De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Passen die fietsen je ook? Beiden zijn aan de agressievere kant.

Alternatief dat ik echt de moeite vind: Cube Agree C62. Ook iets meer op comfort gericht zonder een Roubaix te zijn bvb
Hmm, ja zoek toch ook vooral wat meer comfort ook. Die Cube ziet er op dat vlak wel nice uit. Ik bekijk hem even verder. Thx
 
Ik snap wat je bedoelt, maar ik denk dat je aardig zou schrikken :)

Jan Modaal haalt volgens mij geen 300w voor 5s.

Ik heb 4j geleden voor de Bemc een hartonderzoek laten doen omdat mijn broer een (heel lichte) ritmestoornis heeft die mogelijk erfelijk is/was. Ik moest daar op een hometrainer trappen en dat startte op 80w en ging met 10w naar boven.

Tegen dat ik aan 200w zat was die verpleegster mij aan het aankijken alsof ik MVDP was. De meesten moesten stoppen aan 140w.
Mijn broer, een fit-uitziende kerel van 1m80 en 65kilo is bekaf gestopt aan 170w. Dan wil je echt niet weten wat de gemiddelde tamzak/chubster/couchpotato kan trappen.
Zefde ervaring hier.
Ik weet de getallen niet maar was ook zo een ramp test.

Maar plots zegt die verpleegster : "Ge zit nu aan 200% van uw maximaal kunnen."
Ik was toen nog gewoon wat op het gemak aan het fietsen (hartslag 150 ofzo met een max net boven de 200). Ik dacht : "Wat zegt die nu?".
Dan minstens nog eens dezelfde tijd erbij gedaan.
Erna gevraagd wat ze bedoelde : "Aaah, op uw leeftijd is de gemiddelde tijd dat mensen - die hier die test hebben gedaan - dat volhouden zo lang ; En gij was al 2 keer zo lang bezig toen".


En ik ben absoluut geen toptalent of trainingbeest.


Ik lees hier ook ergens dat iedere man wel 150W FTP kan trappen.
Ik denk, dat als ik hier op het werk een FTP test doe. Als er 10% dat haalt we heel tevreden kunnen zijn.


Is hetzelfde als een dartser die zegt: iedere man kan wel zonder probleem gemiddeld 50 gooien. Als ge dan 100 random mensen kiest op straat kan ook bijna niemand dat.
 
er is maar 1 conclusie:

giphy.gif
 
Ik snap wat je bedoelt, maar ik denk dat je aardig zou schrikken :)

Jan Modaal haalt volgens mij geen 300w voor 5s.

Ik heb 4j geleden voor de Bemc een hartonderzoek laten doen omdat mijn broer een (heel lichte) ritmestoornis heeft die mogelijk erfelijk is/was. Ik moest daar op een hometrainer trappen en dat startte op 80w en ging met 10w naar boven.

Tegen dat ik aan 200w zat was die verpleegster mij aan het aankijken alsof ik MVDP was. De meesten moesten stoppen aan 140w.
Mijn broer, een fit-uitziende kerel van 1m80 en 65kilo is bekaf gestopt aan 170w. Dan wil je echt niet weten wat de gemiddelde tamzak/chubster/couchpotato kan trappen.
Haha, das gelek die afleveringen van Het Huis... daar doen ze zo ook altijd een fiets test (sinds vorig seizoen doen ze dat zelfs op Zwift geloof ik).
Dan zie je die mensen zo 120W trappen en half dood vallen... staat Peter Hespel daar naast: "Komaan, nog efkes, alles geven!". :unsure:

Nee, mijn initiële reactie was misschien wat verkeerd maar uiteindelijk heeft @Kenis het nog eens mooi samengevat: de schattingen die Strava maakt van vermogen zijn 100% en compleet nutteloos. En los van de vermogens an sich: iemand die 80km rijdt en dan nog vlot een sprint kan trekken doet per definitie een pak beter dan een groot deel van de bevolking.

Is hetzelfde als een dartser die zegt: iedere man kan wel zonder probleem gemiddeld 50 gooien. Als ge dan 100 random mensen kiest op straat kan ook bijna niemand dat.
Scheve verlijking, darts is niet eens een sport (oh, yes I did :tongue: ). Nee serieus, darts is ook vooral veel techniek/ervaring.
Om gewoon op een stationaire fietstrainer 150W te trappen heb je geen techniek nodig hé. Je moet alleen je benen ronddraaien en die benen gebruik je normaal toch voldoende om op zen minst de basis van de basis te kunnen verzetten.

Ik wil trouwens ook wel effe de kanttekening maken dat die home trainers die ze vaak gebruiken voor dat soort testjes ook echt wel kut zijn. Ik moet in de rugschool ook beginnen met een paar minuten op zo'n trainer op te warmen en 120W op die sleuren voelt aan als 200W op mijne koersfiets...
 
Laatst bewerkt:
Mijn vader rijdt met een Ridley Helium alu rim brakes van 2020. Heeft vorige week zijn kader gebarsten, niet te herstellen volgens FM. Via de garantie van Ridley zou hij een nieuw kader kunnen krijgen, maar dat kan door de lange levertijden enkele maanden duren en dan kan hij de hele zomer niet fietsen.

