De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Gewoon laten weten aan bioracer. Ze zullen u dan wel een nieuwe opsturen vermoed ik!

Gisterenavond mailtje verstuurd met de foto's en wat uitleg.
Vanmorgen om 8u50 al een mailtje terug met een antword, retourformulier en verzendlabel.
Qua service kan ik daar in ieder geval niet klagen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Hier is het toch een bende haantjes bij elkaar ze. Laat diene mens in content zijn dat hij 5 sec 500w kan trappen, wie weet hoelang of hoeveel hij al rijdt....
't is vooral dat 500W gewoon onrealistisch laag is.
Die inschatting van Strava zit er waarschijnlijk gewoon naast.

edit: werd al gezegd blijkbaar :)
 
't is vooral dat 500W gewoon onrealistisch laag is.
Die inschatting van Strava zit er waarschijnlijk gewoon naast.

edit: werd al gezegd blijkbaar :)

Tgoh al zittend en niet meer zo fris, misschien ook geen krachtbonk, misschien niet zo goed getraind en waarschijnlijk ook niet maximaal gegaan dan is 500w nu ook weer niet zo weinig hoor.

Nog maar simpel dat eerste is immens belangrijk want als je rechtstaat kan je uw lichaamsgewicht gebruiken om kracht te zetten, als je zit is het puur spierkracht.

Zelfs al klopt het gewoon dan is dat niks om beschaamd over te zijn voor een zittende sprint na 80km.
 
Normaal maak ik mijn routes altijd met routeyou maar gisteren komoot gedownload. Het ziet er op het eerste zicht gebruiksvriendelijker uit. Wat met de routes die hij maakt zijn die correct en mooi? Zondag een dagje fietsen vanuit la Roche en ik zou eens een route met komoot maken. Wat bergjes zoeken via de velomediane en een eigen route daaruit maken.
 
Zag het comment van @Reverz absoluut niet als haantjesgedrag.
Peace out boyz :thumb:

Rijdt er toevallig nog iemand mee met KOTK? Ik doe een rit van ZaterdagNM 27 kmh peleton
Ik rij 4 dagen mee als begeleider(wegkapitein), wel nog geen zicht op welke pelotons. Wij krijgen die info meestal maar last-minute, dus het zou ook nog kunnen dat ik in het intranationaal peloton zit.
Welk team rij je voor?
 
Normaal maak ik mijn routes altijd met routeyou maar gisteren komoot gedownload. Het ziet er op het eerste zicht gebruiksvriendelijker uit. Wat met de routes die hij maakt zijn die correct en mooi? Zondag een dagje fietsen vanuit la Roche en ik zou eens een route met komoot maken. Wat bergjes zoeken via de velomediane en een eigen route daaruit maken.
ik maak alles met komoot
 
Normaal maak ik mijn routes altijd met routeyou maar gisteren komoot gedownload. Het ziet er op het eerste zicht gebruiksvriendelijker uit. Wat met de routes die hij maakt zijn die correct en mooi? Zondag een dagje fietsen vanuit la Roche en ik zou eens een route met komoot maken. Wat bergjes zoeken via de velomediane en een eigen route daaruit maken.
Ikzelf werk altijd met Strava, vind die vele malen beter dan Komoot of Routeyou. Is wel niet gratis natuurlijk.
 
Ikzelf werk altijd met Strava, vind die vele malen beter dan Komoot of Routeyou. Is wel niet gratis natuurlijk.
wat is er beter aan? Heb die even gehad maar vond die net minder:
  • Je kan geen type selecteren
  • type ondergrond is heel beperkt aangegeven
  • buiten segmenten heb je geen info van andere gebruikers
 
Ik wou er eerst niet op reageren, omdat ik die mens zijn enthousiasme niet wou beknotten, maar aangezien er nu toch over wordt verder gepraat: 500W is niets in een sprint. Ik lees dat het niet via een sensor gemeten is, maar gewoon een schatting, dus daar zal niets van kloppen en in realiteit veel hoger liggen.

Dit weekend nog 2min 500W gereden:
l7iA6mj.png



Als je echt geïnteresseerd bent in vermogens koop je best een sensor, en voor de rest zouden ze die features meteen uit Strava moeten slopen. Is compleet waardeloos en onbetrouwbaar.
 
Laatst bewerkt:
wat is er beter aan? Heb die even gehad maar vond die net minder:
  • Je kan geen type selecteren
  • type ondergrond is heel beperkt aangegeven
  • buiten segmenten heb je geen info van andere gebruikers
Heatmaps is toch redelijk wat info? Voor off-road routes is dat wel niet ideaal en het probleem is dat er natuurlijk ook veel commutes tussen zitten wat vaak niet de meest leuke baantjes zijn.
Strava zou zeker veel beter kunnen. Het zou bv al enorm helpen moesten mensen bij het uploaden van hun rit kunnen specificeren of het een weg, MTB of Gravel rit was. Op die manier kan hun heatmap gerichter gebruikt worden. Maar over het algemeen heeft Strava het minste problemen met hun route builder imo. Er zijn bv veel route builders waar je probeert van punt A naar punt B te rijden en waar hij u 5 km rond stuurt gewoon omdat er halfweg tussen punt A en punt B 2 stukjes weg niet aan elkaar gesnapt zijn (en de builder dus denkt dat je niet van de ene baan op de andere kan).
Voor mijn gravelbike heb ik de laatste week in de buurt ook wat routes gebouwd met gravelmap.com ernaast en dat werkt goed. Voor de koersfiets vind ik het soms handig van in de app te zeggen: "ik wil 50km rijden, doe eens iets" en de routes die hij daar genereert vallen toch zeer goed mee.
 
wat is er beter aan? Heb die even gehad maar vond die net minder:
  • Je kan geen type selecteren
  • type ondergrond is heel beperkt aangegeven
  • buiten segmenten heb je geen info van andere gebruikers
Over de types ondergrond kan ik niet meespreken, ik doe enkel road. En als ik dat aanduid dan kom ik effectief geen onverharde stukken tegen.

De heatmap is toch heel wat uitgebreider dan enkel segmenten. Bij komoot etc word je veel vaker langs drukke steenwegen etc gestuurd.
 
Over de types ondergrond kan ik niet meespreken, ik doe enkel road. En als ik dat aanduid dan kom ik effectief geen onverharde stukken tegen.

De heatmap is toch heel wat uitgebreider dan enkel segmenten. Bij komoot etc word je veel vaker langs drukke steenwegen etc gestuurd.
Ik wordt nooit langs drukke steenwegen gestuurd (of mss wel maar dat zie je toch als je het maakt?), heck met heatmaps in strava had ik dat net vaker. Wss door al die speedelecs die alles wel opladen op strava maar dus de saaie en gevaarlijke wegen gebruiken :p

En soms zijn er fantastische afgescheiden fietspaden langs grote wegen (drukte is relatief, voor/na werk is het er mss druk maar op de middag of op zondag niet :p)
 
Laatst bewerkt:
Moest er iemand interesse hebben in een jawbreaker met prizm road lens.. De mijne mag weg. Afhandelen via pb.
 
Ik wordt nooit langs drukke steenwegen gestuurd (of mss wel maar dat zie je toch als je het maakt?), heck met heatmaps in strava had ik dat net vaker. Wss door al die speedelecs die alles wel opladen op strava maar dus de saaie en gevaarlijke wegen gebruiken :p

En soms zijn er fantastische afgescheiden fietspaden langs grote wegen (drukte is relatief, voor/na werk is het er mss druk maar op de middag of op zondag niet :p)
ik heb dat ook wel... heatmaps zijn 9/10 gewoon banen die gebruikt zijn door woon-werkverkeer op de fiets. Lees: de korste weg van A naar B, vaak over slechte steenwegen.

Routeyou heeft daar imho de beste oplossing voor
 
Hey all, heb een budget van een 4-6k om een nieuwe racefiets te kopen via het cafetariaplan van t werk. Zijn er modellen die jullie hier aanraden ? Was eerst aan denken voor de Émonda SL 6 eTap te kopen (4.699,00€ advertentieprijs) maar lees wat tegenvallende reviews ivm de lak enzo. De specialized Tarmac SL7 Comp - Rival eTap AXS (5.600,00 advertentieprijs) was ook iets dat me in het oog sprong, maar daar betaal je sowieso voor de naam en is al 1000 duurder dan de Emonda. Canyon zit helaas niet binnen de leaseopties.

Andere opties: BMC, Cannondale, Cube, Eddy Merckx, Giant, Koga, Liv, Ridley, Scott en Thompson.

Elektrisch schakelen is geen must, carbon wel. Dient meestal voor ritten hier in het Noorden van Limburg, meestal verhard maar eventueel gravel wil ik ook als optie houden.
 
Iemand ervaring met bikefitting Bonami uit Deinze of andere goede bikefitters in de buurt van Gent/Gavere/Deinze?
 
ik maak alles met komoot
Ik heb nu gratis mijn regio gekregen maar kan ik ook via komoot routes maken buiten mijn regio en uploaden naar Garmin connect of gpx downloaden of enkel in je regio als je niet extra betaald?

Edit: blijkbaar werkt het na wat proberen.
 
Laatst bewerkt:
Hey all, heb een budget van een 4-6k om een nieuwe racefiets te kopen via het cafetariaplan van t werk. Zijn er modellen die jullie hier aanraden ? Was eerst aan denken voor de Émonda SL 6 eTap te kopen (4.699,00€ advertentieprijs) maar lees wat tegenvallende reviews ivm de lak enzo. De specialized Tarmac SL7 Comp - Rival eTap AXS (5.600,00 advertentieprijs) was ook iets dat me in het oog sprong, maar daar betaal je sowieso voor de naam en is al 1000 duurder dan de Emonda. Canyon zit helaas niet binnen de leaseopties.

Andere opties: BMC, Cannondale, Cube, Eddy Merckx, Giant, Koga, Liv, Ridley, Scott en Thompson.

Elektrisch schakelen is geen must, carbon wel. Dient meestal voor ritten hier in het Noorden van Limburg, meestal verhard maar eventueel gravel wil ik ook als optie houden.
Passen die fietsen je ook? Beiden zijn aan de agressievere kant.

Alternatief dat ik echt de moeite vind: Cube Agree C62. Ook iets meer op comfort gericht zonder een Roubaix te zijn bvb
 
Terug
Bovenaan