De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Passen die fietsen je ook? Beiden zijn aan de agressievere kant.

Alternatief dat ik echt de moeite vind: Cube Agree C62. Ook iets meer op comfort gericht zonder een Roubaix te zijn bvb
Cube is lastig te verkrijgen vermoed ik.
Niet dat het bij de rest zoveel beter zal zijn maar cube is dacht ik nog geval apart

Heb zelf Ridley fenix en ben daar wel tevreden van.
 
Ik wou er eerst niet op reageren, omdat ik die mens zijn enthousiasme niet wou beknotten, maar aangezien er nu toch over wordt verder gepraat: 500W is niets in een sprint. Ik lees dat het niet via een sensor gemeten is, maar gewoon een schatting, dus daar zal niets van kloppen en in realiteit veel hoger liggen.

Dit weekend nog 2min 500W gereden:
l7iA6mj.png



Als je echt geïnteresseerd bent in vermogens koop je best een sensor, en voor de rest zouden ze die features meteen uit Strava moeten slopen. Is compleet waardeloos en onbetrouwbaar.
Wat uiteindelijk ook een maat is voor niks natuurlijk.
Je weet ten eerste niet hoe getraind de man in kwestie is, en hoeveel hij weegt. Allez ik kan hier ook een afbeelding linken van MVDP.


Die rijdt 13min aan 436w gemiddeld. Moet ik dan tegen u zeggen dat 2min 484w peanuts is?

Campenaerts pakt de KOM op kerkgate met 427w over 2min06.


Wat zegt dit nu? Met uw 484w zou je dus sneller dan Vocsnor op kerkgate moeten rijden. Probeer het donderdag op Hemelvaartsdag is uit en laat het ons weten.

Je zal sneller zijn dan Arjen Livyns alvast, 387w, peanuts! Wat een amateur!


Of die 500w nu effectief klopt of niet. In feite maakt dat geen enkele zier uit.
Zonder enige context zeggen dat het niks is dat is redelijk aan de haren getrokken.
 
Wat is dat nu voor zever.
Een max van 5s aan 500 watt is, voor een gezonde volwassen man, altijd armtierig hoe je het ook draait of keert. Daar heb je geen context voor nodig. Daarmee zit je bij de zwakste 2%* van de populatie.

*uiteraard uit mijn duim gezogen
 
Vocsnor dan ook, die heb ik al verslagen in een zwift race!

Ok mijn rollen hadden foute software en gaven 50w meer
 
Iemand ervaring met bikefitting Bonami uit Deinze of andere goede bikefitters in de buurt van Gent/Gavere/Deinze?
Movepoint.be in Vichte. Is een bikefitter/kine die kijkt naar je lichamelijke mogelijkheden en je niet enkel op een fiets gooit volgens de gebruikelijke formule´s. Vriendelijke gast ook...
 
Wat is dat nu voor zever.
Een max van 5s aan 500 watt is, voor een gezonde volwassen man, altijd armtierig hoe je het ook draait of keert. Daar heb je geen context voor nodig. Daarmee zit je bij de zwakste 2%* van de populatie.

*uiteraard uit mijn duim gezogen
Ik snap wat je bedoelt, maar ik denk dat je aardig zou schrikken :)

Jan Modaal haalt volgens mij geen 300w voor 5s.

Ik heb 4j geleden voor de Bemc een hartonderzoek laten doen omdat mijn broer een (heel lichte) ritmestoornis heeft die mogelijk erfelijk is/was. Ik moest daar op een hometrainer trappen en dat startte op 80w en ging met 10w naar boven.

Tegen dat ik aan 200w zat was die verpleegster mij aan het aankijken alsof ik MVDP was. De meesten moesten stoppen aan 140w.
Mijn broer, een fit-uitziende kerel van 1m80 en 65kilo is bekaf gestopt aan 170w. Dan wil je echt niet weten wat de gemiddelde tamzak/chubster/couchpotato kan trappen.
 
Ik snap wat je bedoelt, maar ik denk dat je aardig zou schrikken :)

Jan Modaal haalt volgens mij geen 300w voor 5s.

Ik heb 4j geleden voor de Bemc een hartonderzoek laten doen omdat mijn broer een (heel lichte) ritmestoornis heeft die mogelijk erfelijk is/was. Ik moest daar op een hometrainer trappen en dat startte op 80w en ging met 10w naar boven.

Tegen dat ik aan 200w zat was die verpleegster mij aan het aankijken alsof ik MVDP was. De meesten moesten stoppen aan 140w.
Mijn broer, een fit-uitziende kerel van 1m80 en 65kilo is bekaf gestopt aan 170w. Dan wil je echt niet weten wat de gemiddelde tamzak/chubster/couchpotato kan trappen.
Dat is natuurlijk wel iets anders dan 5 sec 500W trappen.
 
Iemand ervaring met bikefitting Bonami uit Deinze of andere goede bikefitters in de buurt van Gent/Gavere/Deinze?
Michel Delva in Menen. Hij heeft me goed op de fiets gezet rekening houdend met mijn hernia en ben zeer tevreden. Werkt ook met meerdere profs. Topper in zijn vak en bovendien niet duur.
 
Michel Delva in Menen. Hij heeft me goed op de fiets gezet rekening houdend met mijn hernia en ben zeer tevreden. Werkt ook met meerdere profs. Topper in zijn vak en bovendien niet duur.
Heeft wel nogal de neiging om je vrij diep te zetten. De meeste dat ik ken zetten na hun bezoek toch een spacer van 1 cm terug.
 
Dat is natuurlijk wel iets anders dan 5 sec 500W trappen.
Ja nee serieus? Dat is een ramp test.
Net zoals dat 10min opwarmen en dan een max effort rechtstaand niet hetzelfde is als 10min opwarmen en dan een zittende max effort. En al zeker niet te vergelijken is met 3u in het zadel en op het einde zittend nog eens alles uit uw benen persen is.

In feite echt wel frappant dat we een waarde zonder enige context gaan afdoen als normaal voor een gezonde volwassen man. Nog maar simpel uw gewicht speelt al een grote rol in zo een cijfer. Waarom denk je dat er veelal over W/kg gesproken wordt. En dat ook gewoon niet iedereen zo een hoge piekwaarde kan trappen. Ik ben liever de renner die de haute route in een toptijd aflegt dan dat ik na een groepsrit van 50km waar ik geen mm verder kon iedereen op het einde eraf sprint.
 
Ik snap wat je bedoelt, maar ik denk dat je aardig zou schrikken :)

Jan Modaal haalt volgens mij geen 300w voor 5s.

Ik heb 4j geleden voor de Bemc een hartonderzoek laten doen omdat mijn broer een (heel lichte) ritmestoornis heeft die mogelijk erfelijk is/was. Ik moest daar op een hometrainer trappen en dat startte op 80w en ging met 10w naar boven.

Tegen dat ik aan 200w zat was die verpleegster mij aan het aankijken alsof ik MVDP was. De meesten moesten stoppen aan 140w.
Mijn broer, een fit-uitziende kerel van 1m80 en 65kilo is bekaf gestopt aan 170w. Dan wil je echt niet weten wat de gemiddelde tamzak/chubster/couchpotato kan trappen.
Ik denk het niet.

Piekwaarden zijn veel minder onderhevig aan conditie dan een aangehouden inspanning.
Dat gaat meer om waar je mee geboren bent.

In feite echt wel frappant dat we een waarde zonder enige context gaan afdoen als normaal voor een gezonde volwassen man.
ik snap écht niet wat jij wilt zeggen hoor.
Een FTP van 120 voor een gezonde man ga je toch ook in twijfel trekken omdat het zo laag is. Daar heb je geen context voor nodig.
 
wat is er beter aan? Heb die even gehad maar vond die net minder:
  • Je kan geen type selecteren
  • type ondergrond is heel beperkt aangegeven
  • buiten segmenten heb je geen info van andere gebruikers
Ik gebruik zelf al jaar en dag Strava om routes te maken, maar ben daar wel enorm tevreden van. Het is wel, zoals je aangeeft, soms wat spelen en finetunen (na de rit), maar dat maakt het plannen van routes ook net fijn vind ik. Sinds de update 2 jaar geleden hebben ze een veel beter onderscheid gemaakt tussen verhard en onverhard, waardoor de kwaliteit van de planning wel sterk is verbeterd. Daarbij zit ook de makkelijke synchronisatie naar Wahoo, nieuwe ritten worden automatisch opgeladen bij het syncen, ik ben alleszins fan.

Ooit eens Komoot geprobeerd een 3 jaar geleden maar niet overtuigd, misschien geef ik het wel eens een nieuwe kans. Mijn Strava membership loopt af en toch wat te weinig meerwaarde voor de prijs die je betaalt. Ik gebruik het enkel nog voor mijn powercurve te bekijken na de rit en eventueel route-planning, al gebeurt dat laatste ook niet zo vaak.
 
ik snap écht niet wat jij wilt zeggen hoor.
Een FTP van 120 voor een gezonde man ga je toch ook in twijfel trekken omdat het zo laag is. Daar heb je geen context voor nodig.
Dat het echt niet nodig is om uit de hoogte te doen omdat iemand nu eenmaal fysiek niet zo goed is als jezelf.
Idem met die uitspraak die je nu doet. Zwift heeft net nieuwe pace partners geïntroduceerd, waarbij er nu ook partners van 1 en 1,15w/kg bijgekomen zijn. Waarom denk je dat zit zo is? Omdat er vraag is van mensen om met een pace groep te rijden die aan een lagere w/kg rijdt.
Omdat niet iedereen de fysieke mogelijkheden heeft om 2,5w/kg of meer te duwen.

Je kan ook gewoon kerngezond zijn maar niet zo hard kunnen trappen op een fiets. Dat kan gewoon.
 
Piekwaarden zijn veel minder onderhevig aan conditie dan een aangehouden inspanning.
Dat gaat meer om waar je mee geboren bent.

Dat is absoluut correct. Maar toch, we zouden eens 10 man uit 1 of ander gamingtopic op een fiets moeten zetten.

500w over 5s is weinig voor iemand die vaak fietst, maar voor een niet fietser is dat bijzonder veel.

Er zijn strijkplanken in het profpeloton die een piekvermogen hebben van 850w hé.
 
Dat is absoluut correct. Maar toch, we zouden eens 10 man uit 1 of ander gamingtopic op een fiets moeten zetten.

500w over 5s is weinig voor iemand die vaak fietst, maar voor een niet fietser is dat bijzonder veel.

Er zijn strijkplanken in het profpeloton die een piekvermogen hebben van 850w hé.
Ik zou Remco nu niet meteen een strijkplank noemen :biglaugh: Piekwaarde in de sprint in Noorwegen was 880 W,
 
Niet dat ik de discussie hierover verder wil zetten want we weten intussen allemaal dat die 500W onbetrouwbaar was en ik weet niet hoe lang ik die waarde heb getrapt, maar ik weeg wel evenveel als Remco :)
 
  • Haha
Waarderingen: 515
Terug
Bovenaan