FM stelt daarom voor om een van zijn eigen nieuwe kaders te nemen. Volgens hem ook door Ridley gebouwd, maar gespoten door FM. Hieronder enkele foto's. Kunnen we daarop vertrouwen dat dat effectief een Ridley kader is en geen Chinese brol? Iemand die dit specifieke kader kent? Heb de verschillende modellen van Ridley al doorlopen maar vindt er geen die er exact zo uitziet. FM zou wel 2 jaar garantie geven.

Om hier nog eens op terug te komen:

Alternatief is vervanging door een Colango A1r kader. Iemand die hier meer kan over zeggen? Hou verhoudt die zich qua kwaliteit tegenover de Ridley Helium?

Als ik online wat opzoek is die Colnago wel al een model van 2017, maar hoeft geen probleem te zijn volgens mij?
 
Om hier nog eens op terug te komen:

Alternatief is vervanging door een Colango A1r kader. Iemand die hier meer kan over zeggen? Hou verhoudt die zich qua kwaliteit tegenover de Ridley Helium?

Als ik online wat opzoek is die Colnago wel al een model van 2017, maar hoeft geen probleem te zijn volgens mij?
Zou ik niet vertrouwen, duidelijk namaak

Ik zou persoonlijk kijken voor nieuwe fiets :unsure:
 
Zou ik niet vertrouwen, duidelijk namaak

Ik zou persoonlijk kijken voor nieuwe fiets :unsure:

Gezien FM garantiekader van Ridley kan overnemen na x aantal maanden, kan montage naar COLNAGO kader voor €150, montage naar eigen carbon kader voor €450. Nieuwe fiets is dus niet aan de orde.
 
Ik zou gewoon wachten op het frame dat van de garantie komt. Die kaders lijken me gewoon zaken waar hij vanaf van wilt. Voor hem is er alleen maar voordeel, van die oude kader(s) af en hij krijgt een nieuw Ridley kader waar hij iets mee kan doen.
 
Die colnago (ook al is het een premium merk) zou voor mij persoonlijk een downgrade zijn komende van een Ridley Helium.
Is dit een kader die hij nog ergens liggen heeft? Komen de maten overeen?
 
Ik zou gewoon wachten op het frame dat van de garantie komt. Die kaders lijken me gewoon zaken waar hij vanaf van wilt. Voor hem is er alleen maar voordeel, van die oude kader(s) af en hij krijgt een nieuw Ridley kader waar hij iets mee kan doen.
Helemaal mee eens
 
Wel had dit nog niet vermeld maar er is een bijkomend probleem. De Helium was nog de rim brake editie, maar tegenwoordig maakt Ridley enkel nog disc versies. Dus indien we kader van Ridley nemen moet volledige group ook vervangen worden, wat dan neerkomt op een kost van €1500.
 
Wel had dit nog niet vermeld maar er is een bijkomend probleem. De Helium was nog de rim brake editie, maar tegenwoordig maakt Ridley enkel nog disc versies. Dus indien we kader van Ridley nemen moet volledige group ook vervangen worden, wat dan neerkomt op een kost van €1500.
en nieuwe wielen :unsure:
 
Mooie garantie op die manier. Volgens mij lult die fietsmaker gewoon uit zijn nek om toch maar zijn oude brol kwijt te geraken.
Als je een fiets hebt van 2020 en dat zou hij dan vervangen door 1 die 3 jaar ouder is of door een chinees frame.
 
Wel had dit nog niet vermeld maar er is een bijkomend probleem. De Helium was nog de rim brake editie, maar tegenwoordig maakt Ridley enkel nog disc versies. Dus indien we kader van Ridley nemen moet volledige group ook vervangen worden, wat dan neerkomt op een kost van €1500.
Geen idee hoe of wat de regels zijn.


Maar mijn schoonbroer had iets min of meer gelijkaardig aan de hand.
Alu kader gebarsten. Maar dat merk maakt geen Alu kaders meer. Ook een hele uitleg van "we kunnen u dit in de plaats geven, blablabla".
Uiteindelijk is mijn schoonzus naar de winkel gegaan en daar eens op haar strepen gegaan : "dat is uw probleem, en niet ons probleem".

En een carbon kader gekregen onder garantie.

Die velo maker moet zien dat dat in orde is. En niet met Chinese frames...
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Het probleem is wel dat als ze effectief geen rim brake meer in hun assortiment hebben je met een meerkost zit om componenten te kopen voor schijfremmen.
Allez ze geven garantie op het frame. Niet op de gehele fiets, noch op het feit dat eventueel niet alles zal passen.

Iemand die ik ken heeft dat ook voorgehad met zijn kona. Heeft een nieuw frame gekregen, maar het nieuwe frame was met steekas en schijfremmen. Heeft dus nieuwe componenten moeten kopen en nieuwe wielen. En tevens moeten betalen om de fiets op te bouwen.

Kan zijn dat Ridley dit anders aanpakt natuurlijk.
 
We hadden al contact opgenomen met Ridley. Die konden een nieuw kader geven, maar enkel een disc versie. Dus inderdaad de kost voor nieuwe componenten zelf te dragen.

Beslissing is intussen gemaakt. FM neemt garantieframe over, wij nemen zijn carbon frame. Hij kon factuur ervan voorleggen met framenummer etc, komt effectief van Ridley met 5j garantie. Is ook UCI gekeurd.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan