloppy low end of een te groot contrast met mid en upper bass (die vaak afwezig is dan, in mijn ervaring en dat wilt ge zeker niet want daar zit die melodie)Ik kom weer defensief over, oops. Maar vind het wel interessant om op in te gaan.
Over wie gaat dit? Ofwel heb ik de tekst verkeerd gelezen want ik zie de referentie of naam waarover het gaat niet.Er zijn parallellen te trekken met een andere Detroit-legende die ook veel te vroeg is heengegaan.
Haha, tja ik ben van alle markten thuis! Je moet maar eens in het Beats/Electronica topic passeren. ;-)Wel wel, @clercqie, ik moet zeggen dat ge me erg verrast hebt met deze keuze. Tenzij ik mij helemaal vergist heb op basis van vorige posts, had ik zeker geen techno verwacht.
Thx om te posten!Ge weet dat ik ga zeggen dat ik hier niet veel aan heb, ik kan er wel grotendeels naar luisteren maar verder denk ik toch vooral aan achtergrondmuziek bij iets visueel. Tracks zoals nummertje zeven Drifting into a Time of No Future zijn er te veel aan, da's toch echt wat op knopjes duwen om een geluidje te krijgen en dan te herhalen? Draining of the Tanks ook, dat achtergrondgeluidje alsof er iemand in iets slijmerig aan het knijpen is, kan ik niet begrijpen. Ik kan me ook niet direct inbeelden dat iemand daar wel plezier uit haalt, maar ge bewijst duidelijk anders. Polymono Plexusgel bijvoorbeeld vond ik dan wel weer "leuk" en meer melodisch, maar verder geraak ik niet.
Over wie gaat dit? Ofwel heb ik de tekst verkeerd gelezen want ik zie de referentie of naam waarover het gaat niet.
Enkele OGs zouden me dood doen als ze dit zouden zien, maar ik heb deze ook al vaak opgelegd tijdens de afwas. Not gonna lie.Anderzijds zou ik het ook niet echt achtergrondmuziek noemen omdat de hooks toch wel aandacht opeisen, maar eerder euh.. doe-iets-anders-ondertussen muziek zoals koken en kuisen.
Haha, die huisbel is hier ook altijd efkes dubbelchecken!Naast de klassiekers die de weg gebaand hebben voor dit soort muziek zoals Kraftwerk en Moroder, hoor ik er ook wat dingen in die me aan Aphex Twin doen denken. En ook wat geluiden die zo op een soundtrack van John Carpenter konden staan. Habitat of Negative, Funk Release Valve en het laatste nummer waren mijn favorieten. Minpuntje was dat er in Lost Vessel een geluidje zat dat verdacht veel op mijn huisbel lijkt, waardoor ik effectief ben gaan kijken of er iemand aan de deur stond.
Zie maar dat @Obi-Jan dit niet leest.Favo nummer Habit o Negative, @ 1.50 speed.