De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Klein verslagje van mijn tweede poging bij de WAOD, vorige zondag te Waasmunster:
tl,dr: leuke koers, geen accidenten, beter als de vorige :)
Stats:
DNF, 10/14 ronden
Avg: 44,2 km/h
Dist: 54,5 km
HR: 161 avg, 175 max

Eerst en vooral was het super koersweer, zelfs al naar de warme kant toe, maar in elk geval gestart onder een stralende zon. Uiteraard dus ook een hoop meer renners aan de start, 78 om precies te zijn, toch al een stevig peloton t.o.v. de 40 van in Lotenhulle.
In mijn eerste koers heb ik me deels opgeblazen door in het begin te veel van voor te zitten en te reageren op aanvallen, dus nu was de opdracht om in de buik van het peloton te zitten en om mijn positie goed in het oog te houden. Gemakkelijker gezegd dan gedaan, want ik was niet de enige die met dat idee aan het rondrijden was. Eerste rondes gingen vlotjes, goede positie kunnen houden (40~50). Na een paar rondes mij toch wat laten wegdrummen tot ongeveer positie 60, maar de benen voelden nog goed, de bochten gingen vlot en ik verteerde het optrekken stukken beter, dus ik besloot me daar te nestelen en af te wachten.
Na ongeveer 8 ronden begon er al wat volk te lossen en bevond ik me opeens aan de achterzijde van het peloton, tijd genomen om gelletje te eten en dan terug proberen opschuiven. Helaas was dat ook geen simpele opdracht, er werd echt belachelijk snel gereden op de lange rechte stukken, waardoor opschuiven voor mij echt geen sinecure was.
Door het opschuiven, terugvallen en weer opschuiven heb ik toch wat krachten verspild en heb me ook een paar keer (dom) in de wind laten zetten, bij het ingaan van de tiende ronde werd de achterstand op de kopgroep afgeroepen: ongeveer 1 minuut. Vanaf dan begonnen de sterke mannen vooraan de koers echt hard te maken en werd er na elke bocht snoeihard gereden. In de voorlaatste bocht van ronde 10 laat ik een gat vallen en beland ik hopeloos in de tegenwind, zelfs met een laatste sprint kan ik net niet aanhaken... De bezemwagen en ambulance rijden me voorbij en op 4 ronden van het einde word ik afgevlagd.

Uiteindelijk echt heel content van deze koers, leuk om toch wat progressie te hebben t.o.v. de eerste! Het is toch echt een stiel apart die kermiskoersen, maar mits nog een beetje power kweken om die hoge snelheden vlot te rijden en wat slimmer koersen hoop ik er toch eentje uit te rijden dit seizoen. Deze zaterdag staat Sint-Amandsberg op het programma, enorm veel scherpe bochten in het parcours, dus gaat zeker een uitdaging worden en positie zal nog zo belangrijk zijn!

fm7Q9GO.jpg

Ja ik ga voor de Tom Boonen 2006 bril stijl :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Cube is lastig te verkrijgen vermoed ik.
Niet dat het bij de rest zoveel beter zal zijn maar cube is dacht ik nog geval apart

Heb zelf Ridley fenix en ben daar wel tevreden van.
Denk dat ik ook voor de Fenix zal gaan. Even 1 samengesteld via hun configurator:


Morgen eens zien voor een test ritje en offerte bij de dealer. Benieuwd hoe lang het zal duren voor een custom bike, een stock wil ik liever niet, voor dat geld kies ik liefst mijn kleuren :)
 
Denk dat ik ook voor de Fenix zal gaan. Even 1 samengesteld via hun configurator:


Morgen eens zien voor een test ritje en offerte bij de dealer. Benieuwd hoe lang het zal duren voor een custom bike, een stock wil ik liever niet, voor dat geld kies ik liefst mijn kleuren :)
Bij Pinarello My Way, dus custom, had ik levertermijn van 2 a 3 jaar doorgekregen.
Geen idee of dit verkoopspraat was of niet.
Dan maar stock gekocht en binnenkort binnen steken om te painten.
 
Tijdje geleden de Rapha Core Long Sleeve gekocht, maar helaas moeten terugsturen wegens geen stretch aan de mouwen. Ik kreeg armen er amper door en ik ben ‘normaal’ gebouwd. Zijn er jerseys met lange mouwen in hun reeks die wel wat meer stretch geven?
De Core bibshort is best wel ok, iemand ervaring met de duurdere varianten?
 
Denk dat ik ook voor de Fenix zal gaan. Even 1 samengesteld via hun configurator:


Morgen eens zien voor een test ritje en offerte bij de dealer. Benieuwd hoe lang het zal duren voor een custom bike, een stock wil ik liever niet, voor dat geld kies ik liefst mijn kleuren :)
Ik heb de dranghekmaat als je die wilt testen (wel de vorige versie denk ik, 4j oud) :p
 
Sinds begin april heb ik elke week tussen de 8 a 10u op de fiets gezeten, daar kan ik niet over klagen. Maar na een matige winter met minder Zwift en te vaak wat ziek geweest te zijn kwam het écht goeie gevoel eigenlijk niet. De laatste 10 dagen heb ik 3x op mijn rollen gezeten met dat het al eens regende. En vandaag voor het eerst weer het gevoel dat er wat extra op zat. Net dat beetje meer snee.
Toch wel straf wat slechts 3 intervaltrainingen van 45 a 60 minuten voor een verschil kan geven.
 
Ik ben dinsdag nog eens 30min gaan lopen, beetje te (snel) precies want mijn benen doen nog altijd pijn :D maar ook door de regen :p

Vandaag toch dikke 4u op gemak (met klein stukje nog hard op einde)

Maar vertrek toch op vakantie voor 10 dagen dus zal daar wel recupereren.
 
Mensen die Karoo gebruiken als headunit, en een DI2-equipped fiets hebben: volgende week is de lol over. Aangezien Karoo door SRAM is overgenomen, heeft Shimano de licentie voor DI2-linking (zodat je batterijstatus, schakelpositie,... op de headunit kunt zien) ingetrokken.

Ik wacht nu op het moment dat ik door een felblauwe stationwagen van de baan gemikt wordt en mijn knieën overgeklopt worden met een grote momentsleutel omdat ik ZIPP-wielen gebruik op mijn GRX-equipped fiets.
 
Sinds begin april heb ik elke week tussen de 8 a 10u op de fiets gezeten, daar kan ik niet over klagen. Maar na een matige winter met minder Zwift en te vaak wat ziek geweest te zijn kwam het écht goeie gevoel eigenlijk niet. De laatste 10 dagen heb ik 3x op mijn rollen gezeten met dat het al eens regende. En vandaag voor het eerst weer het gevoel dat er wat extra op zat. Net dat beetje meer snee.
Toch wel straf wat slechts 3 intervaltrainingen van 45 a 60 minuten voor een verschil kan geven.
Gericht trainen eh vriend, gericht trainen!
 
Gericht trainen eh vriend, gericht trainen!
I know, i know! Het is gewoon te lang goed weer geweest :scream:. Ik kan veel beter afzien op mijn rollen als buiten.
Eens ik op een bepaald niveau ben kan ik ook meer genieten van full gazz te gaan buiten. Er is niks erger als met "slechte" benen intervals te gaan doen.
 
Tijdje geleden de Rapha Core Long Sleeve gekocht, maar helaas moeten terugsturen wegens geen stretch aan de mouwen. Ik kreeg armen er amper door en ik ben ‘normaal’ gebouwd. Zijn er jerseys met lange mouwen in hun reeks die wel wat meer stretch geven?
De Core bibshort is best wel ok, iemand ervaring met de duurdere varianten?
Ik heb een long sleeve thermal jersey en een long sleeve Brevet.
* Thermal is voor mij goed maar ik heb smalle armen en nie veel (eigenlijk geen) overschot dus denk dat dat hetzelfde gaat zijn dan die Core.
* Brevet is een veel ruimere meer casual fit maar is een hele andere (wat zwaardere) stof.
 
We hadden al contact opgenomen met Ridley. Die konden een nieuw kader geven, maar enkel een disc versie. Dus inderdaad de kost voor nieuwe componenten zelf te dragen.

Beslissing is intussen gemaakt. FM neemt garantieframe over, wij nemen zijn carbon frame. Hij kon factuur ervan voorleggen met framenummer etc, komt effectief van Ridley met 5j garantie. Is ook UCI gekeurd.
Daar heb je een volledig legit excuse om een nieuwe fiets met schijfremmen te kopen en laat je die liggen. Spijtige zaak. :biglaugh:
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Iemand een idee of onderstaande (tubeless) band problematisch kan zijn om nog een ritje te doen? Bij het klaarzetten van materiaal zie ik dat er bij de achterband een barst is ontstaan die toch wel een cm of 7 lang is. Er ontsnapt geen lucht uit de band. Barst is een mm of 2 diep. Niet meer riskeren om nog vandaag mee te gaan rijden en direct laten vervangen? Of zou ik het toch nog riskeren. Dilemma :biglaugh:


IMG-20220527-111529.jpg
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan